Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Beste Tweakers,

ten eerste mijn excuses als dit hier niet thuis hoort :$

Ik volg de Bol niveau 4 opleiding Middenkader Engineering en moet een (kleine) presentatie houden over domotica in een kantoor, nu heb ik de leraar al een beetje geraadpleegd.. maar het is de bedoeling dat ik het zelfstandig doe en gebruik maak van de middelen die wij hebben ((vragen op) internet, boeken e.d.).. dus toen dacht ik aan Tweakers.

Vandaar dat ik hier even langskom, uiteraard heb ik zelf al een beetje 'research' gedaan. Zo heb ik dit o.a. gevonden:
  • Veiligheid
  • Brand- of rookalarm naar (algemene) bewakingscentrale
  • Inbraakalarm melding bij bewakingscentrale en direct melden aan de politie.

• Klimaatregeling (Verwarming en airconditioning (HVAC))
  • Temperatuursensors bedienen de verwarming / airconditioning per plaats al naargelang het uur van de dag en al naargelang de aanwezigheid van personen eventueel gedetecteerd door naderingsschakelaars.
  • Dezelfde temperatuursensors kunnen ook instaan voor neerlaten en optrekken van zonneschermen en rolluiken al naargelang het uur, de aanwezigheid of afwezigheid van personen en de inval van licht.
  • Ramen laten zich individueel, in een klein of groter netwerk bedienen en automatisch openen en sluiten (TipTronic), bediend door een tijdslimiet, CO2-melder, afstandsbediening, temperatuur etc.
  • De temperatuur via een domotica-paneel hoger of lager zetten (per kantoor ruimte).

Alleen vind ik dit wel erg weinig, waarschijnlijk zijn er wel oneindige mogelijkheden. Aangezien ik er alleen iets over moet vertellen met (het liefst) een plaatje erbij.. en zat eraan te denken om "alle" onderdelen te pakken die energiebesparend zijn..

Dus ik was nieuwsgierig of jullie mij een klein beetje kunnen helpen.. O-)

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 11:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik moet opmerken dat het nog erg karig is wat je zelf hebt gevonden. Aangezien de mogelijkheden met domotica enorm zijn. Je kader specifiek leggen op kantooromgevingen werkt niet. Want huisdomotica kan prima in het kantoor gebruikt worden en zie je veel in presentatie ruimtes. Je kunt dus nog voldoende verdiepen en verbreden en dat zou ook makkelijk op internet te vinden moeten zijn.

*empty*

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Het is inderdaad karig, maar zo'n bericht van jou over dat woning domotica ook wel toepasbaar is, zet mij wel aan het denken. Wel moet ik erbij vermelden dat slechts een ruimte inrichten waar gewerkt word (met bijvoorbeeld) PC 's, maar ik zal hiermee verder aan de slag gaan, bedankt!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:31

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Als je echt de kantoor automatisering wilt uitzoeken zou je eens naar Beckhoff kunnen kijken. Dat is een PLC leverancier die naast de gewone I/O kaarten ook speciale kaarten heeft die direct gebouwautomatiserings functies kan aansturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.aria-atsez.com/Open%20Control_files/OpenControl3.gif

Kijk ook naar de toepassing voorbeelden van Beckhoff, dat zijn serieuze kantoorpanden die bestuurd worden.

...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je al in dit forumdeel gekeken: Duurzame Energie & Domotica :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Oe, nee, nu voel ik me lullig.. :$
Basti504 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:00:
Als je echt de kantoor automatisering wilt uitzoeken zou je eens naar Beckhoff kunnen kijken. Dat is een PLC leverancier die naast de gewone I/O kaarten ook speciale kaarten heeft die direct gebouwautomatiserings functies kan aansturen.

[afbeelding]

Kijk ook naar de toepassing voorbeelden van Beckhoff, dat zijn serieuze kantoorpanden die bestuurd worden.
Bedankt, zal zeker hier even rond kijken en houd jullie op de hoogte :)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zeker voor een kantoor hoe ver wil je gaan maar denk ook aan licht sturing intercom camera's (gestuurd) en vooral vervolgens de integratie ervan met BV plc's.
Domotica is vooral het slim laten samenwerken van verschillende systemen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Daar hebben we dus een apart subforum voor... move van SG naar Duurzame Energie & Domotica

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1