• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-02 19:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Zit te twijfelen om een ander mobo en cpu te kopen. Heb nu een Amd X4 635 op een Asus M4A77T.
Wil misschien upgraden naar een AMD A8-3870K Black Edition en een MSI A55-G45.

Alleen heeft dit eigenlijk wel nut? Gebruik de pc voornamelijk voor I-net, films en games (vooral FPS en Racesims) Ga ik hier in bijvoorbeeld BF3, iets van merken?

GPU is een GTX560Ti 2GB, heb 8GB DDR3.

---RAWE CEEK!!!---

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tja, dat spelletje zal vooral gebruik maken van je GPU, maar CPU kan bottleneck zijn. Of dat zo is weet ik niet.

De x4-635 is een middenmootje. Echter de A8-3870 is ook een middenmootje, beter dan de x4 maar ook weer niet wereldschokkend beter lijkt me.

Ik zou zeggen, als je gaat upgraden, doe het dan goed.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:52
Kun je dan niet beter een Phenom II 965 BE op je huidige bord drukken en de rest van het geld sparen voor een nieuwe videokaart?

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02 13:47
De vraag die je jezelf eigenlijk zou moeten stellen is:

Zijn er games die je zou willen spelen die nu niet vloeiend lopen?

Als het antwoord hierop 'nee' is, dan zie ik geen reden om te upgraden anders dan voor de 'heb'.
Mocht het antwoord wel 'ja'' zijn, dan is het maar de vraag in hoe verre de CPU nu de bottleneck is. Veel games zijn tegenwoordig eerder GPU gelimiteerd dan CPU. En een GPU upgrade is niet bepaald goedkoop (660Ti is €280+)

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:49
Kijk gewoon op welke instellingen je games nu speelt, zoals bf3. Als je die hoger wilt en je gaat <35 fps, dan ben je aan vervanging toe. De meeste games zijn GPU gebaseerd, dus dit is meestal de bottleneck. Er zijn ook games die meer CPU afhankelijk zijn, zoals starcraft II.
Het verschilt per game of het voor jou belangrijk is om up te graden, en welke eisen je stelt aan de hoogte van je graphics.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-02 19:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Eigenlijk speelt alles nu wel vloeiend, BF3 op gemiddels 65 fps, Future Soldier ook zo iets. Dan laat ik het nog even zitten, en ga ik eerst maar is kijken voor betere koeling.

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1