Toon posts:

Beeldscherm zwart voor 2 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik speel al een tijdje League of Legends op de pc. Nu heb ik sinds 2 dagen een probleem: het scherm wordt op een random tijdstip zwart voor ongeveer 2 seconden, waarna hij weer aangaat. Het beeldscherm is een Samsung Syncmaster 23. Is dit een bekend probleem bij beeldschermen met een bekende oplossing die ik zou kunnen uitproberen?

Volgens Catalyst Control Center is mijnhuidige videokaart software ook de nieuwste. Uit het logboek blijkt volgens mij ook niks speciaals.

Help mij!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-01 18:10
Wa heeft DNS met zwart beeld te maken?

Edit: Lol nevermind :P

[ Voor 25% gewijzigd door Faifz op 11-09-2012 03:17 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Doet me denken aan een brakke kabel. Heb je een andere kabel liggen om dit probleem uit te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de computer en beeldscherm pas een maand. Ook raak ik niks van de kabels aan wanneer het probleem zich voordoet. Ik heb geen andere kabel om het te checken. Het ziet er een beetje uit alsof de monitor zichzelf snel uit en aan zet.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dit is geen bekend probleem of iets dat vaker voorkomt. Ik zou toch echt de kabel controleren om dat uit te sluiten. Dingen kosten niets tegenwoordig. Als het echt een bezwaar is: probeer de monitor eens op een andere PC/Laptop. Dan kan je i.i.g. uitsluiten of het de PC of de monitor+kabel is. Hoewel mijn vermoeden is dat het dat laatste is.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb dezelfde problemen gehad als ik Full HD ging gamen via HDMI of DVI. Ik had alleen maar brakke kabels liggen. Pas na het kopen van een goede (dure) kabel was het probleem opgelost. Ga dus niet kloten met kabeltjes van de Action/Blokker.

De problemen deden zich voor in combinatie met een 23 inch monitor van Samsung. De monitor kreeg andere kuren en heb 'm toen omgeruild voor een LG monitor. Deze was niet kritisch met de goedkope kabels die ik had, dus het lijkt erop dat sommige modellen van Samsung net niet genoeg signaal krijgen als er veel data over de kabel gaat.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:24:
Ik heb dezelfde problemen gehad als ik Full HD ging gamen via HDMI of DVI. Ik had alleen maar brakke kabels liggen. Pas na het kopen van een goede (dure) kabel was het probleem opgelost. Ga dus niet kloten met kabeltjes van de Action/Blokker.

De problemen deden zich voor in combinatie met een 23 inch monitor van Samsung. De monitor kreeg andere kuren en heb 'm toen omgeruild voor een LG monitor. Deze was niet kritisch met de goedkope kabels die ik had, dus het lijkt erop dat sommige modellen van Samsung net niet genoeg signaal krijgen als er veel data over de kabel gaat.
Digitaal is digitaal. Ik weet niet voor jouw specifieke situatie, maar ik heb altijd de goedkoopste kabels gehad voor het huis/tuin/keuken aansluitwerk. Nevernooit problemen gehad. Enige wat soms scheelt is dat wat duurdere beter vastzitten. Maar lage kwaliteit kabels zorgen niet per definitie voor problemen. Als er problemen zouden zijn met de data doorvoer, zou dat niet enkel een zwart scherm veroorzaken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1