MacBook Air 2012 valt uit tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25
Heyy tweakers,

Ik was laatst call of duty 2 aan het spelen op mijn splinternieuwe macbook air met Mountain lion, samen met een vriend van mij. Hij heeft zelf een macbook pro die iets ouder is. Ik krijg na een tijdje gamen dat de game bevriest en de foutmelding dat het systeem opnieuw is opgestart vanwege een fout. En dan krijg ik het appeltje weer in beeld. Heel irritant want hij heeft zelf nergens last van...

andere resolutie proberen heeft ook geen zin ;(
wat kan dit zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door lauyylauyy op 11-09-2012 18:53 ]

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
1) Oververhitting (test eens door een tijdje flash filmpjes af te spelen)
2) Er is iets stuk aan je grafische kaart of moederbord
3) Je OS is niet goed.
4) De adapter is stuk
5) Je houdt 'm verkeerd vast

Sorry, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Nog garantie/Apple Care? (Ja, 2012 MBA) Ga naar Apple of een Premium Reseller.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25
ik heb er alleen last van door cod2 te spelen,, voor de rest heeft de macbook me nog nooit in de steek gelaten. Dat er iets stuk is lijkt me dus sterk. Ik heb mountain lion net geupdate, maar kan inderdaad zijn dat cod2 dat niet goed ondersteund. Hij valt uit zowel met als zonder adapter.
De laptop staat op een houder dus hou hem niet verkeerd vast.

Er zit idd nog wel garantie op, alleen merkwaardig dat een maat van mij met een MBP met Lion er geen last van heeft

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het lijkt, op het oog, op oververhitting. Dit kan je o.a. testen door een temperatuurmonitor (iStat Menus bijvoorbeeld) te installeren en vervolgens het systeem te stressen. Een handige benchmark is Unigine Heaven. Deze benchmark stresst zowel je CPU als de Intel IGP. Houd de temperaturen in de gaten en laat de benchmark loopen zolang nodig.

Launching containers into space

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Lijkt me ook oververhitting. Ik heb een tijdje "The Secret of Monkey Island Special Edition" gespeeld, in de app store te downloaden voor 9 euro, en daar ging de ventilator op tilt na drie minuten spelen. Temperatuur van de processor 99 graden en alle vier de cores voluit bezig. Dit was een simpele click en point adventure, laat staan dat je een shooter met volle kracht gaat doen.

Istat installeren en kijken naar de temps.

Ik heb er hierdoor ook over gedacht om de koelpasta te vervangen, echter is dit hoogstwaarschijnlijk ook het einde van m'n garantie, en dat vind ik met een laptop van over de 1000 euro een beetje gevaarlijke stap omdat ik niet kan zien of er zegels verbroken gaan worden bij het openen (wat ook al niet makkelijk is met die **& schroefjes).

"That was left handed..." - JJH