Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Periodiek een excelstaat openen

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:21
Hallo,

Ik ben nogal lui wat betreft het bijhouden van mijn werkuren wat meestal tot gevolg heeft dat ik een tijdje bezig ben met het terug-bedenken van wat ik allemaal gedaan heb.

Gezien wij de uren in een excelstaat proppen (laat de verhalen over efficiëntie maar achterwegen :+) is mijn vraag of ik wellicht in een batch bestand of een soort programma een excelbestand kan laten openen op gezette momenten op de dag (of na zoveel uur).

Ik kan wel een start of stopscript maken zodat ik bij het opstarten en afsluiten van de computer die excellijst krijg, maar als ik om de zoveel uur herinnerd wordt om de boel bij te werken vind ik dat toch wat prettiger.

Is dat een beetje simpel mogelijk?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:48
Met de Task Scheduler bijvoorbeeld? (even op Googlen).

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-10 15:42
Gebruik de Windows Task Scheduler om op gezette tijden het Excel bestand te openen.

Haha, net te laat met reageren. Wel lachen 2 zielen dezelfde gedachten

[ Voor 34% gewijzigd door Vircos op 11-09-2012 14:02 ]

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:21
Dat is inderdaad heel erg simpel :). Thanks!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 22:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dus de volgende keer eerst zelf wat proberen te zoeken EN ook aangeven wat je zelf al allemaal hebt bedacht en geprobeerd. Als je zelf nog niks hebt bedacht of geprobeerd, doe dat dan eerste voordat je een topic opent. Dat verwachten we eigenlijk van iedereen hier ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.