[Win7 x64] Wil niet installeren - error 0xC0000005

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:27

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met de PC van een klant. Dit is een ASUS V7-P8H67E barebone met een i3-processor, 4GB RAM (1 reepje Corsair Vengeance) en een WD Blue 500gb harde schijf.

Het lukt maar niet om Windows 7 op deze PC geïnstalleerd te krijgen. Elke keer komt tijdens de setup de volgende melding naar voren:

"Windows installation encountered an unexpected error. Verify that the
installation sources are accessible, and restart the installation.
Error Code: 0xC0000005"

Het gaat hier om een OEM DVD, die er verder prima uitziet. De schijf zelf lijkt dus niet het probleem te zijn. Voor de zekerheid heb ik ook getest met een externe DVD-drive, het probleem blijft dan hetzelfde.

Het geheugen van de PC heeft al meerdere passes met Memtest86+ doorstaan en de harde schijf is met het tooltje van Western Digital ook al getest. BIOS Is ook al bijgewerkt. Omdat ik in eerste instantie na al deze testen iets met het moederbord vermoedde, is de boel al geswapt met een nieuwe barebone van hetzelfde type...

Kortom... iemand enig idee?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Probeer nochtans toch even een andere DVD. Kan best zijn dat er files missen op de DVD die je nu hebt door beschadiging (die je niet ziet).

Op welk punt krijg je de melding te zien?

Edit: Google laat mij zien als ik op d emelding zoekt dat je wellicht met een upgrade DVD aan het klooien bent?
Pak een andere DVD (OEM Windows 7 HP X64) en probeer de installatie uit te voeren, let op niet upgrade.

[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 11-09-2012 13:47 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:44:

Probeer nochtans toch even een andere DVD. Kan best zijn dat er files missen op de DVD die je nu hebt door beschadiging (die je niet ziet).
Ik had hier nog een universele Win7 schijf liggen, als test heb ik die ook geprobeerd. Maar die schijf wou ook niet. Maar dat was dan ook een al redelijk mishandeld DVD+R'tje... :+
Op welk punt krijg je de melding te zien?
Zal ik zometeen na m'n pauze nog even terugkijken. Was volgens mij de tweede stap van het daadwerkelijke installeren zelf, dus wanneer je een schijf hebt gekozen en 'Volgende' klikt zodat de boel in gang wordt gezet.
Edit: Google laat mij zien als ik op d emelding zoekt dat je wellicht met een upgrade DVD aan het klooien bent?
Pak een andere DVD (OEM Windows 7 HP X64) en probeer de installatie uit te voeren, let op niet upgrade.
Het is een OEM volledige versie, geen upgrade-DVD. En als installatie-optie kies ik dus voor aangepaste installatie en niet voor een upgrade.

Heb zojuist via TechNet een Professional x64 image gedownload, werkt wellicht niet met een OEM-key maar is goed genoeg om iig te testen of het toch aan het schijfje heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Probeer het anders ook even met een USB-stickje. Misschien werkt dat wel :)

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 02:53
- Staat het type geheugen in de compatibiliteitslijst van het moederbord?
- Staat in de BIOS de SATA instelling op IDE of AHCI? (Maakt wisselen iets uit?)

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Kalief schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:30:
- Staat het type geheugen in de compatibiliteitslijst van het moederbord?
- Staat in de BIOS de SATA instelling op IDE of AHCI? (Maakt wisselen iets uit?)
Staat op AHCI, maar heb IDE ook al eens geprobeerd. Maakte geen verschil.

En de QVL-lijst zegt niet per sé iets, da's alleen een lijst van wat de fabrikant zelf heeft getest. Iets wat er niet op staat is dus niet automatisch incompatible. Zal zometeen wel even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
De error code die je erbij post is meestal een Access Violation Error.
Dit is vaak gerelateerd aan RAM.
Dus draai ff memtest en check of je voltages/timings wel goed zijn ingesteld.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:23
The 0xC..05 error is typically associated with defective hardware, not just the disk. It could be bad RAM, a defective (or unsupported) video chipset, or even other possibilities

Toch hardware maar even checken denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zoals ik al zei, het RAM (Corsair CMZ8GX3M2A1600C9 om precies te zijn) heeft iig meerdere Memtest86+ passes doorstaan. De harde schijf test ook prima met Western Digital's eigen tooltje.

Het RAM staat niet op de QVL, maar dat kan niet echt een probleem zijn. Het is trouwens 1600mhz geheugen dat met de settings van het mobo op 1333mhz draait, dus zelfs onder z'n kunnen.

Ik ga toch nog een ander reepje RAM proberen, gewoonweg om vage shit uit te sluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb een keertje zo'n error gezien
0xC0000005

Toen was de harddisk vol :+

Welke versie van Windows 7 64 bit oem is het (ultimate, pro..etc)?

Zo te zien heeft hij een knopje om memory issues te fixen?
http://www.asus.nl/Barebone_PC/V_Series_2530L/V7P8H67E/

[ Voor 30% gewijzigd door lordloeder op 11-09-2012 16:11 . Reden: Linkje naar de site van de barebone toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
lordloeder schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:00:
Ik heb een keertje zo'n error gezien
0xC0000005

Toen was de harddisk vol :+

Welke versie van Windows 7 64 bit oem is het (ultimate, pro..etc)?
Het is een lege harde schijf (heb vanuit de setup nog even partities verwijderd zodat 'ie leeg zou beginnen). Het gaat om een OEM-versie van Windows 7 Professional.

De stap waarbij het dus fout gaat is de 2e stap van de setup, het uitpakken van de Windows-bestanden. Hij blijft dan een korte tijd op 0% staan en komt dan met de foutmelding.

Heb zojuist een ander merk geheugen geplaatst, eens kijken wat dat doet.

--- Edit: nope. Ander merk geheugen nog hetzelfde probleem. Had ook al een ander Corsair-reepje geprobeerd, zelfde probleem. Oorzaak moet dus ergens anders liggen. Ga nog even een DVDtje branden met een Windows 7 Pro ISO van TechNet, al is het dus maar om even te kijken dat die wel wil installeren. In dat geval kan de klant naar de winkel waar z'n DVD vandaan komt :)

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 11-09-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Tja, hier nog zo eentje
http://social.technet.mic...1-44b5-bf4f-c64705945e6f/

Na de geheugen check, verifieer eens even of die partities wel okee zijn weg gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Anders even een secure format uitvoeren, wellicht dat dat wil helpen.
Andere HDD haalt niets uit?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik denk dat ik de schijf maar eens ga wipen ofzo, gewoon voor de zekerheid...

-- Edit: ben nu met DLGDIAG de schijf aan het wipen. Daarna maar eens kijken hoe het gaat. Helaas zal die wipe klaar zijn rond sluitingstijd, dus vandaag zal ik er niet meer aan toekomen. Hou jullie morgen wel op de hoogte of het heeft geholpen :)

[ Voor 61% gewijzigd door Wildfire op 11-09-2012 17:01 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ben weer op m'n werk... de harde schijf is gewiped en ik probeerde zojuist met een vers gebrand Windows 7 schijfje te installeren. Nog steeds dezelfde error... -O-

Ik zal nogmaals een externe DVD-drive proberen om definitief uit te sluiten dat het met de DVD-drive zelf te maken heeft, maar eigenlijk geloof ik niet dat het dat is.

Aangezien een vorige barebone hetzelfde probleem heeft lijkt me een hardwarematig defect redelijk uitgesloten, behalve dan de CPU (een i3). Maar ja... die kan ik niet zomaar gaan swappen, dan zou ik een nieuwe uit de verpakking moeten halen en aangezien de CPU nou juist een onderdeel is wat niet bij ons is gekocht kan ik die stap eigenlijk niet maken.

Ik neig er sterk naar de handdoek maar in de ring te gooien en het op de CPU te gooien...

--- Edit: heb er nu even een andere SATA-schijf aangehangen, maar ook dan dezelfde error. Misschien dat ik maar eens de SATA-kabels moet proberen, misschien dat daar iets mee is.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 12-09-2012 09:51 ]

• lordloeder
Misschien een overbodige vraag, maar heb je de bekabeling eens nagekeken?
Eventjes een andere harddisk erin is toch zo gebeurd?

Ik zie trouwens het geheugen niet in de lijst staan dat ondersteund is? Heb je niet iets in de buurt dat wel in de manual voorkomt?

[ Voor 34% gewijzigd door lordloeder op 12-09-2012 09:58 . Reden: Geheugen opmerking toegevoegd ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
lordloeder schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:51:
Misschien een overbodige vraag, maar heb je de bekabeling eens nagekeken?
Eventjes een andere harddisk erin is toch zo gebeurd?
Toevallig had ik dat al net bijgetikt toen jij je bericht opstelde :)

Andere HDD dus al geprobeerd, had geen effect. Heb zojuist de SATA-kabels vervangen, eens kijken wat er dan gebeurt. -- Update: met andere SATA-kabels nog steeds hetzelfde probleem. Voor de zekerheid ook nog even andere SATA-poorten geprobeerd: geen effect.
Ik zie trouwens het geheugen niet in de lijst staan dat ondersteund is? Heb je niet iets in de buurt dat wel in de manual voorkomt?
Het geheugen test prima gedurende meerdere passes in Memtest86+ dus dat geheugen is wel in orde. Daarnaast is de QVL-lijst enkel een houvast, het is enkel wat de fabrikant zelf getest heeft. Ik heb hier in de winkel nog huismerk-geheugen (gisteren al getest) en ander Corsair-geheugen, maar volgens mij niets wat op de QVL staat. Die QVL is trouwens toch al aan de korte kant...

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 12-09-2012 10:09 ]

• lordloeder
De klant heeft al een nieuwe barebone gekregen? Of bedoel je met
is de boel al geswapt met een nieuwe barebone van hetzelfde type...
Dat de installatie op een ander machine ook niet lukt, of dat de klant een andere machine heeft gekregen?

Enige wat je volgens mij kan doen is het mobo uitsluiten. Of er nog eventjes een linux variantje op zetten (of andere windows versie nog proberen?)

[ Voor 4% gewijzigd door lordloeder op 12-09-2012 10:22 . Reden: browser proxy lag eruit en submit ging fout ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
lordloeder schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:21:
De klant heeft al een nieuwe barebone gekregen? Of bedoel je met

[...]

Dat de installatie op een ander machine ook niet lukt, of dat de klant een andere machine heeft gekregen?

Enige wat je volgens mij kan doen is het mobo uitsluiten. Of er nog eventjes een linux variantje op zetten (of andere windows versie nog proberen?)
Mobo is al uitgesloten, omdat ik de componenten van de klant in een nieuwe barebone heb geplaatst. Een nieuw mobo is dus ook al getest.

Zal zometeen eens een Vista Home Premium 64-bit proberen te installeren, kijken wat die doet.

-- Edit: baf, die knalde er met een 7E-foutmelding uit. Damn, ik snap 'm echt niet meer. Zal zometeen eens een 2GB geheugenreepje proberen. Kijken wat dat doet...

(zeg, een Intel Core i3 bevat toch een geheugencontroller? Kan dat ding dan niet weird doen?)

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 12-09-2012 11:21 ]

• lordloeder
Tja, zou dan toch wel eens de cpu kunnen zijn.

Misschien kun je nog eens even snel kijken of de I3 (en het geheugen) wel correct qua spanning en zo in de bios staa t( ik dacht dat die maar DDR3 en dan max 1.6v of zo aan mag)?

[ Voor 15% gewijzigd door lordloeder op 12-09-2012 12:03 . Reden: ddr3 en voltage erin ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
lordloeder schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:01:
Tja, zou dan toch wel eens de cpu kunnen zijn.

Misschien kun je nog eens even snel kijken of de I3 (en het geheugen) wel correct qua spanning en zo in de bios staa t( ik dacht dat die maar DDR3 en dan max 1.6v of zo aan mag)?
Aangezien ik zo ongeveer alle componenten behalve de CPU al had uitgesloten, zat ik dus ook al die richting op te denken. Werd alleen nog maar bevestigd omdat opeens Windows wèl wou installeren, maar vervolgens alsnog met een STOP-error kwam: 0x000000101 en die melding wijst weer in de richting van de CPU.

De klant heeft ondertussen aangegeven dat de CPU ook bij ons gekocht was, dus zodra ik de factuur heb gezien zal ik me dan maar op de CPU storten.

(geheugen was trouwens een Corsair die op 1.5V kon draaien, stond 'ie ook op; eigen merk geheugen deed ook gewoon netjes 1.5V -- niets overgeklokt of overgevolt dus, alles default)

• lordloeder
Okee even afwachten dus op de bon en we horen wel nog meer hier. Lunch gesmaakt? (Het duurde eventjes op een reply)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
lordloeder schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:11:
Okee even afwachten dus op de bon en we horen wel nog meer hier. Lunch gesmaakt? (Het duurde eventjes op een reply)
Heb naast die ene PC natuurlijk nog meer te doen, staan meer PC's hier op de TD en moet ook af en toe in de winkel bijspringen :)

Zit trouwens nu wel te pauzeren :P

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 12-09-2012 13:16 ]

• Mega-Druif
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 13:56
Heb je na de Mobo swap ook de bios weer geupdate?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Mega-Druif schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:20:
Heb je na de Mobo swap ook de bios weer geupdate?
Niet nodig, was al up-to-date.

-- Edit: ondertussen de factuur gezien en toevallig hadden we nog een i3-2120 op voorraad dus die meteen even apart gezet. Morgen eens kijken, hopelijk heb ik er tijd voor want we staan morgen maar met twee man in de zaak...

[ Voor 51% gewijzigd door Wildfire op 12-09-2012 20:06 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
.... and here we go... een nieuwe i3 erin gezet. Eens kijken wat 'ie nu doet...

--- Edit: so far so good! Windows installeerde nu meteen zonder problemen, draait nu gewoon en geen BSOD ofzo. Ik ga nu even de boel updaten, drivers installeren en dan stresstests draaien om goed door te testen.

-- Edit #2: toen ik om zes uur naar huis ging alles nog steeds prima. Zo zie je maar, een error die erop duidt dat het installatiemedium wellicht niet goed is werd dus door de CPU veroorzaakt. Vaag, maar goed het is nu opgelost.

[ Voor 88% gewijzigd door Wildfire op 13-09-2012 20:52 ]

Pagina: 1