Toon posts:

Vpn verbinding opzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zoek een vpn verbinding op te zetten en een kleine fileserver voor 3 clients aan te hangen. Ik weet dat het kan in Small business server, maar dat is dus niet goedkoop. En zoek dus een goedkoop alternatief.

Welke mogelijkheden heb ik? Linux(clearos iemand daar mee ervaring?) Werkt dat stabiel en gemakkelijk? De clients zijn allemaal windows clients, en zou ook graag willen werken met RDP naar de server toe indien mogelijk?

Thanks

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, elk OS kan tegenwoordig wel een VPN endpoint zijn. Zelfs een relatief goedkope NAS kan dat voor je. Dat kan je dan direct combineren met je fileserver functionaliteit.
Bijvoorbeeld met een Synology NAS. Alleen RDP naar de server wordt dan lastig.

Maar vertel eens wat je al gevonden hebt. Je bent toch vast niet als eerste naar het forum gekomen om een vraag te dumpen. Wat voor oplossingen had je zelf al gevonden en waarom voldeden die niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja eerst SBS, maar dat lijkt aan de dure kant te zitten.
Dan was ik aan het kijken voor een linux server (ClearOS en CentOS), maar omdat ik geen ervaring heb met ClearOS vraag ik aan even van jullie. Of jullie er al ervaring mee hebben en kunnen aanraden of afraden.
Ja een NAS kan dat idd, maar ik zoek toch wat meer functionaliteiten, zoals printserver / DHCP / ...

Verwijderd

Een goede router kan dat.

Helemaal als er DD-WRT of andere alternatieve firmware erop staat.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 20:55 ]

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 21:41
De functionaliteiten die je noemt hebben de meeste NASen.
En een OS zoals Ubuntu heeft een uitgebreide server administration guide waarin uitgelegd wordt hoe je dat soort services moet opzetten. Met kant en klare howto's. Ik denk dat je je beter even kunt verdiepen in wat beschikbaar is voordat je om hulp vraagt.

Overigens zijn er voor ClearOS vast ook kant en klare howto's te vinden op site's als howtoforge

[ Voor 13% gewijzigd door Grootstyr op 11-09-2012 20:57 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Clearos werkt als een trein en zeker met 6.3 kan je precies die zaken kiezen die je wilt gebruiken, heb je alleen een oude PC voor nodig installatie werkt simpel en beheer ook simpel gebruikers aanmaken etc ook erg duidelijk qua rechten. Zeker voor jouw toepassing een aanrader.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1