Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkoop mogelijke laptop videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:50
Ik zoek voor mijn zus een zo goedkoop mogelijke laptop om haar homevideo's te bewerken. Haar camera is een 1080i camera die filmt op 25Mbit. dus een best redelijke framerate.

momenteel heeft ze een laptop van 5 jaar, die absoluut geen HD films kan afspelen, laat staan bewerken.

wat is een goedkope oplossing voor haar? een laptop met Nvidia videokaart heeft de voorkeur, gezien het bewerkingsprogramma CUDA ondersteunt voor het afspelen van H.264. 2e hands is zeker een optie, echter ben ik zelf meer een PC man, dus geen idee hoe de verhouding is in laptopland kwa processors en videokaarten.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

• Wat mag je laptop gaan kosten?
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Waah
• Wat mag je laptop gaan kosten?
zat te denken aan 350 a 400 maximaal, maar liefst minder (al wordt dat denk ik zelfs 2e hands lastig)

• Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Eigenlijk hoeft hij nergens mee naar toe, misschien in de auto dus gewicht is geen issue. stroom ook niet echt. gebrek aan ruimte betekend dat een PC geen optie is. (al had ik dat wel gedaan maar toch, vrouwen..)

• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
liefst geen packard bell. misschien bevooroordeeld maar heb er nog nooit een goede gehad.

• Omni
  • Niet online

Omni

Er zijn verschillende opties, die ik in ieder geval in volgorde van (mijn persoonlijke voorkeur) zal geven:

1. Een desktopsysteem. Is dit écht geen optie? Echt, écht niet? Zeker als hij niet ergens mee naar toe hoeft is dit gewoon veel meer waarde voor je geld. Kun je je zus hier echt niet van overtuigen?

2. Een tweedehands powerhouse. Zoek een HP Elitebook, Dell Precision, Thinkpad W modellen. Deze vind je regelmatig hier op tweakers V&A of marktplaats voor 300-400 EUR, afhankelijk van de leeftijd en staat.

3. Een nieuwe laptop, waarbij je écht het budget op moet rekken, want voor 350-400 EUR zit je over 2 jaar jezelf af te vragen waarom je niet wat meer geld had geïnvesteerd in een goede laptop.

Belangrijk om te bedenken is dat je zus waarschijnlijk weinig gewend is, dus echt belangrijke en merkbare upgrades zijn: hoge schermresolutie, een krachtige CPU en een SSD die je er later bij dient te plaatsen. Als je dan ook nog een laptop hebt die uitstekende bouwkwaliteit heeft, dan kun je het toch flink wat jaartjes weer uitzingen.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Waah
1. Nee ze is erg koppig, heb het ook al aangegeven maak krijg het er niet in. " ze heeft geen ruimte". als ze haar woonkamer logischer zou inrichten zou ze ruimte zat hebben maarja, smaken verschillen.

2. dat is een goede optie denk ik, denk dat nieuw snel te "duur" wordt. hoeveel Ghz moet ik aanhouden voor HD videobewerking + fotobewerking in lightroom? ze zal denk ik niet sneller werken dan de computer aankan, maar de video moet wel vloeiend afspelen als ze deze terugkijkt/knipt.

• Omni
  • Niet online

Omni

Kloksnelheid is geen maatstaf voor de processorkracht. Een Pentium 4 die op 3.0 GHz draait wordt ondergesneeuwd door een AMD E-450 die op 1.6Ghz draait.

Je moet kijken naar de processorfamilie en daar benchmarks van opzoeken. Om de komende jaren goed mee te kunnen zou ik op zijn minst een Core i5 zoeken met een discrete GPU. Sandy Bridge of Ivy Bridge maakt weinig uit als je een laptop kunt vinden met een discrete GPU.

Dit is ter indicatie wat je ongeveer moet hebben: V&A aangeboden: HP ProBook 6560b (LG658ET)

• Waah
Oke dat is duidelijk. dus sandy of Ivy bridge laptops met dedicated video.

• Waah
http://computer-software....2FxJeUY%3D&fta_ind=1&fs=1
Is dit iets? de videokaart IS dedicated maar niet echt supersnel, weet niet of dit veel invloed heeft. de CPU is wel voor een laptop een goede

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 18:17
en een snelle externe harddisk (usb 3.0 of e-sata) voor bewerking en backup

diskeltische lurker

• Waah
ja dat had ik haar al verteld. voor de toekomst moet er zeker een externe HDD komen. maar vor nu heeft ze nog niet extreem veel video's. wel jammer dat de videokaart "maar" 48 cuda cores heeft voor het videobewerkingsprogramma. maar beter dan niets!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waah schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:32:
http://computer-software....2FxJeUY%3D&fta_ind=1&fs=1
Is dit iets? de videokaart IS dedicated maar niet echt supersnel, weet niet of dit veel invloed heeft. de CPU is wel voor een laptop een goede
Dit is dan wel een discrete GPU, maar dan wel precies weer één die waardeloos is. De Ivy Bridge i5/i7 processoren worden allemaal geleverd met een geïntegreerde HD4000 grafische chip. Zo ook de i7-3610QM in deze laptop. Die HD4000 presteert beter dan de GT610M op alle vlakken, waarmee deze discrete GPU in ieder geval nutteloos is.

Pagina: 1