Querty-Azerty probleem bij laptop

Pagina: 1
Acties:

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Beste tweakers,

Als student ben ik op zoek naar een laptop. Ik heb al een aantal interessante modellen gevonden op de pricewatch zoals deze: pricewatch: HP Pavilion dv7 dv7-6b60ed

Het enige probleem is dat ik in België woon en dus gewend ben aan een toetsenbord met azerty-indeling. In België is het aanbod in laptops echter veel beperkter en de prijzen liggen veel hoger. Het zou zonde zijn om €200 meer te betalen of een andere model van laptop te moeten kiezen simpelweg omdat het toetsenbord anders ingedeeld is.

Weet iemand onder jullie een oplossing voor dit probleem als die er is? Is er een mogelijkheid om de toetsenborden van laptops (van HP) apart te kopen?

Alvast bedankt

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Dit moet naar LAA.

Ook zou ik je deze HP afraden. Voor die hoeveelheid Euro's zijn er zoveel betere opties. Te beginnen met de Lenovo Y580, daarna de N56VZ/N76VZ en vervolgens de Inspiron 17R SE.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Daan5000
Alvast bedankt voor het advies al was de vermelding van mijn keuze meer extra informatie. Mijn eisen zijn een 17.3 inch scherm + een SSD. Verder heb ik een voorkeur voor HP, vooral voor hun uitgebreide driver-ondersteuning en hun customer support binnen de garantieperiode.

Ik ben meer op zoek naar een antwoord of er al dan niet een oplossing is voor het querty/azerty probleem wat volgens mijn niet in de LAA thuis hoort.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Het is een ontzettend slechte keuze voor het geld ten opzichte van vergelijkbare laptops. Ik zeg het niet voor niets, ik probeer je te behoeden voor een miskoop. Je vraag moet dus eerst zijn: welke laptop ga ik nemen en dan pas kun je je buigen over het AZERTY/QWERTY verhaal.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt toch in Windows een AZERTY indeling instellen ipv QWERTY? Wat er op de toetsjes zelf staat maakt niet zo heel veel uit.

• Daan5000
Dat is ook een mogelijkheid maar heb dat meer als plan B in gedachten gezien QUERTY en AZERTY toetsenborden vaak fysiek ook anders ingedeeld zijn rond de omgeving van de enter-toets. Verder is het ook netter dat de output overeen komt met de toetsen op het toetsenbord.

@omni, als jij een model van laptop kent dat voorzien is van een 17,3 inch scherm + een SSD en die minder kost dan de HP uit de eerste post, zou ik graag beroep doen op jouw kennis over laptops. De HP kwam als goedkoopste laptop uit de pricewatch die aan deze eisen voldeed.

edit: De Toshiba Qosmio X770-11E is misschien goedkoper maar lijkt me niet geschikt voor schoolgebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door Daan5000 op 11-09-2012 16:37 ]

Pagina: 1