Toon posts:

algen in mijn waterkoeling!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi,

Hebben jullie een idee hoe je water kan conditioneren.

Ik heb een aquarium van 50 liter, met daarin een pomp die op mijn waterkoeling is aangesloten.

maar na een tijdje komen en algen in enzo, doen jullie er wat in om het water te conditioneren.

surgesties !

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Kun je niet beter koelvloeistof gebruiken ipv water?

dat heb ik me altijd al afgevraagd

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Kheb niet veel verstand van waterkoeling, maar kun je niet gewoon een beetje chloor derin doen?

edit:

typo

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10-2025

TricTrac

=;-)

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje chloor erin :)
Of het water regelmatig verschonen

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:47

RvV

Op woensdag 28 maart 2001 15:29 schreef PsyFlux het volgende:
Kheb niet veel verstand van waterkoeling, maar kun je niet gewoon een beetje choor derin doen?
Hij zegt dat het een aquarium is, dus als er vissen in zitten overleven die vast geen chloor.

Y'24

Verwijderd

Topicstarter
chloor, tast dat mijn pomp en mijn slangen niet aan??

ik hoorde trouwens ook dat je er spul van waterbedden in kon doen ofzo, iemand ervaring mee??

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:33

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Je kan twee dingen doen:
1) Naar de dierenspeciaalzaak/tuincentrum om een reinigings middel voor algen te halen.
2) Naar de dierenspeciaalzaak om een aantal goudvissen te halen, kan je meteen vissies kijken.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Koelvloeistof????

WEET JE WAT 50LITER KOELVLOEISTOF KOST????

Verwijderd

Topicstarter
Een aquarium zonder verder iets erin ok!!!!!!!!!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
vissen maken het water ook wel vuil, 'k zou dus niet gemeenschappelijk water gebruiken.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 20:48
En ik zou zowiezo ff een filtertje (stukje stof ofwow) bij je waterintake zetten, stel je voor dat je koelblok verstopt raakt :'(

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 15:31 schreef RvV het volgende:

[..]

Hij zegt dat het een aquarium is, dus als er vissen in zitten overleven die vast geen chloor.
Ik neem aan dat het niet een aquarium voor vissies is (anders is het meer iets voor Stuffis Generalis), maar gewoon een lege aquariumbak voor waterkoeling voor je cpu..
En daar zullen wel geen vissies in zitten (lijkt me tenminste niet zo geslaagd: water wordt te warm, vissies vervuilen het water, en die pomp zal ook wel niet fijn voor de vissies zijn :) )

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom dan ook 50 liter? Is toch nutteloos?

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 15:32 schreef igor het volgende:
Koelvloeistof????

GEEN RUK 20 LITER VOOR !% PIEK BIJ DE GAMMA!!!

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 01:33 schreef nitraat het volgende:

[..]

GEEN RUK 20 LITER VOOR !% PIEK BIJ DE GAMMA!!!
hehe, dat zal wel 15 piek zijn >:)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb een scheut spiritus in m'n reservoir, (najah, emmer) gegooid. Ik ben net bezig met watercoolen dus weet nog niet wat de gevolgen ervan zijn (ja dat je blauwe aanslag in je emmer krijgt) maar ik heb het idee dat algjes (net als mensjes) het gif in spiritus niet lusten en snel de hoek om zullen gaan. Misschien een idee.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

blauwe of groene aanslag dus, dat is de vraag;)

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Nou in ieder geval zou ik geen chloor gaan toevoegen. Dat gaat niet zo lekker samen met soldeer enzo. Als je een gesloten systeem hebt dan is het beter om gedemineraliseerd water te gebruiken en als je een open aquarium hebt dan kun je het water beter iedere week / 2 weken verversen. In ieder geval ook geen koelvloeistof gebruiken dat wil namelijk veel meer stroom geleiden dus mocht er iets gaan lekken dan is de hele boel ook meteen goed naar de knoppen. Beste keus voor waterkoeling is gedemineratiseerd water, want dit kan beter warmte opnemen dan koelvloeistof (zoals die bij de gamma wordt verkocht) en geleid ook nog eens minder goed stroom.. zeg maar niet en dus is het veiliger.
En gedemineraliseerd water koop je bij de drogist.. Trekpleister ofzo die zal het wel hebben.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

Op woensdag 28 maart 2001 15:31 schreef RvV het volgende:

[..]

ok geen chloor. doe dan maar accuzuur >:)>:). een vriend van me heeft giftige kikkers en daar is water rond om heen. dat water is es een keer laten testen hoe zuur het was bij een dierenwinkel en daar zeiden ze dat daar geen vis in kon leven, 't was zo zuur als accuzuuur :). nou ik zie daar wel vissies on zwemmen en er wordt zelfsvoortgepland.

d8 dit is wel leuk te vermelden. bwt ik d8 ook dat koelvloefstof heel goed was. of is dat alleen als jeje gehele pc wil laten onderdompelen??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Maak een mengsel van water/spirtus of water/koelvloeistof. Pas wel op dat er geen kat ofzo uit je bak drinkt (die van ons dronk altijd uit het aquarium :), vandaar).

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je hebt ook anti algen spul voor in water bedden.. Ik denk dat je dit het beste kan gebruiken.
Succes ermee...

wel leuk dat tweakers problemen hebben met algengroei :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks het wordt dus waterbedden spel!!!!!

en nogmaals er zitten geen levende wezens in jongen, ik ben geen sadist!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07
Dat watterbedden spul hoft niet.

1 van de primaire levens behoeften van algen is licht.

Pak maar eens een vissenkom, doe er water in en blindeer hem en laat 1 stukje open en zet hem voor het raam, na een paar weken zitten er alleen algen op het stukje waar licht is gekomen...

Dus het makkelijks / goedkoopst is om je water resevoir licht dicht te maken.

Je kan natuurlijk voor de zekerheid wat
ont-algings middel (verkrijgbaar bij de betere tuinier zaak) er in gooien of 1 liter koelvloestof / antivries op 10 liter water (koelvloestof / antivries is niet corrosive)

suc6

Verwijderd

Koelvloeistof heeft volgens mij een lagere warmtecapaciteit dan water, waardoor het minder goed koelt.

Verwijderd

hhmm.. nu we toch bezig zijn... hoe vaak moet ik water verversen??? 1x per maand ofzow??

en die koelvloeistof?? hoe vaak verversen?

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:53

Sideburnn

I just "poked" salad

HHmmmm...is een waterkoeling niet wat overdreven voor 145 mhz xtra???
Watergekoeld...dan krijg ik zo`n 50% en meer smaak ik mijn mond.
Misschien is het verstandiger om ipv kunstgrepen met chemische middelen gewoon een rappere proc. te kopen,of je moet je wk.voor de leut hebben natuurlijk. :)

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op woensdag 28 maart 2001 15:35 schreef Bigs het volgende:
Waarom dan ook 50 liter? Is toch nutteloos?
Ik gebruik 60 liter !
Bij de weg vind je je eigen nou geen lompe vraag stellen ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 12:51
Een oplossing (en een hele coole ook nog) is om het water in het aquarium met UV te belichten (blacklight ?) Door de hoge energie die UV licht bevat zullen de algjes zich niet kunnen ontwikkelen. Ze gaan allemaal het hoekie om. Tevens voorkomt dit dat er algen biginnen te groeien.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hier heb je een T.U.V lamp voor nodig
Maar goed je zat bij het rechte eind ,ongeveer :)
Als we het over lampjes gaan hebben ,ik werk bij de afdeling Lightning Roosendaal
PU.TL Standaard hor 6001
Groeten

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• koffercomputer
Je kunt bij de Intratuin ook een tussenstuk kopen die je in je slang monteert.. Daarin zit zo'n T.U.V. buis. Supersimpel, en effectief.

Verwijderd

Topicstarter
145 mhz, tja verder kom ik niet met deze duron brakke core denk ik! :(

hij draaid nu op 1.7 volt dus das wel netjes, op 1000 (1.85 volt)boot ie nog wel maar dan.......:(

misschien voltage modificatie, maar daar heb ik geen zin in!

ik had een superorb erop, das een windtunnelmmet 60db, niet zo fijn om daar naast te zitten, het is dus ook om het geluid te doen. Nu is ie lekker stil :)

• koffercomputer
Ik heb een duron 750@1050. Met een chromeorbje en voltagemod. Vcore is nu 1.9 volt. Temp. is 50 graden stressed. Maar dit daalt nog :)

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 12:32 schreef Mutant het volgende:
ik had een superorb erop, das een windtunnelmmet 60db, niet zo fijn om daar naast te zitten, het is dus ook om het geluid te doen. Nu is ie lekker stil :)
dat vind ik geen reden... nou ja ok... maar bij mij staat de muziek altijd zo hard dat je niks meer hoort *D

alleen vinden de buren het niet zo fijn.. :(

mijn duron 650 wil niet hoger dan 866@1.8V... ;(

Verwijderd

Topicstarter
bij mij staat de muziek niet altijd aan dus... voor mij wel een reden.

en het heeft me alleen een pomp gekost a 50 piek a 1400l/u dus

de rest heb ik zelf gemaakt.

by the way proc wordt nu ca 28 graden

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 15:52

Sharky

Skamn Dippy!

Op donderdag 29 maart 2001 11:07 schreef Networx het volgende:
Koelvloeistof heeft volgens mij een lagere warmtecapaciteit dan water, waardoor het minder goed koelt.
oh ja, natuurlijk. daarom heet het ook koelvloeistof

This too shall pass

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik gebruik waterkoeling
Punt 1 het is best lekker koel
Punt 2 het is geruisloos
punt 3 het is ook onderhouds vrij,als je over de juiste middelen beschikt cq materialen
Punt 4 het is een luxe om er eentje in je bezit te hebben. ;)
Punt 6 Amen :)

Verwijderd

ff een vraagje ik ben waterkoeling voor mijn videokaart aan het maken. heb een paar vraagjes:
radiator is toch voor dit niet nodig?
reservoir hoeft toch niet extreem groot (suggesties over grote graag)
moet er een coldplate tussen of hoeft dat alleen met peltier(d8 zelf dat het niet hoefte)
thx m8's

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Een videokaartje koelen brengt niet zoveel problemen met zich mee.
Als je echt zonder radiator wilt werken ,zal je op zijn minst een liter of 10 aan koelwater moeten hebben ,om de GPU,of CPU,te koelen.........

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Algen ontstaan toch allen bij licht....
Waarom de bak gewoon niet in een donker kast.

Grutte Pier fansels

Verwijderd

hmmm 10l nou dan ga ik toch maar eens kijken voor een radiator. want mijn videokaart is om beetje ervaring met waterkoeling te krijgen en daarna een keer mijn cpu.
maar ben nog bezig met koelblok te maken (blokje van 3 mm plexiglass en daarin een heatsink van een oude proccesor)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Neem es een kijkje op www.waterkoeling.nl
Daar vind je veel info voor newbie wazzerkoolers gebruikers
Groeten

Verwijderd

Koel vloeistof moet je vervangen iedere 30.000 KM :+

• TUX2
  • Laatst online: 21-11-2022
Op donderdag 29 maart 2001 09:18 schreef KoeKk het volgende:
Dat watterbedden spul hoft niet.

1 van de primaire levens behoeften van algen is licht.
Blijkbaar toch ook wat anders, want waterbedden lijken mij aardig lichtdicht ;)

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 12:59 schreef Speedy-J het volgende:
Ik gebruik waterkoeling
Punt 1 het is best lekker koel
Punt 2 het is geruisloos
punt 3 het is ook onderhouds vrij,als je over de juiste middelen beschikt cq materialen
Punt 4 het is een luxe om er eentje in je bezit te hebben. ;)
Punt 6 Amen :)
Mis k nou niet iets:? Punt 5 bijvoorbeeld. :?:)

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 11:07 schreef Networx het volgende:
Ik wil niet moeilijk doen maar het zal wel niet voor nix KOELVLOEISTOF heten.....
als het met water beter kon dan hedden mensen dat wel gedaan.....

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58
Op dinsdag 31 juli 2001 17:08 schreef Faceoff het volgende:

[..]

Ik wil niet moeilijk doen maar het zal wel niet voor nix KOELVLOEISTOF heten.....
Eeuh .. niet dus :P

water koelt idd beter

Repareren doe je zo.

• raptile
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op dinsdag 31 juli 2001 17:24 schreef Sine het volgende:

[..]

Eeuh .. niet dus :P

water koelt idd beter
duurt het koelen van koelfloeistof dan telang ofzo? nadat het langs de processor is gegaan natuurlijk :)

Spelfouten voorbehouden.

• raptile
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op donderdag 29 maart 2001 13:22 schreef Bar72 het volgende:
Koel vloeistof moet je vervangen iedere 30.000 KM :+
Rofl! :)

Spelfouten voorbehouden.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-02 00:22

reapher

Z POWER

Het beste is natuurlijk waterwetter. Maar als je dat niet kan krijgen, stop er dan een beetje antvries in. Werkt tegen algen en oxidatie. Teminste ik heb geen last van oxidatie of algen na 5 weken waarvan 2 weken compleet still hebben gestaan.

Ook heb ik geen rare dingen gemerkt aan me slangen enz door aantasting ofzo

Click hier niet

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Mijn hemel, wat een slap gelul allemaal.

Koelvloeistof:
-Vermindert warmtecapaciteit van water
-Verlaagt het stollingspunt (dus bij -20 kan je je auto ook nog starten, zonder dat het inwendige van je motor tot een blok ijs is verworden, dit is 1 van de belangrijkste functies van koelvloeistof)
-Verhoogt het kookpunt (water hoort 80 graden te zijn, maar kan incidenteel oplopen tot 120 graden, waarbij het niet mag koken)
-Is anti corrosief. geen roest in je systeem.

Waterbak afmetingen:
Je processor produceert warmte. Deze warmte moet weer gedumpt worden. Doe je dit met een radiator, dan is het niet nodig een grote bak water te hebben. De radiator is goed in het dumpen van warmte.
Heb je geen radiator, dan moet het reservoir dus alle warmte dumpen. Nu geld hetzelfde voor een reservoir als voor een radiator: Oppervlaktevergroting. Hoe groter het oppervlak, hoe meer warmte er aan de omgeving kan worden afgegeven.
Het mooiste is dan een oneindig groot reservoir, met een oneindig kleine inhoud. Je zoekt dus een klein reservoir, met een grote oppervlak. Aangezien een bol een klein oppervlak heeft, en een grote inhoud (dit is dus wat je niet wilt) zoek je iets wat zo min mogelijk lijkt op een bol. Ook zoek je iets, wat van metaal is, want plastic geleid de warmte slecht.

u kan ik mij twee zeer geschikte reservoirs voorstellen:
De zijkant van je kast voorzien van dubbele beplating, daartussen water.
Een reservoir van aluminium heatsinks.

Wat overigens ook helpt, is verdamping (ala bong koeler). Dan moet je dus een grote bak hebben, met veel wateroppervlak. Nadeel is dan dat je allerlei troep overhoudt, wat in het water opgelost zat, en achterblijft (kalk etc.)

Mogelijke additieven:
-alcohol
-water wetter of purple ice
-anti alg van de waterbeddenconcurrent
-antikal

Geen chloor, dit tast soldeer aan, en aluminium.

Verder kan je je systeem lichtdicht houden. Dit doe ik, en het werkt goed.
Waterbedden zijn niet geheel lichtdicht, overigens.

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 17:08 schreef Faceoff het volgende:

[..]

check ff de datum van een topic voor je er op reageerd |:( |:( |:( , dit heet:

'ouwe koeien uit de sloot halen'

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Koelvloeistof kan je pomp denk ik niet aan is wat dikker, maar regelmatig verschonen zou ik zeggen. Hoe krijg je er trouwens algen in?? Moet je toch eens een redelijk luchtdichte klep op je bak monteren.

• Sleepie
  • Laatst online: 18:43
Algen groeien voornamelijk onder invloed van direct zonlicht.
Dus probeer om te beginnen je reservoir/aquarium uit de zon te zetten.

Gedemineraliseerd water helpt ook zeker.
Gewoon water eerst goed koken en af laten koelen (lijkt me slim :+)) ben je al een heel eind op weg.

Verwijderd

Nog ff een paar opmerkingen:

- Demi water bant alg niet uit. Het vertraagt algvorming alleen maar.

- Chloor is zeer geschikt om alg uit het systeem te verwijderen als 't erin zit. Ik heb 't ook gedaan, en de groene prut kwam in no-time uit 't systeem gezet

- Chloor (in de vorm van een natriumhypochlorietoplosing) is niet geschikt als definitieve anti-alg, omdat het uiteenvalt.

- UV buisjes zijn bruikbaar, maar duur.

- Waterwetter is een goede anti-alg, maar helaas lastig te verkrijgen.

- Een goed anti-alg alternatief is kopersulfaat. Dit geeft tevens je water een mooi blauw kleurtje. Verkrijgbaar bij apotheek of drogist.

- Mijn water gaat al maanden mee zonder verversing.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
Op donderdag 29 maart 2001 12:29 schreef koffercomputer het volgende:
Je kunt bij de Intratuin ook een tussenstuk kopen die je in je slang monteert.. Daarin zit zo'n T.U.V. buis. Supersimpel, en effectief.
ik had dus ook algen, en ik heb er een scheutje waterbeddenconditioner in gemieterd dat ik nog had staan, en ze waren wel meteen dood, alleen bleven ze aan de rand van slangen enzo plakken, een derrie is dat niet normaal, heb heel me pomp en alles van binnen moeten cleanen... als dat ook zo gaat met zo'n UVbuisje dan zou ik eerst maar even het water verschonen alvorens buisje aan te zetten :)

btw, ik heb er nu gewoon waterwetter in zitten, samen met wat kleurstof, is een stuk effectiever...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Initial G
  • Laatst online: 14-02 10:53
anti algengif kopen misschien! DUH! bij de betere aquarium/tuinzaak wel te koop.

Algen groeien ook zonder (of heeel weinig) licht wel hoor, dan leven ze van de warmte van je pc, dat zijn die gladde bruine algen die je bijna niet ziet maar wel voelt!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-02 00:22

reapher

Z POWER

Waarom zie ik hier niemand antivries noemen?

Ik heb het al genoemd maar niemand neemt het echt serieus denk ik.
Nou het werkt perfect. Geen last van algen roest of andere rare dingen. Gebruik koper en alu door elkaar.

Click hier niet

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:12
Ga naar de dichtsbijzinde metaal fabriek en haal een blikje koelvloeistof...mengen met water en klaar...

Verwijderd

heren,heren,als je demi water een tijd gebruikt komen er van zelf weer vrije ionen in oa uit de lucht,wat dus weer de geleidbaarheid verhoogt,en ook metaal ionen van leidingen ed, waarom niet een scheutje formuline,dood alle leven!=sterk water
ik heb er ervaring mee, ik maak namelijk demiwater (philips)enne, demiwater uit de fles zal wel niet DE kwaliteit zijn die we allemaal willen hebben,ivm de verpakking die diffundeert! met vr gr Peer (8>

Verwijderd

Vandaag zag ik opeens ranzig bruin spul uit mijn slangen komen? Weet iemand wat dit is? :)

• Epsilon
  • Laatst online: 17:01

Epsilon

Koelvloeistof????

dan maak je een gesloten systeem he!!
50 liter is erg overdreven!!
je hebt meer aan een lage bak, want het gaat om het verdampings opp en niet om de inhoud

• Epsilon
  • Laatst online: 17:01

Epsilon

Op maandag 27 augustus 2001 18:17 schreef Vo0 het volgende:
Vandaag zag ik opeens ranzig bruin spul uit mijn slangen komen? Weet iemand wat dit is? :)
ow shitzooi
je bent een beetje het oude topic omhoog aan het halen
damn, nu heb ik gereageerd

SORRY!!!!!!

niet meer doen he!! stoute user!!

Verwijderd

HMPF gloor in je water laat je koperen waterblok wegvreten want gloor vreet metaal op (ja ook een klein beetje gloor in het water)

Koelvloeistof hoef je niet te vervangen alleen bijvullen :)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op woensdag 28 maart 2001 15:31 schreef Angelfire het volgende:
Je kan twee dingen doen:
1) Naar de dierenspeciaalzaak/tuincentrum om een reinigings middel voor algen te halen.
2) Naar de dierenspeciaalzaak om een aantal goudvissen te halen, kan je meteen vissies kijken.
zie je opeens een vis door je slangen naar je waterblok toe gaan :D

iStockphoto

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 15:29 schreef PsyFlux het volgende:
Kheb niet veel verstand van waterkoeling, maar kun je niet gewoon een beetje chloor derin doen?

edit:

typo
Je hebt zeker ook geen verstand van aquaria, zullen je vissen leuk vinden, al dat chloor.

De oplossing is gewoon : gedemineraliseerd water gebruiken, in een b.v. een normale fles, dit is ruim voldoende.

groeten ikke

>:)

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Nu we toch oude topic's omhoog doen. Antivries goei je bij je ruitensproeier om (zoals het al zegt) je water niet te laten bevriezen. Koelvloeistof werkt idem, echter zitten hier nog een aantal dopes toegevoegd ter berscherming van de motor. Al deze toevoegingen zijn slechter voor de warmteopname en afgifte tov schoon water. Demi water beat geen mineralen, dus voorkomt alggroei, zolang je een gesloten systeem hebt wat lucht en licht dicht is. Chloor tast metalen aan zoals koper en aluminium.
Wil je echt met een open bak werken, kijk dan nog even wat Herman heeft geschreven.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 13:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

28 MAART??????

DOE is even normaal...

Fijn! Maar wat ik wou zeggen is dat..ach laat ook maar... :?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:19

Crazy-

Best life ever

Je kan twee dingen doen:
zie je opeens visjes in je slangen zwemmen :) langs je CPU enz ;) LOL

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Sebazztiaan

sebas!

<bijdehand>

koeling is dus, de energie in W (J/s) die moet worden afgestaan opnemen in een andere substantie, vloeistof / gas
zodat de temperatuur afneemt

dus een substantie koelt beter als het aantal toegevoegde W de substantie minder opwarmt.

water, puur H2O, heeft een, en nu komt tie: soortelijke warmte (10^3 J / Kg / K) van 4,3

Er is geen vloeistof, (normaal verkrijgbaar) onder standaard druk die een betere soortelijke warmte heeft als H20

H2 (waterstofgas) heeft een SW van 14,3: dus zal dan ook beter koelen.

het enige wat er nog bijkomt is de temperatuur van de substantie die de warmte moet opnemen, hoe kouder, hoe beter het koelt, en daar zit je met water op een probleempje, water is niet meer vloeibaar bij negatieve temperaturen

</bijdehand>

Verwijderd

Je kan twee dingen doen:
:) vissen in je aquarium en vergeten een filter voor je intake te zetten... stel je voor dat zo'n beest vast komt te zitten in je koelblok :Y)
sorry zag het gewoon ff voor me.. :)

• WooK
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op zaterdag 16 februari 2002 02:35 schreef CIOMrCrazy het volgende:
bla
Anders haal je ff een super oud topic omhoog en post je er ook nog eens een onzinnige reply onder :X

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 03:34 schreef Sebazztiaan het volgende:
water, puur H2O, heeft een, en nu komt tie: soortelijke warmte (10^3 J / Kg / K) van 4,3

Er is geen vloeistof, (normaal verkrijgbaar) onder standaard druk die een betere soortelijke warmte heeft als H20
Kwik
H2 (waterstofgas) heeft een SW van 14,3: dus zal dan ook beter koelen.
Wat jij nu hier over het hoofd ziet is dat het per kilo gaat. Als je eerst een liter water in je systeem had moet je het dus vervangen door een kilo waterstofgas, en dat is een heleboel waterstofgas.

Verwijderd

Koelvloeistof????

Jep!

Minder dan een nieuwe uitrusting van VAPOCHILL ;)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb echt geen verstand van Waterkoeling.
Maar misschien kun je hier wat mee.
m'n pa heeft 1 of andere uv lamp tussen de pomp van de vijver zitten.
Algen worden er door gedood.
Na 2 weken hadden we geen algen meer in de vijver. Misschien een tip om er een uv-lamp tussen zetten.

Verwijderd

wat dacht je van gedistilleerd water?!
dit water is erg zuiver zonder enige vorm van verontreiniging!geeft ook geen kalkaanslag e.d.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13

Mad_Demon

de dokter

Op zaterdag 16 februari 2002 10:40 schreef toermalijn het volgende:
wat dacht je van gedistilleerd water?!
dit water is erg zuiver zonder enige vorm van verontreiniging!geeft ook geen kalkaanslag e.d.
Gedemineraliseerd water is zuiverder dan gedestilleerd water.
Zoals de naam al aangeeft zitten in demiwater geen mineralen of andere stofjes die in aquades wel zitten.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Pagina: 1