• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-11-2025
ik betwijfel of dit in het juiste topic is maar toch.

Mijn oma woont op zich zelf. Maar wel in een klein senioren huisje.
Nu heeft ze digitenne van KPN. Werkt allemaal aardig. maar nu is er op de kabel die daar uit de muur komt een seniorenkanaal dat wordt uitgezonden door het bejaardenhuis.
Digitenne gaat met zon ontvanger kastje met een kabel eraan naar de Tuner van de TV. Zodoende kan de kabel er dan niet in.

Ze heeft een Sony Bravia van 3 jaar uit.

(digitenne kijkt ze vanwege de voetbal :))

Nu is mijn vraag, is er een soort omgekeerde splitter zodat ik niet steeds de kabels achter de tv hoef te wisselen als ze weer voetbal/bejaarden kanaal wil zien

De AB is voorzien van een knopje digitaal/analoog. Mooiste zou zijn als ze daar op kan drukken en dat t dan werkt.

Weet iemand hiet iets voor? alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door DarkSim1986 op 11-09-2012 16:42 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
jij zoekt denk ik iets zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.qsradio.com/coax%20switch.jpg

Dit heet een "Coax switch"

[ Voor 98% gewijzigd door LED-Maniak op 11-09-2012 16:43 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Ik mis wat uitleg over wat je zelf al hebt geprobeerd.... Digitenne zit neem ik aan aangesloten via SCart? Dus het senioren kanaal zit in de RF aansluiting. Als digitenne niet via scart zit aangesloten zou ik daar maar mee beginnen. Maak de situatie wat 'ongecompliceerder'. Leg altijd goed uit hoe het er nu uitziet en wat je zelf al hebt gedaan.

Now i get the picture :) Dank je franssie :)

[ Voor 60% gewijzigd door muppet99 op 11-09-2012 16:44 ]

Carpe Diem

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:29

franssie

Save the albatross

@Muppet99 als oma switcht met het knopje digitaal/analoog dan zit er een CAM in de TV en wordt de scart niet gebruikt. Tenminste dat haal ik eruit.

Maar zo'n schakelaar zou het moeten worden, misschien dat ze zelfs met AB te vinden zijn?

Deze zou moeten werken: 2 Way TV Aerial Coax Splitter Y Game Signal Switch http://www.ebay.nl/itm/400046888195

[ Voor 57% gewijzigd door franssie op 11-09-2012 16:46 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://kpn-customer.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/8244_03.gif

zo zit het nu, heb al wat splitters geprobeerd die ik heb liggen maar die gaan denk ik de verkeerde kant op

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:52

Rmg

DarkSim1986 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:45:
[afbeelding]

zo zit het nu, heb al wat splitters geprobeerd die ik heb liggen maar die gaan denk ik de verkeerde kant op
Je hebt een splitter nodig die je kan switchen, je kan een signaal niet zomaar combineren.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:29

franssie

Save the albatross

Ze moeten idd kunnen schakelen, zoals die ik hierboven in mijn edit poste van ebay. Met afstandsbediening heb ik ze niet kunnen vinden helaas.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Oeth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Wat je hiervoor kunt gebruiken is een antennerelais wat schakelt tussen de Digitenne en de CAI aansluiting d.m.v. de 5 volt welke nodig is voor de Digitenne antenne.
De Spaun TAR 5 of de Axing SPU 6-02 zijn hiervoor geschikt.

Het omschakelen doe ik zelf door de voeding van de Digitenne antenne aan- en uit te schakelen met een op afstand bedienbare schakelaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Oeth op 12-09-2012 17:29 ]

Verwijderd

:/

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 19:43 ]

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02 13:53
d'r zijn ook splitters van spaun die dmv. de 5V spanning van je tv kunnen schakelen tussen CAI en terrestrial.

Nu de vraag als de bravia 5V kan leveren op de antenne uitgang, waarschijnlijk niet.

Indien de tv dat wel kan schakelt hij automatisch over bij het switchen tussen analoog en digitaal.

[ Voor 10% gewijzigd door PSU_freak op 13-09-2012 19:43 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Is het seniorenkanaal het enige kanaal wat over die kabel binnen komt? Of zit daar ook nog het 'normale' analoge kabelsignaal (Ziggo/UPC) bij?

Als het alleen de seniorenzender is die op die kabel zit, dan zit dat de Digitenne-frequenties niet in de weg, en valt het te proberen om de kabels met een T-stukje aan elkaar te knopen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kun je het digitenne kastje niet via de scart/hdmi aansluiten ?

http://www.digitenne.nl/w...loads/2011/03/basis_2.jpg die dikke zwarte

[ Voor 39% gewijzigd door Fish op 15-09-2012 23:10 ]

Iperf

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

fish schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:08:
Kun je het digitenne kastje niet via de scart/hdmi aansluiten ?

http://www.digitenne.nl/w...loads/2011/03/basis_2.jpg die dikke zwarte
Omdat het maar om één zender op de CAI gaat, zou ik het dan eerder andersom doen:

Digitenne in de televisie en de seniorenzender via een video/DVD recorder via SCART. Als je de recorder dan op die zender laat staan hoeft oma alleen maar naar de AV aansluiting te zappen om die zender te kijken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik niet,

digitenne is (imho) al brak. om het dan nog brakker te maken door het singaal extra naar een rf singaal en terug te converteren maakt het absoluut niet beter. Scart(cvbs) of beter scart(rgb) verdient dan definitief de voorkeur. of nog beter (mits aanwezig) component of hdmi

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 16-09-2012 21:21 ]

Iperf

Pagina: 1