Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB - RS232 vage output in cli

Pagina: 1
Acties:

• ExoRRSmits
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb een een Cisco switch die ik wil gaan instellen.
Nu heb ik zoals de meesten op de wereld geen serial port meer op mijn pc, dus ik heb een converteer blokje gekocht. (usb <-> sr232)

Drivers geinstalleerd, putty gedownload en connectie gemaakt met mijn switch.
Nu dit gaat allemaal prima op default connectie van 9600/8/1.

Maar nu krijg ik allemaal rare tekens in mijn CLI.

screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/e3wz3u33n/RS232.jpg

De Fjes op de foto horen ook gewoon Gtjes te zijn.
Nu gebeurd dit elke 4de input. De eerste letters horen ook gewoon "switch#" te zijn.
De eerste 3 Gtjes zijn ook gewoon 4x een input. (dit komt door de enter die ik daarvoor gebruikt heb)

Wie o Wie helpt mij?

Alvast Bedankt!

• ExoRRSmits
  • Niet online
Kikje

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Probeer een ps2 toetsenbord met usb verloopje ? (stab in the dark)
Ps heb je daar ook een driver bij nodig voor dat verloopje van je?

[ Voor 50% gewijzigd door Hippocampus op 13-09-2012 11:07 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:14

The Zep Man

🏴‍☠️

Bij zo'n systematisch probleem vraag ik mij af: staan je parity en flow control instellingen wel goed? Probeer het anders eerst eens op een ander serieel apparaat, om uit te sluiten of het aan de kabel of aan het apparaat ligt.

[edit]
Hippocampus schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:03:
Ps heb je daar ook een driver bij nodig voor dat verloopje van je?
Van de TS:
ExoRRSmits schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:11:
Drivers geinstalleerd, putty gedownload en connectie gemaakt met mijn switch.
Let er overigens op dat je de laatste drivers gebruikt. Met name zijn er nog wel eens problemen met oudere FTDI drivers. Dit weet ik uit eigen ervaring. Hier kan je nieuwere vinden voor FTDI, en die van Prolific zijn hier te verkrijgen (inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord 'guest').

[ Voor 94% gewijzigd door The Zep Man op 13-09-2012 11:32 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoe dan ook wel handig om even te vertellen wat voor 'verloop blokje' het is. Een passieve verloop gaat hoe dan ook niet werken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:14

The Zep Man

🏴‍☠️

DukeBox schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:20:
Hoe dan ook wel handig om even te vertellen wat voor 'verloop blokje' het is. Een passieve verloop gaat hoe dan ook niet werken.
Als je een passieve verloop hebt van USB naar RS-232 (bestaat dat buiten USB -> PS/2 -> RS-232 en misschien USB -> RS-232 (-> PS/2) om, dat alleen voor muizen met zeer oude conversiechips werkt?), dan krijg je niet de output die TS heeft. Dan zie je helemaal geen serieel verkeer. |:(

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 13-09-2012 11:32 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• ExoRRSmits
  • Niet online
het gaat om dit verloopje:

http://www.dealextreme.co...41cm-length-24799?item=10

maar ik heb van mijn leraar vernomen dat het eigenlijk bij elk kopje zo is omdat usb poorten werkt met continu scannen naar apparaten!

ook zou hoogspanning een probleem kunnen zijn.

ook nieuwere drivers heb ik geprobeerd. maar dan start het apparaat niet code 10. ach je kent het wel geel driehoekje enzo.

alleen de drivers van 2008 van prolific werken!

volgens mijn leraar moet er een verloopje tussen mijn usb poort en deze converter!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:39

DukeBox

loves wheat smoothies

The Zep Man schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:23:
[...]
dan krijg je niet de output die TS heeft. Dan zie je helemaal geen serieel verkeer. |:(
Het kan ook de local echo zijn |:(

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als je de mogelijkheid hebt is het handig om RX en TX lijnen van seriele poort kort te sluiten en dan te kijken wat hij doet.

Zo te zien gebruik je windows 7, bij bovenste DX review staat een link als je x64 gebruikt naar drivers die volgens die persoon werken, heb je die geprobeerd (uitgaande ervan dat je 64 bit hebt).
maar ik heb van mijn leraar vernomen dat het eigenlijk bij elk kopje zo is omdat usb poorten werkt met continu scannen naar apparaten!
Huh? Ik begrijp eigenlijk totaal niet wat hier nu staat.
volgens mijn leraar moet er een verloopje tussen mijn usb poort en deze converter!
Wat voor een verloopje wil hij er dan tussen gooien? Volgens mij lult hij uit zijn nek.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 13-09-2012 14:19 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Ik de nodige van deze zelfde convertors en weet dat het ondingen zijn.

Naast dat ze op een aantal punten de RS232 specificatie negeren (spanningen bijvoorbeeld, niet alle opties zijn uitgevoerd) is ook de basischip geen fijne chip om mee te werken.
De PL2303 is al niet zo'n superchip en de chinese kopieën ervan zijn zeker niet beter.

Ik zou aanraden om een betere convertor te halen op basis van een FTDI chip en dan zijn waarschijnlijk de problemen direct weg.
Helaas heb ik tot op heden nog geen goedkope FTDI convertor gevonden... Goedkoopste wat ik weet zit rond de 15 euro.

• ExoRRSmits
  • Niet online
furby-killer schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:17:
Als je de mogelijkheid hebt is het handig om RX en TX lijnen van seriele poort kort te sluiten en dan te kijken wat hij doet.

Zo te zien gebruik je windows 7, bij bovenste DX review staat een link als je x64 gebruikt naar drivers die volgens die persoon werken, heb je die geprobeerd (uitgaande ervan dat je 64 bit hebt).

[...]

Huh? Ik begrijp eigenlijk totaal niet wat hier nu staat.

[...]

Wat voor een verloopje wil hij er dan tussen gooien? Volgens mij lult hij uit zijn nek.
als je vlakbij een hoogspanningsmast(of andere soort gelijke spanningen/stralingen) woont kan dit problemen veroorzaken, dan moet er een kopje tussen. dit zou het probleem dus oplossen.

ik heb inderdaad die drivers gedownload, andere drivers werken niet.

maar wat ik raar vind is dat het elke 4de input gebeurd. dus ik dacht zelf aan een instelling die niet helemaal goed stond.

[ Voor 3% gewijzigd door ExoRRSmits op 13-09-2012 18:32 ]

• Sissors
  • Niet online
Maar wat is een 'kopje' dan? (Ik ging er eerst vanuit dat het een typefout is.

En het zou dus aan de USB kant zit? USB heeft een differentieel signaal dat juist heel weinig last heeft van externe velden. Verhaal blijft hetzelfde: je leraal lult uit zijn nek volgens mij.

Maar hoe zie je uberhaupt iets op je scherm? Echo'd die switch, of heb je local echo aangezet? Al een keer op andere computer geprobeerd? Of met ander programma (terraterm bijvoorbeeld, granted kleine kans dat dat het probleem zou zijn, maar toch).

• ExoRRSmits
  • Niet online
de switch is nog clean. daarom wilde ik hem ook configureren..

het licht echt aan de kopjes uit china, heb er meerdere!

tja persoonlijk vind ik 15 euro nogal duur voor een stukje plastic vandaar dat ik een 2 dollar kopje heb besteld.

is dit er ook softwarematig uit te filteren.

volgens mijn leraar zijn dit soort kopjes heel erg gevoelig. en moet er dus een usb kopje tussen van 25 euro..

bedankt voor jullie reacties!

• Sissors
  • Niet online
Ik herhaal mijn vraag, wat is volgens jou een USB 'kopje'? Ook google vind er toch echt niks zinnigs op.

En ik herhaal ook maar mijn andere vraag, hoe zie jij iets op het scherm? Heb je local echo aan staan? Echo'd de switch standaard?

Of bedoel je met kopje de USB <> RS232 converter? Want dat is wel wat meer dan een stukje plastic hoor, zit gewoon elektronica in.

Een FTDI converter halen zal waarschijnlijk wel goed werken.
Pagina: 1