ik moet zeggen dat ik wederom Samsom de sterkste vond, met Jolande Sap als 2e. Ze had wat weinig het woord, zoals bij de andere debatten ook, maar hetgeen wat ze zei was gewoon goed. Je hoeft wat mij betreft niet perse een andere lijsttrekker op zijn nummer te zetten (alhoewel ik het wel heerlijk vond hoe Arie Slob Wilders zo te pakken kreeg), maar ik vind duidelijke bewoordingen van programma's toch het belangrijkste. Samsom is wel de concreetste van ze allemaal. Hij zegt ten minste wel: "We hebben x-bedrag voor x. Daarvan gaat x-deel naar y, en x-deel naar z. En daarmee besparen we x-bedrag op x-termijn en creeeren we x-banen."
De rest, including Rutte, praten wat wolliger: "We willen een sterker Europa, en Nederland is zo speciaal daarin omdat ......"
Ik ben op zich wel voor de SP, maar ik vond idd ook dat Roemer een beetje paniekerig deed over het aansluiten van Samsom, zelfs nadat Samsom zei dat Roemer zich niet zo druk hoefde te maken over het feit dat de PvdA de SP echt niet zou uitsluiten.
Veel politici gaven geen rechtstreekse antwoorden op de vragen van de mensen die daar hun vraag kwamen stellen. Samsom wel.
Daarnaast geef ik toe dat het vanuit een populistisch oogpunt goed was van Samsom om te zeggen, maar ik vond wel dat hij het oprecht en eerlijk meende toen hij zei: "ik kan geen garanties geven omdat je nooit je programma 100% kunt doordrukken tenzij ik alleen 76 zetels haal. Je komt compromissen te sluiten en dat betekent per definitie dat je op bepaalde punten iets losser zult moeten zijn."
Overigens, ik ben totaal NIET voor de CU of eender welke andere partij met iets van het geloof erin, maar ik vond wel dat Arie Slob tijdens dit debat wel zijn punten goed verkondigde en Wilders echt enorm dekselde
En Buma.....tja, ik zie hem steeds
proberen uit te halen naar andere partijleiders met bepaalde bewoordingen of maniertjes van aanspreken, maar het lukt hem eigenlijk nooit. Ik blijf het een beetje als het onpopulaire kind zien dat in een groep erbij wilt horen, wel met de beste bedoelingen.
[
Voor 8% gewijzigd door
Deathchant op 12-09-2012 16:20
]