In 2010 betaalde ik 15 Euro voor 100 stuks Platinum 16x DVD+R op spindel. Nu kosten deze 69 Euro. Waar komt deze prijsstijging uit voort? Heeft dit met auteursrechten te maken? Heb ik wat gemist?
Misschien een tsunamitje ?
[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 11-09-2012 16:14 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Zou best kunnen.... HD's laten daardoor een prijsstijging zien van ca 100%. Deze DVD's echter 467%. Das wel erg gortig..........DukeBox schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:13:
Misschien een tsunamitje ?
Wellicht door verkeerd onderzoek. €15,- is overigens wel heel erg weinig. Ik vind ze nu voor €23,99, maar misschien zijn ze ook wel goedkoper te vinden als je beter zoekt.
[ Voor 16% gewijzigd door Bierdopje120 op 11-09-2012 16:23 ]
Ik geloof dat prijzen lager dan 30 euro zowizo niet helemaal 'standaard' zijn aangezien je dat al kwijt bent aan Auteursrechtenbelasting, ( ik geloof dat dat op zo'n 30 ct per schijfje zat ) daarom zijn deze vaak op de plaatselijke markt, of via buitelandse webshops ( zoals Bigdennis ) erg goedkoop omdat daar deze belasting/toeslag niet op zit.
Iets met een tsunami en het langzaam uitsterven van DVD's net als floppies ooit deden.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik denk dat de teruglopende vraag inderdaad ook best wel een rol zal spelen. Van de andere kant, hoewel ikzelf amper nog optische media gebruik, heb ik verder geen bewijs dat er op dit moment een trent aan de gang is waarbij optische media veel minder gebruikt wordt van voorheen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Bedankt voor jullie reacties. Na klikken op een reclame banner hierzo, kwam ik hier op uit: http://www.voordeligdvds....-r-100-4034303007059.html
Dat is 21 Euro per 100. En inderdaad Bigdennis is er ook nog. hier kosten de Platinum 100 stuks 24 Euro.
Vroeger kocht ik meestal bij http://www.cdrwinkel.com Daar was ook die prijs van 14 euro indertijd. Mij is wel opgevallen dat het assortiment en dus keuzemogelijkheid drastisch gedaald is. Cdrwinkel verkoopt zelfs helemaal geen schijfjes meer...........
Er staat me vaag iets bij dat indertijd iets met kopiëerheffing en buitenlandse importregels veranderd is. En inderdaad, zelf gebruik ik ook steeds minder schijfjes.
Dat is 21 Euro per 100. En inderdaad Bigdennis is er ook nog. hier kosten de Platinum 100 stuks 24 Euro.
Vroeger kocht ik meestal bij http://www.cdrwinkel.com Daar was ook die prijs van 14 euro indertijd. Mij is wel opgevallen dat het assortiment en dus keuzemogelijkheid drastisch gedaald is. Cdrwinkel verkoopt zelfs helemaal geen schijfjes meer...........
Er staat me vaag iets bij dat indertijd iets met kopiëerheffing en buitenlandse importregels veranderd is. En inderdaad, zelf gebruik ik ook steeds minder schijfjes.
[ Voor 13% gewijzigd door Synthiman op 11-09-2012 16:42 ]
Wat moet je daar tegenwoordig nog mee? Of gebruik je ze als goedkope onderzetters in je kroeg of zo?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Een vriend van me heeft een laptop gekocht, voorzien van Windows 7. Er zit geen recovery-schijf bij en tijdens ingebruikname krijg je netjes een scherm voorgeschoteld waarop de boodschap staat, dat je zelf een recoveryschijf dient te branden op een writable DVD. Vandaar.Fiber schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:40:
Wat moet je daar tegenwoordig nog mee? Of gebruik je ze als goedkope onderzetters in je kroeg of zo?
Gewoon windows op USB installeren wanneer nodig is?
Uhm, hoe bedoel je? Er is sprake van een voorinstallatie. Kan ik vanuit windows 7 dan een backup maken op USB-stick en die naderhand gebruiken om Windows 7 te herinstalleren?Salmon schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:50:
Gewoon windows op USB installeren wanneer nodig is?
Ik geloof dat je daar wel een .iso of image voor nodig hebt, maar het kan inderdaad :-) (zie nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren)
Bedankt voor de tip. Je hebt wel inderdaad een ISO of image nodig. Jammer dat ze niet, zoals vroeger, een origineel windows installatieschijfje meer meeleveren. Nu maar eens kijken wat er op de recoveryschijf komt te staan............BeArt schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:57:
Ik geloof dat je daar wel een .iso of image voor nodig hebt, maar het kan inderdaad :-) (zie nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren)
Pagina: 1