Beste Tweakers,
Nou ben ik een gedeelte van mijn middag al bezig om heel simpel een formuliertje uit te rollen maar loop ik vast omdat ik iets niet voor elkaar krijg. Ik probeer namelijk 24 * 4 rijen te echo'en waar dan voor die 4 rijen ook individueel een nummering moet komen dus 24 * 4 = 96.
Natuurlijk begrijp je dat pas goed na een voorbeeld:
Mijn code ziet er op dit moment zo uit:
Ik weet zelf dat dit natuurlijk nooit de oplossing kan zijn voor mijn probleem maar ik heb al enkele andere varianten geprobeerd en ik kom er gewoon niet uit. Het zou natuurlijk op een andere manier opgesteld kunnen worden. Echter denk ik dat dit mogelijk moet zijn ik weet alleen niet hoe.
Daarom mijn vraag: "Weet iemand hoe dit zou moeten of heeft dit een naam?"
Bij voorbaat dank
Groeten,
Meneer William
Nou ben ik een gedeelte van mijn middag al bezig om heel simpel een formuliertje uit te rollen maar loop ik vast omdat ik iets niet voor elkaar krijg. Ik probeer namelijk 24 * 4 rijen te echo'en waar dan voor die 4 rijen ook individueel een nummering moet komen dus 24 * 4 = 96.
Natuurlijk begrijp je dat pas goed na een voorbeeld:
regel-a-1 config-a- 1
regel-b-1 config-b- 2
regel-c-1 config-c- 3
regel-d-1 config-d- 4
regel-a-2 config-a- 5
regel-b-2 config-b- 6
regel-c-2 config-c- 7
regel-d-2 config-d- 8
regel-b-1 config-b- 2
regel-c-1 config-c- 3
regel-d-1 config-d- 4
regel-a-2 config-a- 5
regel-b-2 config-b- 6
regel-c-2 config-c- 7
regel-d-2 config-d- 8
etc.
Mijn code ziet er op dit moment zo uit:
PHP: test.php
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $input = array(); for($a = 1; $a < 25; $a++){ for($b = 1; $b < 97; $b++){ $input[$a] = "$b"; } $secinput .= " regel-a-$a config-a- $inputa[$a] <br> regel-b-$a config-b- $inputb[$a] <br> regel-c-$a config-c- $inputc[$a] <br> regel-d-$a config-d- $inputd[$a] <br><hr> "; } |
Ik weet zelf dat dit natuurlijk nooit de oplossing kan zijn voor mijn probleem maar ik heb al enkele andere varianten geprobeerd en ik kom er gewoon niet uit. Het zou natuurlijk op een andere manier opgesteld kunnen worden. Echter denk ik dat dit mogelijk moet zijn ik weet alleen niet hoe.
Daarom mijn vraag: "Weet iemand hoe dit zou moeten of heeft dit een naam?"
Bij voorbaat dank
Groeten,
Meneer William
sirwilliam