Beste Tweakers,
ten eerste mijn excuses als dit hier niet thuis hoort
Ik volg de Bol niveau 4 opleiding Middenkader Engineering en moet een (kleine) presentatie houden over domotica in een kantoor, nu heb ik de leraar al een beetje geraadpleegd.. maar het is de bedoeling dat ik het zelfstandig doe en gebruik maak van de middelen die wij hebben ((vragen op) internet, boeken e.d.).. dus toen dacht ik aan Tweakers.
Vandaar dat ik hier even langskom, uiteraard heb ik zelf al een beetje 'research' gedaan. Zo heb ik dit o.a. gevonden:
Alleen vind ik dit wel erg weinig, waarschijnlijk zijn er wel oneindige mogelijkheden. Aangezien ik er alleen iets over moet vertellen met (het liefst) een plaatje erbij.. en zat eraan te denken om "alle" onderdelen te pakken die energiebesparend zijn..
Dus ik was nieuwsgierig of jullie mij een klein beetje kunnen helpen..
ten eerste mijn excuses als dit hier niet thuis hoort
Ik volg de Bol niveau 4 opleiding Middenkader Engineering en moet een (kleine) presentatie houden over domotica in een kantoor, nu heb ik de leraar al een beetje geraadpleegd.. maar het is de bedoeling dat ik het zelfstandig doe en gebruik maak van de middelen die wij hebben ((vragen op) internet, boeken e.d.).. dus toen dacht ik aan Tweakers.
Vandaar dat ik hier even langskom, uiteraard heb ik zelf al een beetje 'research' gedaan. Zo heb ik dit o.a. gevonden:
- Veiligheid
- Brand- of rookalarm naar (algemene) bewakingscentrale
- Inbraakalarm melding bij bewakingscentrale en direct melden aan de politie.
- Klimaatregeling (Verwarming en airconditioning (HVAC))
- Temperatuursensors bedienen de verwarming / airconditioning per plaats al naargelang het uur van de dag en al naargelang de aanwezigheid van personen eventueel gedetecteerd door naderingsschakelaars.
- Dezelfde temperatuursensors kunnen ook instaan voor neerlaten en optrekken van zonneschermen en rolluiken al naargelang het uur, de aanwezigheid of afwezigheid van personen en de inval van licht.
- Ramen laten zich individueel, in een klein of groter netwerk bedienen en automatisch openen en sluiten (TipTronic), bediend door een tijdslimiet, CO2-melder, afstandsbediening, temperatuur etc.
- De temperatuur via een domotica-paneel hoger of lager zetten (per kantoor ruimte).
Alleen vind ik dit wel erg weinig, waarschijnlijk zijn er wel oneindige mogelijkheden. Aangezien ik er alleen iets over moet vertellen met (het liefst) een plaatje erbij.. en zat eraan te denken om "alle" onderdelen te pakken die energiebesparend zijn..
Dus ik was nieuwsgierig of jullie mij een klein beetje kunnen helpen..