Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-04 09:59
Beste tweakers,
bij mijn Asrock 970 Extreme3 blijft de bios hangen als ik er probeer in te komen.
bv. als ik op delete druk dan blijft hij hangen op het scherm waar asrock op staat en welke knoppen je kan indrukken om ergens te komen. Het is behoorlijk vervelend dat ik nu niets meer kan veranderen in de bios.
Ik heb ook de laatste tijd dat als ik hem uit de slaapstand haal dat er een bluescreen komt en dan start hij opnieuw op. Maar de bios bleef al eerder hangen.
Hier is een lijst van mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 69,80€ 69,80
1Asus Xonar DGX€ 32,75€ 32,75
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 79,90€ 79,90
1Western Digital Caviar Green WD6400AAVS, 640GB€ 0,-€ 0,-
1Iiyama ProLite E2273HDS-B1 Zwart€ 144,-€ 144,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 78,86€ 78,86
1Logitech Z323€ 25,45€ 25,45
1Sennheiser HD 518 (Zwart)€ 88,-€ 88,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 69,95€ 69,95
1MSI GTX 660Ti Power Edition€ 292,-€ 292,-
1Razer Black Widow€ 73,90€ 73,90
1Razer DeathAdder Black Edition€ 52,-€ 52,-
1Razer Kabuto€ 12,50€ 12,50
1XFX Pro 550W€ 55,90€ 55,90
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 76,90€ 76,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 39,83€ 39,83
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 85,60€ 85,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.277,34

Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Bas :W

Gamet (haast) niet meer en heeft geen GTX660TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien heeft ie moeite met het detecteren van de harde schijf, dan wil de bios ook niet altijd laden. Is de schijf gewoon in orde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Hippocampus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:34:
Misschien heeft ie moeite met het detecteren van de harde schijf, dan wil de bios ook niet altijd laden. Is de schijf gewoon in orde ?
Ik heb al geprobeert zonder de harde schijf (Dus alleen ssd) naar dan gebeurt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

clear cmos al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En alle usb dingen los. Zelfs toetsenbord kan een probleem zijn.
Ssd ook loskoppelen om die uit te sluiten.
clear cmos zoals hippocampus al zei.

dan kan je ook nog een nieuwe bios inflashen, maar dat gaat soms ook goed fout, dus eerst andere zaken proberen, en je afvragen of je echt wel in je bios moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 11:31
Met hierboven, ik kan me herinneren dat veel zowel Intel als AMD mobo's te maken hebben (danwel gehad hebben) met gaming mouse compatibility issues. (Inclusief mijn eigen AMD mobo waar het in mijn geval een Razer Naga betrof).

Dus probeer het zonder je Razer meuk en gebruik een oude muis & keyboard (PS/2 bij voorkeur of anders een random standaard HP of degergelijk usb muis / keyboard).

Dus als je daarna de pc op kan starten LAATSTE BIOS via dos methode van de fabrikant erop en kijken of het dan werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Starke op 11-09-2012 10:14 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Als ik dan niet in de bios meer kom werkt het dan nog wel allemaal? (het is mijn enige pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Reepje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:03:
En alle usb dingen los. Zelfs toetsenbord kan een probleem zijn.
Ssd ook loskoppelen om die uit te sluiten.
clear cmos zoals hippocampus al zei.

dan kan je ook nog een nieuwe bios inflashen, maar dat gaat soms ook goed fout, dus eerst andere zaken proberen, en je afvragen of je echt wel in je bios moet zijn..
ik heb het al geprobeerd met alleen toetsenbord muis en monitor. Ik heb nog niet zonder ssd geprobeerd.
Die bios flashen lijkt mij zeker geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Starke schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:12:
Met hierboven, ik kan me herinneren dat veel zowel Intel als AMD mobo's te maken hebben (danwel gehad hebben) met gaming mouse compatibility issues. (Inclusief mijn eigen AMD mobo waar het in mijn geval een Razer Naga betrof).

Dus probeer het zonder je Razer meuk en gebruik een oude muis & keyboard (PS/2 bij voorkeur of anders een random standaard HP of degergelijk usb muis / keyboard).

Dus als je daarna de pc op kan starten LAATSTE BIOS via dos methode van de fabrikant erop en kijken of het dan werkt.
Ik heb nog wel een draadloos setje van logitech om te proberen. zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Ik heb een paar dingen geprobeerd. Ik zal het in een duidelijke manier opschrijven:
- zonder ssd hdd en alleen muis en toetsen bord en monitor X
- zonder ssd hdd en alleen toetsen bord en monitor V
- met ssd hdd en alleen toetsen bord en monitor V
- met alles behalve de muis X

Dus het is de muis maar ook iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:36
Je BIOS resetten zou ik als eerste proberen. Dit kan je makkelijk doen door de stekker uit de voeding te halen en de batterij van het moederbord te halen. Een minuutje wachten en daarna weer terugplaatsen.
Voordat je allerlei andere hardware gaat uitsluiten, zou ik eerst de reset uitvoeren. Biedt in veel gevallen soelaas. Vooral omdat je systeem nog wel gewoon opstart (zover ik kan begrijpen uit je posts)

offtopic:
Je hoeft niet vier posts te maken maar je kan ook steeds je vorige bericht wijzigen. Knopje staat rechtsboven je post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Lars93 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:19:
Je BIOS resetten zou ik als eerste proberen. Dit kan je makkelijk doen door de stekker uit de voeding te halen en de batterij van het moederbord te halen. Een minuutje wachten en daarna weer terugplaatsen.
Voordat je allerlei andere hardware gaat uitsluiten, zou ik eerst de reset uitvoeren. Biedt in veel gevallen soelaas. Vooral omdat je systeem nog wel gewoon opstart (zover ik kan begrijpen uit je posts)

offtopic:
Je hoeft niet vier posts te maken maar je kan ook steeds je vorige bericht wijzigen. Knopje staat rechtsboven je post
Maar ik kan nu dus wel in de bios (zie vorige post) dus zou je zeggen dat er niets aan het moederbord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
De monitor zal sowieso geen enkel verschil maken in het wel of niet kunnen bereiken van je BIOS.
Je post vond ik een beetje vaag, maar je bedoelt volgens mij dat je in die situaties wel in BIOS kan?
Dan ziet het ernaar uit dat je muis de boosdoener is, tenminste dat is de conclusie die ik trek uit je post.
Verder ben ik het nog niet tegengekomen dat een muis het voor elkaar krijgt om de computer vast te laten lopen op het moment dat je BIOS probeert te bereiken.
Kan je nu nog wel combinaties maken (qua hardware) waarbij het nog steeds onmogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Lars93 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:27:
De monitor zal sowieso geen enkel verschil maken in het wel of niet kunnen bereiken van je BIOS.
Je post vond ik een beetje vaag, maar je bedoelt volgens mij dat je in die situaties wel in BIOS kan?
Dan ziet het ernaar uit dat je muis de boosdoener is, tenminste dat is de conclusie die ik trek uit je post.
Verder ben ik het nog niet tegengekomen dat een muis het voor elkaar krijgt om de computer vast te laten lopen op het moment dat je BIOS probeert te bereiken.
Kan je nu nog wel combinaties maken (qua hardware) waarbij het nog steeds onmogelijk is?
ja, als ik alle meuk aansluit (koptelefoon, speakers,..) behalve de muis blijft hij ook hangen maar als ik alleen de muis toetsenbord en monitor aansluit blijft hij ook hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Je kan blijven piepen tot je een ons weegt, maar je zal toch echt eerst je cmos moeten resetten.

Omdat je huiverig bent kan je ook update alle drivers. Ga naar de site van je moederbord en instaleer de drivers die daar staan.

Kijk ook bij apparaatbeheer of er ergens uitroeptekens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Reepje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:24:
Je kan blijven piepen tot je een ons weegt, maar je zal toch echt eerst je cmos moeten resetten.

Omdat je huiverig bent kan je ook update alle drivers. Ga naar de site van je moederbord en instaleer de drivers die daar staan.

Kijk ook bij apparaatbeheer of er ergens uitroeptekens staan.
Nu ik zie dat ik er wel in kan komen zal ik de cmos wel resetten.
moet je dan dat pinnetje verplaatsen en opstarten en dan weer uitzetten en het ringetje terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
In principe is het omzetten van de jumper genoeg ja. Je moet de computer dan starten als de jumper op reset staat. Op dat moment zal de cmos gereset worden. Wat je ook kan doen, zoals ik al zei, is de batterij eruit halen. Dan weet je zeker dat alles gereset wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Lars93 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:35:
In principe is het omzetten van de jumper genoeg ja. Je moet de computer dan starten als de jumper op reset staat. Op dat moment zal de cmos gereset worden. Wat je ook kan doen, zoals ik al zei, is de batterij eruit halen. Dan weet je zeker dat alles gereset wordt.
dus de jumper en de batterij of een van de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
puf
het is hier geen helpdesk voor onnozeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Batterij eruit, pinnetjes kortsluiten en batterij er weer in. Moeilijker dan dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 21:28
Wat is je bios versie?

Ik zie namelijk wel heel veel USB (mouse) improvements/bugfixes staan in verschillende versies. Als je op een oude versie zit, kun je beter (via een dos boot-stick of de bios-optie) de laatste versie flashen. Mogelijk dat je hier dan vanaf bent.

http://www.asrock.com/MB/...BIOS&Model=970%20Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
rookie no. 1 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:29:
Wat is je bios versie?

Ik zie namelijk wel heel veel USB (mouse) improvements/bugfixes staan in verschillende versies. Als je op een oude versie zit, kun je beter (via een dos boot-stick of de bios-optie) de laatste versie flashen. Mogelijk dat je hier dan vanaf bent.

http://www.asrock.com/MB/...BIOS&Model=970%20Extreme3
Ik heb versie P 1.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Reepje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:18:
puf
het is hier geen helpdesk voor onnozeltjes.
Nou bedankt ik wil gewoon niets kapot maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Niemand wil zijn pc slopen natuurlijk, maar in plaats van te vragen wat te doen kan je het natuurlijk eerst zelf even proberen uit te zoeken. Als het goed is heb je een manual erbij gekregen, en anders kan je die altijd nog downloaden.
Anyway, zoals rookie no.1 zei, er zijn nogal wat problemen met de usb op dit moederbord waar al wat bios updates voor gemaakt zijn. De bios update procedure staat hier uitgelegt. Om te voorkomen dat je tijdens een bios update vastloopt door deze bugs even zoveel mogelijk (usb) apparaten weglaten, en zou ik ook geen usb stick gebruiken, maar een cd/dvd/floppy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je het zelf niet aan durft dan laat je niet gek maken en vraag iemand in je vriendenkring of familie die wat meer ervaring ermee heeft. Als je toch zelf je bios wil upgraden dan in elk geval niet via een of ander Windows programmatje want dat kan nog wel eens mis gaan.

Zoals hierboven al iemand schreef kan je het beste de flashfile op een cdtje branden en dan vanauit het bios zelf die update in lezen. Denk ook wel zoals anderen schrijven dat je daarmee al een heleboel problemen op lost want bios updates zijn er niet voor niets.

http://www.asrock.com/MB/....asp?Model=970%20Extreme3

[ Voor 6% gewijzigd door Roel1966 op 11-09-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
[b][message=38904614,noline]
Denk ook wel zoals anderen schrijven dat je daarmee al een heleboel problemen op lost want bios updates zijn er niet voor niets.
Wilde me er eigenlijk niet meer mee bemoeien, maar zoveel problemen waren er niet. Behalve dat TS niet in de bios kon komen. later kwam slaapstand probleem daarbij, maar daar kan een reset bij helpen.

Is dat dan gebeurd?

[ Voor 13% gewijzigd door Reepje op 12-09-2012 00:02 ]

• GTX660TIGamer
Ik heb de cmos gerest en ales werkt weer goed.
bedankt! :w

Pagina: 1