Toon posts:

[HD7950] Videokaart geeft geen output meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Iets meer dan een maand geleden heb ik zonder enige voorkennis en met behulp van tweakers een eigen pc in elkaar gezet. Deze heeft een maand lang naar volle tevredenheid gewerkt toen er opeens geen signaal meer naar mijn beeldscherm ging.

Toen ik de VGA aansluiting van mijn mobo probeerde zag ik dat deze wel signaal gaf naar mijn beeldscherm. Mijn videokaart deed dit dus niet meer. Ik heb de computer nu al een aantal keer weer aan en uit gezet en één keer werkte mijn videokaart weer wel. Maar voor de rest kwam het signaal van mijn mobo.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn of op welke manier ik erachter kan komen wat het probleem is?

Bij voorbaat dank voor jullie tijd!

Mijn Videokaart: Asus Radeon HD7950-DC2-3GD5
Mijn mobo: Asrock H77 Pro4/MVP

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Stof? Misschien niet goed aangedrukt? Misschien die ene slot defect? Kan je hem eens proberen in een ander slot?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
stof is het niet, de pc is net een maand oud en er zijn geen stof ophopingen in de kast.
Het ene slot defect? kan dat na een maand goed gebruiken ineens defect zijn?

In een ander slot doen is moeilijk. Het is een 3 slots kaart die nogal een grote coolingsunit heeft die in andere slots over b.v. de sata aansluitingen gaat hangen.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:59:
Het ene slot defect? kan dat na een maand goed gebruiken ineens defect zijn?
Ja hoe kan het dat mijn auto kapot gaat, terwijl die gewoon alle service beurten gehad heeft. Dingen gaan gewoon kapot, en hoe, waarom en wanneer is koffiedik kijken, maar het kan altijd gebeuren.

Heb je een andere pc waar je de kaart in kan proberen? Heb je een andere videokaart die je in het huidige slot kan proberen?

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
DaLoona schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:15:
[...]

Ja hoe kan het dat mijn auto kapot gaat, terwijl die gewoon alle service beurten gehad heeft. Dingen gaan gewoon kapot, en hoe, waarom en wanneer is koffiedik kijken, maar het kan altijd gebeuren.

Heb je een andere pc waar je de kaart in kan proberen? Heb je een andere videokaart die je in het huidige slot kan proberen?
Ik heb geen pc of andere videokaart.

Wat me wel op valt is dat het lijkt of hij pas signaal geeft via mijn mobo (vga aansluiting) vanaf het moment dat hij al in het inlog scherm staat. Tijdens het opstarten zelf wordt er geen signaal naar het beeldscherm gestuurd.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Heb je toevallig in de bios iets verzet, of een update gedaan? Kijk eens in bios (als je daar in kan komen), of je pc toevallig niet op igp staat ipv peg.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:39

Fordox

00101010

probeer eens je bios te resetten. en de enige manier om de boel uit te sluiten is toch echt je gpu in een ander systeem te testen. als je deze mogelijkheid niet hebt, kun je altijd vragen aan een tweaker in de buurt bij het vraag en aanbod sectie op het forum.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
DaLoona schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:34:
Heb je toevallig in de bios iets verzet, of een update gedaan? Kijk eens in bios (als je daar in kan komen), of je pc toevallig niet op igp staat ipv peg.
Ik heb absoluut niets gedaan met de bios, ik heb er geen kaas van gegeten dus blijf er normaal gesproken uit. Ik zal eens kijken of ik er nog wel in kom. Ben ook niet op de hoogte van updates anders dan de gene die automatisch gaan.
Fordox schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:04:
probeer eens je bios te resetten. en de enige manier om de boel uit te sluiten is toch echt je gpu in een ander systeem te testen. als je deze mogelijkheid niet hebt, kun je altijd vragen aan een tweaker in de buurt bij het vraag en aanbod sectie op het forum.
goede tip, als ik er zelf niet uit kom zal ik dit zeker doen!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb absoluut niets gedaan met de bios, ik heb er geen kaas van gegeten dus blijf er normaal gesproken uit. Ik zal eens kijken of ik er nog wel in kom. Ben ook niet op de hoogte van updates anders dan de gene die automatisch gaan.
ga dan maar ook niet in de bios. reset hem gewoon dan staat alles vanzelf goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Fordox schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:57:
[...]

ga dan maar ook niet in de bios. reset hem gewoon dan staat alles vanzelf goed ;)
Noobvraagje: resetten? wat? de bios?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:06:
Noobvraagje: resetten? wat? de bios?
Als eerste wil ik je toch de tip aanreiken eens wat meer op tweakers te gaan lezen in de diverse topics zodat je in elk geval al de basis leert.

Reset bedoelen ze een bios reset mee en dan kan je het beste even het boekje van je moederboard pakken en zoeken naar cmos reset. Daarin staat beschreven waar op je moederboard dat zit en dat zijn 3 pinnetjes met een jumpertje die je dan even moet verplaatsen ( en na pak weg 20 sec terugplaatsen ). Let wel erop dat je dit doet als je pc uit staat en mocht je dat niet lukken kan je altijd het batterijtje er even uitpakken, ongeveer 20 sec wachten en weer erin.

Evenzogoed zou ik als ik jou was de videokaart even losschroeven en dan nog eens goed aandrukken want het kan best doordat het een vrij zware kaart is dat ie niet meer helemaal in het slot zit zoals het moet. Sowieso de hele kaart er eens even uitpakken en weer erin zetten kan vaak ook al helpen en evenzogoed ook bij een nieuw systeem. Denk aan warmteontwikkeling en uitzetten en inkrimpen waardoor die kaart al binnen 1 maand gemakkelijk uit zijn slot kan zijn gegaan.

Probeer het in elk geval en neem de tips van de tweakers serieus en niet zo van ja maar dat kan toch niet en het was goed in het begin.

• Fordox

Fordox

00101010

Het hoeven niet altijd 3 pinnetjes te zijn. als er ergens CLR_CMOS (of iets anders met clr) op het moederbord staat, en het zijn 2 pinnetjes, moet je deze even aanraken met een schroevendraaier.
als het een knop is, gewoon even indrukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 12-09-2012 15:39 ]

Pagina: 1