Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Lastresort
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 04-08-2014
Hey allemaal,
Ik wil graag een goede game-pc samenstellen. Ik twijfel alleen nog ontzettend over alle onderdelen.
Ik heb maar een paar eisen aan de pc. Ik wil alle games soepel kunnen spelen, en dat sowieso de komende 3 jaar blijven doen.
Graphics maken mij niet heel veel uit, zolang alles maar soepel draait.
Mijn Budget is 650 euro, maar ik zou hem natuurlijk graag iets goedkoper hebben.
Ik heb al een lijstje bij elkaar gezocht (voor 607 euro):

Grafische kaart: Sapphire HD 7770 GHz Edition OC
Besturingssysteem: Geen
Processor: AMD Phenom II X4 965 OPGA deneb Black edition
Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W
Behuizing: Cooler Master HAF 912 Plus
DVDbrander/lezer: LG GH24NS70
Moederboord: Asrock 970 Extreme3
Geheugen: Corsair 8 Gb DDR3-1600 kit CML8GX3M2A1600C9 Vengeance LP
Harddisk(twijfel): Seagate ST95005620AS

Ik twijfel nog wel over zo'n beetje elk component. Zou iemand mij kunnen vertellen of ik hier soepel elke game op kan spelen. Eventuele tips voor andere componenten zijn van harte welkom.
Alvast bedankt

Lastresort wijzigde deze reactie 11-09-2012 16:56 (4%)

• kaygoffin
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-04 12:43
Het zou ten eerste handig zijn als je ons een budget gaf. Verder is je voeding veel te zwaar en je kunt beter een ander merk pakken ;) (denk aan: XFX, Be Quiet of Corsair)

Je videokaart is niet de allerbeste, maar we hebben eerst een budget nodig ;)

• boombes
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10-03 22:24
moederbord + processor is prima. geheugen is whatever floats your boat.

Behuizing is smaak + een beetje kwaliteit maar die is ook wel goed, mits dat het ontwerp je bevalt.
De voeding is veel te zwaar maar als je het geld er voor over hebt zeg ik doen, je hebt dan ook genoeg mogelijkheden voor crossfire te gaan draaien.
De hardeschijf zou ik zeker een andere kiezen als je wilt gaan gamen een crucial m4 of een samsung 830 SSD van de grootte die in het budget past.
Voor de rest ziet het er netjes uit voro een leuk budget :)

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Daanieyel
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18-04 01:45
Waar ik altijd heel erg blij van wordt is als mensen hun budget erbij zetten.

I5 3570K @ 4.5 Ghz - MSI GTX 660 TI OC

• Lastresort
Sorry voor het vergeten van het budget, heb het inmiddels aangepast.
Boombes: bedankt voor het advies. Aan hoeveel watt moet ik denken voor een andere voeding?
En heb je toevallig nog andere ideeen voor een harde schijf. Ik maak de pc op alternate en die hebben wat minder harde schijven.

Lastresort wijzigde deze reactie 11-09-2012 17:03 (62%)

• Daaaaf
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 27-03 17:36
Vervang je voeding door een pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 en stop het bespaarde geld in een betere videokaart.

• Lastresort
Bedankt voor jullie tips. Ik zal zeker de voeding gaan vervangen door de Corsair builder. Ook vervang ik de harde schijf door de Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003. Met het geld dat ik daarmee bespaar ga ik een betere videokaart kopen. Ik zat te denken aan de MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC
pricewatch: MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC
Iemand toevallig een betere suggestie?

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19-04 11:43
quote:
Lastresort schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:57:

Iemand toevallig een betere suggestie?
Het basis gamesysteem +SSD van september is net 650€, betere samenstelling zal moeilijk worden:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True