Toon posts:

Radeon 6870 gekocht zonder kijk op watt gebruik, cpu - Help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

heb toch maar even een account aangemaakt op advies van mijn broertje om hier om hulp te vragen.

Ik heb dus Guild Wars 2 gekocht en ben totally hooked. Moest er gewoon een nieuwe videokaart voor aanschaffen (binnen budget) om dit spel mooier en soepeler te ervaren.

Als een kip zonder kop (met wel onderzoek naar een goede prijs/kwaliteits verhouding) Radeon 6870 gekocht, erg tevreden en alle reviews spreken er top over, plus voor de 6 maanden dat ik nog in Nederland ben voordat ik naar Australië ga om te studeren voor me toekomst (waarna ik alle spullen hier achter laat inclusief computer) wou ik niet te veel uitgeven.

Nu zit ik met een probleem, lees overal dat met een Radeon 6870 minimaal 450 watt voor alle systeem watt benodigheden vereist en aangeraden wordt, ik heb 330 watt aan voeding blijkbaar.

Daarnaast weet ik ook niet of mijn CPU dit gaat trekken, met angst run ik nu mijn computer.. wat als alles dadelijk overhit of ontploft of weet ik veel wat er kan gebeuren (weinig verstand van hardware, just the basics).

Hier twee afbeeldingen van de temperatuur metingen op het moment (ik schrik van de vuur icoontjes..) en de belangrijkste onderdelen van mijn PC. Onthoud: ik heb al uitgevonden dat mijn voeding 330 watt levert.

http://imageshack.us/photo/my-images/407/temperaturen.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/7/componenten.png/

AUB, alle advies is welkom! Laat me weten wat ik MOET vervangen om mijn PC lopend te houden zonder op korte termijn schade te krijgen, het gaat me erom dat ie nog 6 maanden mee gaat.

PS. Ik run GW2 expres niet op de hoogste settings, ik durf het niet, het is wel de bedoeling maar ik wacht eerst op een antwoord van de experts hier! Ben zwaar teleurgesteld dat ik zo haastig een videokaart heb gezocht zonder professioneel advies over wat voor kosten er nog meer bij komen kijken

Met vriendelijke groet,

Raymond

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:19
In principe verbruikt een systeem met 6870 doorgaans maar 250W.
Wat voor voeding heb je precies?

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 10-09-2012 22:49 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:24
Hangt af van de rest van je systeem.
En als de voeding te weinig kan leveren doordat je videokaart etc. te veel trekt zal de voeding waarschijnlijk automatisch uitgaan.

Als je zeker wilt zijn koop je een goede 500 watt voeding, dan hoef je voor bovenstaande niet bang te zijn!

Zucht...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies wat voor voeding ik precies heb, alleen dat die maar 330 watt voeding heeft.. Het is me ook iets te laat om nog mijn kast te gaan openen, ik ben bereid een 500 watt te kopen die kosten tegenwoordig niks!

Hoe zit het met mijn temperaturen dan? Is dat allemaal in orde om nog minimaal 6 maanden door te komen? Trekt mijn CPU ook deze videokaart of? Ik heb als het goed is al mijn hardware al gelinked in de 2e imageshack link. Bedankt voor de spoedige reacties tot zover!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:13
De temperaturen op het plaatje, wat trouwens slecht zichtbaar is, is nogal erg hoog. Nu is Speedfan niet altijd het meest betrouwbare programma hiervoor. Download anders een CoreTemp en kijk wat die aangeeft.
Als de temperaturen daar nog altijd zo hoog zijn (80+), zou ik ten eerste eens kijken of er niet heel veel stof in je kast en met name je CPU blok zit. Even schoonmaken met wat perslucht, een klein kwastje of gewoon even blazen kan al wonderen doen.

Mocht dit niet afdoende zijn, overweeg een nieuwe CPU koeler. Zoiets kost ook geen fortuin, neem bijvoorbeeld een Gelid Solutions Tranquillo rev 2 of een Cooler Master Hyper 212 Evo. Het kan natuurlijk ook zijn dat er veel te weinig airflow in je kast is. Dit kan je simpel verbeteren door één of meerdere fans bij te plaatsen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:49
Een 500W van een betrouwbaar merk is toch wel minstens 50 euro, ik zou zeker geen goedkopere halen, dat is gewoon een 300 watter met een andere sticker.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• mitsumark
Ik zou helemaal geen voeding kopen voordat je weet wat je nu hebt, wellicht is die beter dan een gemiddelde 500W voeding.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de precieze specs van je systeem. Ik heb zelfs een 6870 en in verschillende tests kom ik vaak niet boven de 300W uit onder fullload, op een 2500K op een P67-UD7 bordje en een bergje HDDs.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-03 18:14

yzx

Een 6870 verbruikt rond de 150-160W het is geen gekke stroomvreter hoor

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/articles/amd-68x0-slide-5.PNG

Voila, 150 Watt.
Cpu max 100 gok ik

totaal blijft het onder de 300, een goede voeding van 330 trekt dat dus makkelijk.

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Verwijderd

Topicstarter
Ok, me PC is net gewoon afgeslagen. Kreeg hem niet meer aan en heb alle stroom afgesloten. Geen idee wat er gebeurd is, was een goei 30 minuten aan het spelen gegaan, stress 'm aardig. Oke ik zal de kast stofvrij blazen, morgen een 500 watt halen want hij sloeg af. Geloof me ik heb er echt geen goede voeding in zitten als het 300 zegt dan is het ook 300, het was een cheap ding een paar jaar terug gehaald.

Wat raden jullie me aan te doen? De PC uit te laten totdat ik morgen een nieuwe voeding heb en evt. een koeler?

Sorry als ik te gehaastig reageer, ben me rot geschrokken, dit moet weer net gebeuren op me enigste vrije avond/dag die er morgen aan komt. Dacht even leuk te genieten van GW2 op top kwaliteit, nou had ik het even mis.

• ChrissieOne

ChrissieOne

GLaDOS

De voeding is óf niet van goeie kwaliteit (ingebouwd in kast?) of hij was te warm geworden.
zoals gezegd, schoonmaken en kijken of ie minder warm wordt, als hij dan nog steeds afsluit is het de voeding :)
Of je doet een stresstest, Intel Burn test oid?

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Verwijderd

Topicstarter
Kan het dan geen kwaad de computer weer proberen te starten en te stress testen na het schoonmaken van binnen? Ik zal het spel ook op laagst mogelijke video instellingen zetten, kan ik dan gewoon doorspelen zonder alles te overhitten/te veel watt te verbruiken? Wil graag nog wat van me avond maken!

Me specs staan als het goed is in me eerste post? Werken de links soms niet?

• Moi_in_actie
Stresstest zou ik niet direct doen. Maak de pc eerst eens schoon van binnen en kijk dan of ie weer wil booten. Wil die dat niet, redelijk kans dat de voeding de geest heeft gegeven. Wil hij wel opstarten, ga even gewoon aan het werk/gamen en houdt de temperaturen eens in de gaten met CoreTemp. Het kan net zo goed zijn dat de pc uit is gegaan vanwege oververhitting. Mocht hij ineens alles prima doorstaan met goede temps, dan kan je eens een stresstest overwegen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• mitsumark
Sowieso niet slim om toch te gaan gamen terwijl je niet zeker weet of de voeding voldoende is...
Hopelijk is er niet meer van je pc overleden.
Je had dat half uurtje kunnen gebruiken om een foto te maken van de sticker, dan had je nu duidelijkheid gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Cooler Master 350, ben nu bezig de oude video kaart terug te zetten. Wat kan er mis gegaan zijn? Tekort aan watt? Of temperatuur?

Verwijderd

Topicstarter
Typisch ik, ongeduldig en zou en moest mijn vrije avond gamen. Er staat Cooler Master 350 op, met een maximum watt van 311 gecombineerd. Heb je hier genoeg aan?

PS. Mijn PC is nog nooit afgeslagen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 00:14 ]

• ChrissieOne

ChrissieOne

GLaDOS

http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/1184/9

Zou makkelijk moeten kunnen dus, of hij is gewoon oud..

• mitsumark
http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/1184/6
13A op de ene 12V rail en 10A op de tweede, je moet dus goed kijken waar je je 150W (12.5A) verbruikende videokaart op aansluit...

Echter is het wel de Elite Power?

Welke stekkers heb je eigenlijk aangesloten, er zouden 2 pcie stekkers op moeten en voor zover ik kan zien heeft geen enkele CM 350W die.

@hieronder, elke A-merk 430W voeding trekt een 6850 'op zn sloffen'.

[ Voor 28% gewijzigd door mitsumark op 11-09-2012 00:26 ]

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
Dat gaat hem niet worden ben ik bang. Ik heb een keer mijn 6850 gestopt in een A-merk 430 watt computer; start niet op.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is niet de elite power geloof ik, er staat nergens Elite Power op de stekker, en volgens mij heeft die Elite Power een stukje meer watt als de mijne. ik wou een foto maken maar m'n iPhone 3 camera is te wazig om te kunnen lezen wat er staat. Mitsumark ik volg je echt niet meer haha 13a 12v rail, 10a op de tweede waar ik mijn 150w (12.5A) op aansluit? Ik had 2 PCIE stekkers aangesloten.

Mijn oude videokaart terug erin works like a charm, good ol'! Mijn voeding leeft dus nog. Ik heb een medium box, wat voor koeler raad je aan dat ik morgen zal halen? En is er een voeding tot de 50 euro die voldoende is en waar de videokaart dan wel op aangesloten kan worden? Ik geloof dat mijn processor wel in orde is toch.

Nog een laatste vraag, ik laat voorlopig denk ik even mijn computer box open, heb het idee dat het dan minder warm wordt. Is dit schadelijk? De computer staat in het bureau tussen 2 verticale planken dus het lijkt me niet dat er iets in komt.

PS: Ik houd een oogje op mijn temperaturen met deze videokaart erin, zal dat ook nog updaten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
We beginnen even met een schone lei.

Mijn oude videokaart zit er weer in en nu zou ik graag met advies de videokaart erin willen zetten en de benodigde upgrades erbij kopen morgen.

Huidige specs en temperatuur meting:
  • [url="http://i50.tinypic.com/28khjit.jpg"]http://i50.tinypic.com/28khjit.jpg[/url]
  • Voeding: Cooler Master 350; RS-350-PMSR-A3
  • Kast: Cooler Master (Medium size)
  • Koeler: Cooler Master (Een +-5 jaar oude, als ik me hand ervoor houd merk ik weinig van de fan)
Mijn wensen

Een AMD Radeon HD 6870 in mijn PC te bouwen en daarbij de benodigde upgrades van voeding, koeler en dergelijke op advies te kopen. Zoals je al raad aan de keuze videokaart ben ik niet van plan veel geld erin te stoppen. Doeleind is Guild Wars 2 fatsoenlijk op high-max settings te kunnen spelen totdat ik voor mijn studie 4 jaar richting Australië verdwijn en me in de boeken verdiep. Elk bespaarde cent scheelt me dus weer.

Wat adviseren jullie gebaseerd op mijn huidige specs en wat minimaal nodig is om deze videokaart werkend te krijgen zonder dat er andere onderdelen van mijn computer onder lijden - welke upgrades zijn noodzakelijk en welke onderdelen prijs/kwaliteitsverhouding raden jullie aan?

Hartelijk bedankt in advance, mocht er meer informatie nodig zijn of foto's laat het me weten en ik zal het morgenvroeg geregeld hebben.

Groeten,

Raymond

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
puf zeg wat een lang top zeg/
1. je blijft speedfan gebruiken, en het was al duidelijk dat dit programma bij jouw niet goed werkt.
2. je hebt verschillende geheugenmodules, eigenlijk altijd een slecht plan
3. meer dan 250 watt trekt dat ding niet.

De rest is glazen bol kijken. Filosoferen of de voeding die je hebt goed of slecht is, daar hebben we niets aan. Je zal een goede -leen-voeding moeten plaatsen om erachter te komen of het daaraan lag.
En de temps uitlezen met software die wel werkt zodat je een temp probleem kan uitsluiten.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:30
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 01:23:
We beginnen even met een schone lei.

Mijn oude videokaart zit er weer in en nu zou ik graag met advies de videokaart erin willen zetten en de benodigde upgrades erbij kopen morgen.

Huidige specs en temperatuur meting:
  • [url="http://i50.tinypic.com/28khjit.jpg"]http://i50.tinypic.com/28khjit.jpg[/url]
  • Voeding: Cooler Master 350; RS-350-PMSR-A3
  • Kast: Cooler Master (Medium size)
  • Koeler: Cooler Master (Een +-5 jaar oude, als ik me hand ervoor houd merk ik weinig van de fan)
Mijn wensen

Een AMD Radeon HD 6870 in mijn PC te bouwen en daarbij de benodigde upgrades van voeding, koeler en dergelijke op advies te kopen. Zoals je al raad aan de keuze videokaart ben ik niet van plan veel geld erin te stoppen. Doeleind is Guild Wars 2 fatsoenlijk op high-max settings te kunnen spelen totdat ik voor mijn studie 4 jaar richting Australië verdwijn en me in de boeken verdiep. Elk bespaarde cent scheelt me dus weer.

Wat adviseren jullie gebaseerd op mijn huidige specs en wat minimaal nodig is om deze videokaart werkend te krijgen zonder dat er andere onderdelen van mijn computer onder lijden - welke upgrades zijn noodzakelijk en welke onderdelen prijs/kwaliteitsverhouding raden jullie aan?

Hartelijk bedankt in advance, mocht er meer informatie nodig zijn of foto's laat het me weten en ik zal het morgenvroeg geregeld hebben.

Groeten,

Raymond
Je CPU temp (ik hou die van 79 C aan) is echt veel te hoog! Die moet idealiter in idle rond de 50 graden (of lager natuurlijk...) zitten. Zou me niet verbazen als dát eigenlijk de reden is dat je PC afsloeg. Zorg dus eerst dat je CPU temp wat lager zit (nieuwe koeling, of koelpasta vernieuwen, cooler opnieuw bevestigen, stof uit je cooler halen) voordat je weer gaat gamen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• R0y.
  • Laatst online: 19:56
De computer kan uitvallen als hij te warm word. Hier is een beveiliging voor ingebouwd. Je zou in je bios kunnen kijken (voordat je in windows komt net nadat je hem start op F1,del, f2 etc. te drukken) wanneer deze beveiliging inspringt. Staat hij bijv op 80 graden, en je ziet dat je pc in de buurt komt van 80 graden. Dan weet je al voor 90% dat hij dus uitvalt vanwege een warmte probleem.

• Reepje
  • Niet online
R0y. schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:27:
De computer kan uitvallen als hij te warm word. Hier is een beveiliging voor ingebouwd. Je zou in je bios kunnen kijken
En juist daar kijken kan tot grote verwarring lijden. Want in de bios werken al die stroom besparende maatregelen nog niet, en zal je cpu dus vrij warm worden.
Start je eenmaal door, dan kan je met een goed programma je core temp uitlezen. Je ziet vlak na het opstarten dat de temp rap omlaag gaat, om dan op een bepaalde waarde te stabiliseren. Vervolgens ga je stressen, en dan kan je de temp ook mooi aflezen.

• R0y.
  • Laatst online: 19:56
Reepje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:42:
[...]

En juist daar kijken kan tot grote verwarring lijden. Want in de bios werken al die stroom besparende maatregelen nog niet, en zal je cpu dus vrij warm worden.
Start je eenmaal door, dan kan je met een goed programma je core temp uitlezen. Je ziet vlak na het opstarten dat de temp rap omlaag gaat, om dan op een bepaalde waarde te stabiliseren. Vervolgens ga je stressen, en dan kan je de temp ook mooi aflezen.
Dat is waar, maar op dat moment weet je wel wanneer die beveiliging inspringt... Ik weet niet wat hiervan de standaard waarde is, als die er uberhaupt is...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, had een doktersafspraak dus ga nu aan de slag. Laat ik eerst maar eens beginnen met het uitborstelen van mijn CPU cooler die helemaal onder de stof is wat er niet eens af te blazen meer is. Daarna zal ik in de eerste reacties vernoemde temperatuur meting software downloaden en gebruiken en nogmaals een printscreen posten om jullie mening te horen over de temperaturen.

Qua watt zit ik dus gewoon goed met mijn huidige voeding?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:11:
Qua watt zit ik dus gewoon goed met mijn huidige voeding?
Misschien, ligt eraan welk merk en wat er op de sticker staat aan amperes op 12V

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist het cleanen van mijn PC afgerond, allerjezus al had ik een foto geupload van het stof in mijn CPU cooler waren jullie je rot geschrokken. Het stof was er letterlijk aan vast geplakt, geen milimeter ontbrak aan stof het zat ramvol. Heb gelijk de gehele kast van binnen schoongemaakt.

Resultaat

Temperatuur daling van mijn cores naar 38-43 (meting gedaan met Core Temp 1.0 - op advies, bedankt) op alle 4 de cores, zonder iets draaiend uiteraard. Dit verschilt van 80-100 graden voorheen, niet normaal dit verschil wat stof wel niet kan doen! Best logisch want de lucht kan niet door een verstopte cooler heen geblazen worden!

Temperatuur in orde!

Uit de laatste reacties en de gemiddelde mening van de vriendelijke mensen die helpend reageerd hebben maak ik op dat mijn voeding de videokaart moet kunnen trekken. Ik ga het nogmaals proberen, Guild Wars 2 max settings (ik zie dit als stress test, is het goed genoeg?). Eens zien of hij weer af slaat.

Nog even de foto's voordat ik de Radeon 6870 HD er weer inzette (en na het afstoffen haha):

http://i48.tinypic.com/154vciw.jpg

http://i49.tinypic.com/1425z48.jpg

En de sticker van de voeding:

http://i45.tinypic.com/a0hp4y.jpg (ditmaal een echt duidelijke foto zonder flits)

Dus deze voeding (nu is de sticker er, moest even de camera van mijn vader hebben) trekt de videokaart als het goed is?

Echt enorm bedankt voor al het geduld en de reacties, ik was echt een hardware noobje heb al zo veel geleerd in 1 avond. Gisteravond ook enorm ongeduldig hier zitten posten en oh zo slordig, mijn excuses.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 12:40 ]

• Moi_in_actie
Hehe, een gevalletje stof invasie dus :D In ieder geval veel plezier met gamen en hopelijk vanaf heden probleemvrij.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
6850 i.c.m een 2120 doet het prima op een 300 watt silverstone voeding.
Ik weet niet wat voor CPU je hebt maar voor zover ik weet moet een <95 watt CPU i.c.m. 1 hdd+ssd, 4/8 gb RAM en een 6870 geen enkel probleem geven op een goede 300 watt voeding.
Ik zou zeggen kijk het gewoon aan, wanneer je regelmatig BSOD of system shut-downs krijgt zou ik dit topic updaten en helpen we je graag verder.
(tenzij iemand kan onderbouwen of dat dit schadelijk kan zijn voor je hardware)

De foto van je voeding is trouwens onbruikbaar omdat we niet kunnen lezen wat erop staat ;)

Edit, probeer eens zonder een flitser onder daglicht een foto te maken :P
Daarnaast staan cooler masters (bij mij) niet bekend als A-merk/topkwaliteit voedingen

Re-edit Ik zie een bal van licht in het midden van de foto, daar waar het amperage vermeld dient te staan Daarnaast is de foto zo "unfocused" dat ik de rest niet eens kan lezen ;)

Re-re-edit Ik zie dat de q6600 een tdp heeft 105, ik ben nog steeds van mening dat het op een 300-watter kan (seasonic/silverstone), maar het is wel krap zeker op een oude CM

P.S. de foto is nu duidelijk ;)

[ Voor 40% gewijzigd door eL_Jay op 11-09-2012 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Foto voeding is geupdated. Neem aub even een kijkje, mijn processor: Intel Core 2 Quad Core Q6600 @ 2.40Ghz.

Hehe zeg dat wel Moi_in_actie. In het algemeen voelt ie al zo veel soepelder. Ben benieuwd hoe het me vergaat tijdens GW2, heb ik toch nog iets aan me vrije dag en hoef waarschijnlijk niet eens boven me budget uit te gaan om meer onderdelen te kopen, top!

Voor het geval er over heen gekeken wordt: http://i45.tinypic.com/a0hp4y.jpg <- Duidelijke foto van de voeding, is ie goed zat?

Re-Edit: eL_Jay; wat raad je me aan dan? Een nieuwe voeding? Zoja, welke? Mijn budget is 40-50 euro voor een voeding.

PS. Zie nu pas dat je met q6600 me processor bedoelde.. een processor is aardig prijzig ik had niet verwacht zoveel geld erin te stoppen voor die 6 maanden dat ik nog hier blijf voordat ik alles achter laat. Is het van noodzaak? Welke processor raad je dan aan voor iemand die op zijn centjes let en waarmee ik niet heel me moederbord hoef te upgraden en dergelijke?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 12:43 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
222 watt / 33 Ampere over de 12 volt lijn lijkt mij niet genoeg. (ben helaas geen voedings expert)
Als je snel een reactie wilt kun je proberen om je vraag (met foto en eventueel een link naar dit topic) te stellen via een DM aan [Verwijderde gebruiker] aangezien hij zo'n beetje de connaisseur is op het gebied van voedingen binnen GoT (en anderen graag helpt met zijn kennis op dit vlak).

Edit persoonlijk zou ik enkel seasonic voedingen aanraden maar die heb je niet in dat prijssegement.
Goede voedingen die hier vaak gekocht worden zijn o.a.
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 430W
pricewatch: Nexus Value 430
en deze passen allemaal binnen je budget

Edit Je processor is gedateerd maar zou geen bottleneck mogen vormen icm een 6870 (mits je je pc voortaan schoonhoud en je CPU niet hoeft terug te throttlen wegens oververhitting ;))
Ik weet niet of GW2 CPU intensief is maar normaal gesproken kun je nog eventjes voorruit met de q6600 (eventueel OC?)

Re-edit als je de voeding naar een nieuw systeem mee wilt nemen in de toekomst kan ik enkel deze voeding aanraden pricewatch: Seasonic M12II 520W.
30 euro boven budget, maar modulair, TOP kwaliteit, voldoende power om je toekomstige game-rig van prik te voorzien (mits je multi-GPU/ultra-high-endGPU zoals de toekomstige 7970ghz's of gtx680's) neemt.

P.S. Ik lees net dat de gemiddelde MMO zwaar is op je CPU, het zou dus een aantal frames kunnen schelen als je je CPU upgrade, IMO is dat het geld echter niet waard (250/300 euro investeren voor 5 a 10 fps meer,waar de nieuwe GPU voor 120 euro veel meer FPS oplevert)

[ Voor 74% gewijzigd door eL_Jay op 11-09-2012 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen, bedankt! Me processor is dus oké voorlopig, toch?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 12:49 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 16:05

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:48:
Zal ik doen, bedankt! Me processor is dus oké voorlopig, toch?
Ik ken GW2 niet, dus ik weet niet hoeveel processor kracht er precies nodig is, maar MMO-spellen zijn over het algemeen redelijk zwaar voor processoren. Dit zul je vooral merken in gebieden waar veel spelers tegelijk aan het vechten zijn. Als je een prima framerate hebt in dat soort gebieden, dan is je processor dus voldoende.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

eL_Jay schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:47:
222 watt / 33 Ampere over de 12 volt lijn lijkt mij niet genoeg.
Klopt daarnaast is de kwaliteit ook zeker niet goed en ik zou de voeding daarom idd ook niet vertrouwen.
De Nexus en Be Quiet zijn niet echt heel goed en te duur voor wat je krijgt, de Corsair zijn beide wel goede keuzes.

Ik zou dan echter de 500W van Corsair nemen omdat die genoeg aansluitingen heeft voor de HD6870.
Daarnaast is de pricewatch: Sharkoon WPM500 ook een goede koop. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies, ben druk bezig geweest met het spel. Mijn framerate zit nu op de 50 in rustige gebieden en de drukkere 30-35, ben erg tevreden over de videokaart. Ik ga morgen de pricewatch: Corsair Builder CX500 V2 halen dan zodat ik op mijn voeding kan vertrouwen, dankje eL_Jay.

Bedankt voor alle hulp iedereen die de moeite nam te reageren, en -The_Mask- dat je even een kijkje nam in het topic!

Prima community hier op tweakers :).

Groeten!
Pagina: 1