Toon posts:

Vraag over het kopen van boeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik bestel zowat wekelijks nieuwe leesboeken via bijvoorbeeld Bol.com. Nu stoor ik mij verschrikkelijk aan het feit dat er nieteens boekenleggers worden verstuurd bij een bestelling van pakweg 5 boeken. Zijn er webshops die dit standaard wel doen zoals bijvoorbeeld Cosmox ofzo? Ik kan dit namelijk nergens vinden op de verschillende boekensites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Boekenleggers? Je kan toch gewoon willekeurig stukje papier ertussen doen?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vind een boekenlegger wel chill aangezien daar vaak ook nieuwe boeken op worden aangekondigd etc. Fysieke winkels doen dit overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Ja maar Bol doet er altijd weer die flyer bij, dan weet je dat toch ook?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10 17:19
Klopt, maar die gaan veelal ten onder ten gevolge van internet.
In mijn woonplaats zijn er al 2 kleinere boekenwinkels failliet gegaan, alleen de bruna en ako zijn er nog.

Ik koop ook alles via internet of 2e hands via marktplaats.
Maar ik heb maar 1 of 2 boekenleggers, die gaan gewoon mee per boek.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:58:
Ja maar Bol doet er altijd weer die flyer bij, dan weet je dat toch ook?
En toch mis ik die ouderwetse boekenlegger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 13:04
Ja maar....je mist de boekenlegger. Je zegt dat het is vanwege de aankondiging van nieuwe boeken.
Dan wordt gezegd dat Bol er een flyer bijlevert met die informatie. En die vind je dan niet goed, want...je mist de boekenlegger.

Wat is je behoefte?
- Koop een prachtige duurzame boekenlegger, zodat de behoefte aan 'paginascheiding' wordt vervuld
- Lees de flyer van Bol zodat er heel veel boeken kunnen worden aangekondigd (meer dan op een boekenlegger)

;)

Veel leesplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Of vouw de folder van bol.com dubbel, of scheur er een pagina uit. Dan heb je een mooie boekenlegger!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd grappig dat mensen andere oplossingen verzinnen als ze het antwoord op de vraag niet weten/het beter weten :P
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:53:
Zijn er webshops die dit standaard wel doen zoals bijvoorbeeld Cosmox ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 13:00
Je kan de shops ook mailen om te vragen of ze boekenleggers meesturen...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 13:04
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:50:
Altijd grappig dat mensen andere oplossingen verzinnen als ze het antwoord op de vraag niet weten/het beter weten :P
[...]
Ho ho, de vraag wordt geanalyseerd of dit wel de juiste vraag is! En dan mompel ik nog iets over 'eigen inzet'-beleid op Tweakers :9
Xyphoid schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:52:
Je kan de shops ook mailen om te vragen of ze boekenleggers meesturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:53:
Beste,

Ik bestel zowat wekelijks nieuwe leesboeken via bijvoorbeeld Bol.com. Nu stoor ik mij verschrikkelijk aan het feit dat er nieteens boekenleggers worden verstuurd bij een bestelling van pakweg 5 boeken. Zijn er webshops die dit standaard wel doen zoals bijvoorbeeld Cosmox ofzo? Ik kan dit namelijk nergens vinden op de verschillende boekensites.
De winkels doen het als extraatje om klanten te binden. Webshop is goedkoper, dus lagere marges, dus kan een boekenlegger er niet af. You pay peanuts....

Ik snap dat je zo'n ding fijn vind als je veel leest, maar ik denk persoonlijk dat je zoiets niet als standaard mag verwachten. Je koopt een boek - en daar zit zo'n ding niet standaard bij. Een uitgever geeft geen boekenleggers uit, maar boeken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

The Eagle schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:59:
[...]

De winkels doen het als extraatje om klanten te binden. Webshop is goedkoper, dus lagere marges, dus kan een boekenlegger er niet af. You pay peanuts....

Ik snap dat je zo'n ding fijn vind als je veel leest, maar ik denk persoonlijk dat je zoiets niet als standaard mag verwachten. Je koopt een boek - en daar zit zo'n ding niet standaard bij. Een uitgever geeft geen boekenleggers uit, maar boeken ;)
Je hebt een vaste boekenprijs in Nederland voor de Nederlandstalige boeken. Daarnaast gebruikt het gros van de websites dezelfde afhandelaar voor boeken (en is een webshop niets meer dan een 'voorkantje') en heb je als webshop niet de mogelijkheid om voor bepaalde categorieen extra artikelen toe te voegen aan een pakket.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Mocht je Engelstalige boeken lezen, dan raad ik je www.bookdepository.com en www.bookdepository.co.uk aan. Voor zover ik weet, heb ik er steeds een papieren bookmark (boekenlegger) bij gehad met info van de winkel. De prijzen zijn bovendien een stuk gunstiger dan Bol. Als je een specifiek boek in gedachten hebt, check dan de prijs en voorraad op beide sites, aangezien de sites niet 1:1 zijn. Ongeveer een week later heb je je boeken thuis.

Een papieren boekenlegger is toch al verouderd als je em in je handen hebt. Als je toch via internet besteld, kan je ook de nieuwste boeken raadplegen.

Zoek anders op ebay naar een mooie boekenlegger (bookmark). Dee functie van een boekenlegger als informatief medium vind ik namelijk een beetje vergezocht.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03

Daniel36

vernieuwde formule

Ik pik even het boekenlegger-stukje op hoor.
Het voordeel van die papieren dingen is dat je ze kwijt kan raken en dan geeft het niets.
Persoonlijk raak ik altijd mijn boekenlegger kwijt, ook mooie duurzame die ik graag had gehouden.

Webshops die boekenleggers meesturen ken ik niet, ik koop slechts zelden boeken, maar leen ze van de bibliotheek.

Overigens is de boekenlegger als informatief medium best leuk vind ik, hoewel internet natuurlijk veel uitgebreider is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jason X schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:58:

Ho ho, de vraag wordt geanalyseerd of dit wel de juiste vraag is! En dan mompel ik nog iets over 'eigen inzet'-beleid op Tweakers :9
offtopic:
Zullen we maar geen complete LSS root cause analysis gaan doen voor ieder topic dat geopend wordt? Soms is het probleem namelijk zo duidelijk dat we direct in oplosmodus over kunnen gaan.

He! Wat lees ik nou?

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:53:
Nu stoor ik mij verschrikkelijk aan het feit dat er nieteens boekenleggers worden verstuurd bij een bestelling van pakweg 5 boeken.
[/quote]
Pagina: 1