hallo tweakers
zoals de titel aangeeft ben ik een beetje ten einde raad en voel ik er me niet echt goed bij
verhaal:
ik ga naar pcwinkel omdat hij constant blokkeerde op random momenten dus zowel bij idle als bij load
oplossing volgens hun de videokaart defect omdat er heatsinks loskwamen toen ze ermee bezig waren
ik heb namelijk een custom koeler opgezet : Arctic Accelero Xtreme Plus II (3 slot)
oké geen probleem
omdat ik dat niet geloofde zette ik er een goedkoop kaartje (9400gt) ingestoken
weer blokkeerde hij
ik terug naar pc winkel voor het te herstellen
ik mocht dan er terug omgaan ik kom daar binnen wat zie ik : m'n pc die om de 5 seconden herstart dus 5 sec. terug uit en herstarten en zo constant opnieuw ik wachte tot ze het hersteld hadden
ik mocht dan definitief er achter komen ze zeiden dat het geheugen was die de blokkeringen en die opstartprobleem ook ze zeiden dat je ze alleen maar in de zwarte sloten mocht steken anders werkt het niet
(stond vroeger allemaal aan één kant om een tweede fan van m'n corsair H70 te kunnen monteren
heeft op die manier ook een tijdje gewerkt)
dus volgens hun opgelost terug naar huis met m'n pc (had 4 uur furmark gedraaid was hun argument)
(gpu 78 graden) dan diezelfde avond nog blokkeerde hij nog toen ik een spel installeerde hij was bijna gedaan finalizing game of zoiets
dan maar zelf op onderzoek
vrijdag 7/912)
eerste dat ik gedaan heb is de HDD uitgehaald en gewoon op ssd gewerkt
bam blokkering nu op windows prestatie index (test) bij decodering van windows media optimaliseren
dan gekeken naar ram frequentie jah dat stond op 1333 mhz terwijl m'n ram 1600 mhz is
ik blij dat het dat vermoedelijk was dan gedaan dan allerlei stress test gedaan games gespeeld allemaal geen probleem
ja bam
weer blokering nu was ik op facebook bezig (zondag 9/9/12 20.00
ik heb dan vlug eens in het logboek gekeken wat stond er : het stuuprogramma heeft een controller fout gevonden in \device\ide\ideport1 (pc starte opvallend trager op)
na opstarten blokkeerde hij direct weer
hdd eruit hij blokkeerde weer 21.00
dan ssd eruit gehaald windows geinstaleerd op HDD en hij blokkeerde weer bij installatie van ubs 3.0 driver
einde verhaal
het zal wat irritant lezen m'n excuses steek het maar op de belgen
mvg bryan
edit m'n specs
I7 3930k
msi x79a-gd65 (8d)
Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit (Light-Retail, CMZ16GX3M4A1600C9B, Vengeance Blue)
patriot pyro ssd 120 gb
corsair H70 cpu koeling nu 1 fan vroeger 2 fans
ati 5870 met custom koeler :Arctic Accelero Xtreme Plus II (3 slot)
zoals de titel aangeeft ben ik een beetje ten einde raad en voel ik er me niet echt goed bij
verhaal:
ik ga naar pcwinkel omdat hij constant blokkeerde op random momenten dus zowel bij idle als bij load
oplossing volgens hun de videokaart defect omdat er heatsinks loskwamen toen ze ermee bezig waren
ik heb namelijk een custom koeler opgezet : Arctic Accelero Xtreme Plus II (3 slot)
oké geen probleem
omdat ik dat niet geloofde zette ik er een goedkoop kaartje (9400gt) ingestoken
weer blokkeerde hij
ik terug naar pc winkel voor het te herstellen
ik mocht dan er terug omgaan ik kom daar binnen wat zie ik : m'n pc die om de 5 seconden herstart dus 5 sec. terug uit en herstarten en zo constant opnieuw ik wachte tot ze het hersteld hadden
ik mocht dan definitief er achter komen ze zeiden dat het geheugen was die de blokkeringen en die opstartprobleem ook ze zeiden dat je ze alleen maar in de zwarte sloten mocht steken anders werkt het niet
(stond vroeger allemaal aan één kant om een tweede fan van m'n corsair H70 te kunnen monteren
heeft op die manier ook een tijdje gewerkt)
dus volgens hun opgelost terug naar huis met m'n pc (had 4 uur furmark gedraaid was hun argument)
(gpu 78 graden) dan diezelfde avond nog blokkeerde hij nog toen ik een spel installeerde hij was bijna gedaan finalizing game of zoiets
dan maar zelf op onderzoek
eerste dat ik gedaan heb is de HDD uitgehaald en gewoon op ssd gewerkt
bam blokkering nu op windows prestatie index (test) bij decodering van windows media optimaliseren
dan gekeken naar ram frequentie jah dat stond op 1333 mhz terwijl m'n ram 1600 mhz is
ik blij dat het dat vermoedelijk was dan gedaan dan allerlei stress test gedaan games gespeeld allemaal geen probleem
ja bam
ik heb dan vlug eens in het logboek gekeken wat stond er : het stuuprogramma heeft een controller fout gevonden in \device\ide\ideport1 (pc starte opvallend trager op)
na opstarten blokkeerde hij direct weer
hdd eruit hij blokkeerde weer 21.00
dan ssd eruit gehaald windows geinstaleerd op HDD en hij blokkeerde weer bij installatie van ubs 3.0 driver
einde verhaal
het zal wat irritant lezen m'n excuses steek het maar op de belgen
mvg bryan
edit m'n specs
I7 3930k
msi x79a-gd65 (8d)
Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit (Light-Retail, CMZ16GX3M4A1600C9B, Vengeance Blue)
patriot pyro ssd 120 gb
corsair H70 cpu koeling nu 1 fan vroeger 2 fans
ati 5870 met custom koeler :Arctic Accelero Xtreme Plus II (3 slot)
[ Voor 5% gewijzigd door nvidia666 op 10-09-2012 21:53 ]
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)