• Benebol
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Beste,

Ik weet niet goed waar ik deze topic moet plaatsen, maar heb hem voorlopig hier geplaatst aangezien het digitaliseren van VHS waarschijnlijk over de grafische kaart verloopt.

Ik had al rond gekeken op het web hoe ik VHS kon digitaliseren.
Ik kom verschillende oplossingen tegen en het makkelijkst leek me gewoon via de grafische kaart.
Sommige artikels waren ook al redelijk oud, dus weet niet of ze nog zo betrouwbaar zijn.

Nu blijken mijn graka's niet over de gepaste aansluitingen te beschikken (ATI HD 6870) en vroeg ik me af wat het beste alternatief is om VHS te digitaliseren.

Iemand ervaring hiermee? En wat is de snelste manier?

Alvast bedankt

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-01 09:08
gewoon een (usb) videograbber kopen, dat is de snelste en makkelijkste oplossing.
kost je een 50eur

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Kwaliteit zal niet top zijn, maar dat ligt meer aan het signaal en de VHS zelf. Inderdaad gewoon ene goedkope grabber kopen:

http://www.onlinekabelsho...-usb/p-1a/CMP-USBVG6.html

Zoiets dus!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Benebol
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Oké bedankt beiden voor de snelle reactie!
I'll give it a try!

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ivm digitaliseren 25 stuks VHS familiebanden heb ik vanwege de kwaliteit een Matrox RTX100 Extreme Pro aangeschaft. Heb hiervoor een speciale video bewerkingsmachine ingericht. Tegen een kleine vergoeding wil ik de banden wel digitaliseren indien deze verder in goede staat zijn. Indien interesse stuur me dan maar een DM

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:43

Nikeo

Jawelles

Je kunt dit ook voor niet al te duur laten doen door professionele bedrijven, al dan niet via landelijke winkelketens / warenhuizen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-01 12:18
Thuis doen is op vele manieren mogelijk, maar als je het een beetje goed wil doen kan het een enorm tijdrovend klusje zijn en de resultaten kunnen tegenvallen. Als het om niet teveel banden gaat wil ik je adviseren het naar een professionele dienst te brengen, reken dan op een minimale prijs van 10 tot 15 euro per band, of sommige bedrijven rekenen per minuut. Grote voordeel daarvan is wel dat de betere bedrijven de tape ook reinigen, dus zoveel mogelijk alle stofjes e.a. vervuiling van de band of voordat de boel gedigitaliseerd word... Zeker met oudere banden kan ik je dat enorm aanraden, het beeld is dan minder vervuild en lijkt daardoor scherper en vaak worden de kleuren ook weer wat levendiger... het ziet er simpelweg stukken beter uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Digitaliseren van VHS over grafische kaart? Dacht het niet, die dingen zijn voor output, niet input. Sowieso aub voortaan navraag doen vooraf als je het niet zeker weet.

Als je even de moeite genomen had om met de GoT search te zoeken op je topictitel dan had je gezien dat soortgelijke topics in Foto & Video Hardware staan. Sowieso de vraag of nog een topic zonder eigen zoekwerk meerwaarde biedt, maar dat mogen de mods daar beoordelen.

Move VB -> FVH

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:11:
Digitaliseren van VHS over grafische kaart? Dacht het niet, die dingen zijn voor output, niet input. ...
Goh, ik heb genoeg kaarten gehad met input en output, maar dat terzijde.

Afhankelijk van de hoeveelheid raad ik aan om het uit te besteden en niet die goedkope Video naar USB rommel te kopen. Het bespaart een hoop ellende achteraf.
Pagina: 1