Toon posts:

OCen van Aopen AX6BC + PII-400

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Twee keer heb ik geprobeerd m'n computer harder te laten rennen, maar op een of andere manier draait de boel niet... (vastlopen in Quake3, niet opstarten e.d.)
Ik heb alleen settings in de BIOS veranderd en voor de rest niet aan de mobo zelf gekloot.
link naar mobospecs: http://www.aopen.nl/products/mb/ax6bc.htm

Verwijderd

Hoe hoog wil je hem laten lopen, wat ben je aan het overclocken.
maw vertel is iets meer.

Ik zal alvast wat mogelijke problemen melden.
1 geheugen trekt het niet
2 AGP trekt het niet
3 PCI trekt het niet
4 warmte

Oplossingen
1 meer koeling
2 ophogen voltage van de CPU

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer m'n cpu over te klokken, ik dacht aan iets van 500 mhz ofzow...

Verwijderd

Iets van 500 betekent een FSB van 124 Mhz. (Trouwens handig de link naar de mobo specs zouden meer mensen moeten doen).
Ik zou beginnen met hem een beetje overclocken. Nog niet meteen doorgooien naar 124 maar laag beginnen. Wat voor videokaart heb je. En wat voor andere kaarten zitten er in je PC.

Verwijderd

Topicstarter
heb viper550(AGP) + voodooII verder zit er een ISDNkaartje, netwerkkaartje en dan vergeet ik nog iets maar kan d'r ff niet op komen.
Ik kan 'm niet op 124 zetten, lees hier maar ff http://www.aopen.nl/tech/jumper/ax6bc/default.htm
je had het over ophogen voltage... hoe doe je dat op mijn mobo?

Verwijderd

Ik zie het.

Over het voltage. Heb net de handleiding van je mobo gedownload en daar staat dit
Setting CPU Core Voltage
This motherboard support CPU VID Function. The CPU voltage will be automatically detected and the range is from 1.3V to 3.5V. It is not necessary to set the CPU voltage.
Dat kan je dus niet zelf instellen. Daarnaast heb ik niks kunnen vinden over een PCI divider. Dan is het hoogst haalbare 112 Mhz. Je hebt dan 2 keuzes 103 of 112.
Welke had je trouwens geprobeerd??
Je videokaarten kunnen het aan. Die andere kaarten lijken mij geen probleem.
Wellicht de warmte, of misschien het geheugen.
Pagina: 1