Computer 700 euro.

Pagina: 1
Acties:

• JustStef
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-05 09:07
Hallo, ik wil even mijn set-up nakijken of alles compatibel met elkaar is en of er nog tips zijn.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen, battlefield 3 is de zwaarste game die ik ga spelen. Deze wil ik op high spelen. Ook wil ik mischien in de toekomst guild wars 2 gaan spelen. Maar ik heb geen ervaring met dit spel. Dus weet niet hoe dit systeem gaat presteren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, helemaal niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, dus: De computer zelf, toetsenbord, muis, muismat. Alleen het scherm niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een Intel processor. Ik (en talloze andere mensen zijn hier heel positief over.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil alleen dat de computer ongeveer 4 jaar meegaat. De videokaart wil ik nog wel eens upgraden.

Dit heb ik zelf samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 56,50€ 56,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Antec One€ 45,95€ 45,95
1Logitech MK520 Wireless Combo€ 35,95€ 35,95
1Sharkoon Rush Mat€ 5,90€ 5,90
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 194,-€ 194,-
1Sharkoon WPM500€ 44,99€ 44,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
1Asrock Z77 Pro4-M€ 82,20€ 82,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 686,56

Ik was aan het denken om de HDD van 58 euro te vervangen door deze pricewatch: OCZ Solid 3 SATA III 2.5" SSD 120GB

Dit omdat het een snelheidswinst moet opleveren. En ik heb niet zo gek veel bestanden+ik heb nog altijd een externe harde schijf liggen.

Heeft iemand nog op/aanmerkingen dan hoor ik het graag. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Bolletje op 12-09-2012 18:37 ]

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Ryzen 3600 - GTX1060

• JustStef
Klopt, maar aangezien het een redelijk oud toppic is heb ik een nieuw gestart. Ook in mijn setup zijn een aantal dingen veranderd. En had ik bij de andere post geen uitgebreide openingspost waar alles instaat. Daarom heb ik een nieuwe geopend. ;)

• Daanieyel
  • Niet online
Ok, om het nog wat overzichtelijker te maken zou je de lijst in je openings post kunnen zetten. Dat is heel simpel onderaan de lijst staat genereer rml deze tekst zet je dan in je post.

Ryzen 3600 - GTX1060

• JustStef
Iemand nog op/aan merkingen?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zie punt 4 van het beleid. Ik heb het nu even voor je gedaan, maar dan weet je het voor in de toekomst.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zo geen SSD met Sandforce controller nemen deze gaan vaak stuk. Neem eerder de pricewatch: Samsung 830 series 128GB bijvoorbeeld. Daarnaast is de pricewatch: Gigabyte GV-R785OC-2GD iets hoger geklokt en iets goedkoper. Heb je low-profile geheugen nodig, zo niet neem dan gewoon de iets goedkopere pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9.

• JustStef
Hartelijk bedankt. Ik heb nu dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 56,50€ 56,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Antec One€ 45,95€ 45,95
1Logitech MK520 Wireless Combo€ 35,95€ 35,95
1Sharkoon Rush Mat€ 5,90€ 5,90
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Gigabyte GV-R785OC-2GD€ 190,-€ 190,-
1Sharkoon WPM500€ 44,99€ 44,99
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 35,45€ 35,45
1Asrock Z77 Pro4-M€ 82,20€ 82,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 678,51

Ik heb dit moederbord gekozen vanwege de z77 chipset. Maar heb ik deze wel nodig als ik niet ga overklocken? Zo niet, welk ander bord is dan aan te raden? En wat is uberhaubt het verschil tussen de verschillende chipsets? :X

Ook moet ik nog een netwerkkaart voor wifi. Helaas is kabel geen optie want ik zit op de zolder met mijn pc.
Ontvangst is goed op de zolder, daar heb ik nooit problemen mee gehad met een laptop.
Welke (goedkoope) netwerkkaart is het best? Ik heb geen idee waar ik op moet letten.

Bedankt.

• Regeneration
  • Niet online
JustStef schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:01:
Ik heb dit moederbord gekozen vanwege de z77 chipset. Maar heb ik deze wel nodig als ik niet ga overklocken? Zo niet, welk ander bord is dan aan te raden? En wat is uberhaubt het verschil tussen de verschillende chipsets? :X
Als je niet wil overklokken is dat inderdaad niet nodig. Ik had het laatst nog opgezocht en het is grofweg:
Z77 wel overklok, veel features
Z75 wel overklok, iets minder features
H77 geen overklok, veel features
B75 geen overklok, "zakelijke versie"

Dus als je niet overklok zou ik gewoon een wat goedkoper bord nemen. Bijvoorbeeld pricewatch: MSI B75MA-P45
Ook moet ik nog een netwerkkaart voor wifi. Helaas is kabel geen optie want ik zit op de zolder met mijn pc.
Ontvangst is goed op de zolder, daar heb ik nooit problemen mee gehad met een laptop.
Welke (goedkoope) netwerkkaart is het best? Ik heb geen idee waar ik op moet letten.
Ja, dan zou je een wifi kaart moeten nemen als insteekkaart. Ik ben zelf alleen niet zo op de hoogte wat goede wifi kaarten zijn.

• JustStef
Ik heb mijn build aangepast. Ik heb deze netwerkkaart erin gezet:
pricewatch: TP-Link TL-WN822N
De reviews over deze kaart zijn heel positief.

Ik ga mijn Playstation 3 verkopen en dan ga ik er nog een scherm bij kopen. Nu ben ik aan het twijfelen tussen:

pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 Zwart
en
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

Mijn voorkeur gaat naar de Liyama. Omdat:
1. Reactietijd is sneller.
2. HDMI aansluiting
3. Dit beeldscherm heeft mijn vriend ook en is hier erg positief over.

Waarom is de Dell dan duurder? Wat is hier beter aan?

Ps. Sorry voor eventuele spelfouten.

• Regeneration
  • Niet online
De Dell heeft een IPS paneel wat betere kwaliteit oplevert, zoals hoger kleurenbereik en betere kijkhoeken.

• JustStef
Welk beeldscherm raden jullie me aan? Is er geen kwaliteitsverlies op de dell omdat je niet via hdmi werkt?

Ook zoek ik nog een headset van onder de 40 euro. Iemand suggesties?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:15
De Dell, want zoals aangegeven heeft die betere kijkhoeken en weergave. In de regel zijn IPS schermen wel wat langzamer dan TN panelen, maar er zijn heel veel mensen die zonder problemen gamen op IPS schermen. Een scherm sluit je aan via DVI, dat exact hetzelfde signaal is als HDMI. HDMI stuurt ook geluid door en de laatste versies kunnen ook een hogere resolutie aan, maar dat is voor jou niet aan de orde. Van headsets heb ik geen verstand. Qua voeding lijkt mij de Corsair CX500 een betere keuze. Verder is dat B75 moederbord wat hierboven aangeraden wordt een goede keuze. Ook zou ik eerst gewoon de HDD nemen die je nu hebt, en dan later er een SSD in zetten.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik heb zelf onlangs die dell gekocht en ben er echt tevreden mee :)
De Dell, want zoals aangegeven heeft die betere kijkhoeken en weergave. In de regel zijn IPS schermen wel wat langzamer dan TN panelen, maar er zijn heel veel mensen die zonder problemen gamen op IPS schermen
Reactiesnelheden van onder de 10ms is meer dan genoeg..
De input lag is belangrijker ;)
en wat blijkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2312hm/input_lag_1.jpg

Zeer laag dus ;)

[ Voor 76% gewijzigd door SmokingCrop op 15-09-2012 01:51 ]

• JustStef
Hmmm.. dat is wel gunstig. Dan gaat mijn keuze naar de dell.
Ik moet wel wat aanpassen. Ik vroeg of iemand een headset onder de 40 euro wist maar dit moet 20 zijn.
Of kan ik dan beter even door sparen voor een fatsoenlijke?

• Daanieyel
  • Niet online
Voor 20 euro kun je opzich wel iets leuks krijgen, kijk maar eens in pricewatch. Maar zoals bij veel dingen geld ook bij headsets; goedkoop is duurkoop. Ik zou eventjes doorsparen voor bijvoorbeeld de Creative Fatal1ty Gaming Headset deze kost inclusief verzendkosten 30 euro, en de reviews zijn behoorlijk goed.

Ryzen 3600 - GTX1060

• JustStef
Over die headset zijn mensen op het eerste gezicht positief over. Maar in de reacties van de review staat dat deze redelijk vaak toch kapot gaat na niet zo´n lange tijd.

• Daanieyel
  • Niet online
Voor een headset van 25 euro kun je natuurlijk geen geweldige bouwkwaliteit verwachten. De bouwkwaliteit van deze headset is eigenlijk best goed vergeleken met de prijs. Wil je toch iets beters dan moet je gewoon meer geld uit geven.

Ryzen 3600 - GTX1060

• JustStef
Ik heb uiteindelijk voor deze headset gekozen:
pricewatch: Philips SHM6500

Dan heb ik nog een vraag. Volgend jaar krijg ik glasvezel. Ondersteunt elke computer dit?
Of moet een aparte aansluiting hebben op je moederbord? Ik verwacht eigenlijk dat dit niet hoeft. Maar ik vraag het voor de zekerheid toch even.

Edit: Nog een vraag (ja nog een...) :)

Wat is het verschil met de hdmi aansluiting van de videokaart en van het moederbord?

[ Voor 14% gewijzigd door JustStef op 16-09-2012 21:31 ]

• JustStef
Nog een vraag, ik wil dit systeem gaan bestellen.
Maar kan dit heel makkelijk via de wenslijst, of moet ik naar de site gaan waar ik het koop en daar alles opnieuw in de winkelmand zetten?
Alvast bedankt.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:53

Wallie

Herr

JustStef schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:47:
Ik heb uiteindelijk voor deze headset gekozen:
pricewatch: Philips SHM6500

Dan heb ik nog een vraag. Volgend jaar krijg ik glasvezel. Ondersteunt elke computer dit?
Of moet een aparte aansluiting hebben op je moederbord? Ik verwacht eigenlijk dat dit niet hoeft. Maar ik vraag het voor de zekerheid toch even.

Edit: Nog een vraag (ja nog een...) :)

Wat is het verschil met de hdmi aansluiting van de videokaart en van het moederbord?
Glasvezel komt alleen tot in je meterkast. Vanaf daar wordt het UTP, dus een standaard netwerkaansluiting heb je genoeg aan.

HDMI op het moederbord wordt alleen door de interne videokaart van de CPU gebruikt. Aangezien jij een losse videokaart erbij hebt, zal je die dus niet gebruiken.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• SmokingCrop
  • Niet online
^ idd, fiber to the curb zoals men dat noemt :+ (bv voor vdsl2)
Nog een vraag, ik wil dit systeem gaan bestellen.
Maar kan dit heel makkelijk via de wenslijst, of moet ik naar de site gaan waar ik het koop en daar alles opnieuw in de winkelmand zetten?
Alvast bedankt.
Je kan dit niet rechtstreeks via je wenslijst, MAAR je kan hem wel gebruiken om direct naar elk item te gaan in de winkel(s) waar je ze wilt kopen :) en dan dus gewoon toevoegen in de winkelmand

[ Voor 91% gewijzigd door SmokingCrop op 05-10-2012 20:58 ]

• JustStef
Oke,
Ik heb alles thuis. Er zijn genoeg how-to's op youtube te vinden hoe ik alles in elkaar zet.
Moet ik nog ergens op letten, behalve niet statisch geladen zijn?
Hoe voorkom ik dit het best? Is de pc kast aanraken het best? En een bandje ervoor heb ik niet.

Is dit trouwens goed te doen als je het nog nooit hebt gedaan?

[ Voor 11% gewijzigd door JustStef op 11-10-2012 14:10 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Neem ook eens rustig de tijd om in de handleiding te kijken die ze mee geven ;)
zeker die van het moederbord

en je moet al heel statisch geladen zijn om je pc op die manier kapot te krijgen..
Gewoon de aarding van een stopcontact eens aanraken werkt normaal ;)

• JustStef
Ik heb de processor erin. Nu moet het klepje dicht. Maar dit wil me niet lukken. Ik wil ook niet teveel kracht zetten. Weet iemand wat ik mogelijk fout doe? De processor zit er goed in.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

JustStef schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:57:
Ik heb de processor erin. Nu moet het klepje dicht. Maar dit wil me niet lukken. Ik wil ook niet teveel kracht zetten. Weet iemand wat ik mogelijk fout doe? De processor zit er goed in.
Onder het pinnetje laten schuiven en aan klikken?
Vanaf 1:19

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-04 13:59
Overigens is dat best een idioot op dat filmpje ... Aparte pasta op CPU doen en dan niet de orginele pasta van de cooler afhalen oke heeft veel nut ... (dat dus niet doen he) of orginele pasta erop laten of nieuwe op de CPU doen niet en en . Als je 100% zeker weet dat je CPU goed in de socket zit dan mag je best wat kracht zetten hoor op dat hendeltje.

• JustStef
Bedankt, had het nog niet gezien. Heb wat meer druk gezet en toen zat het goed.
Nu heb ik nog een probleem. Dit is het probleem:
Got the CX500 in good order and good shape. Problems is that my motherboard has an ATX 4-Pin: JPWR2 that is shielded. The CX500
wouldn't fit. It only works for unshielded connectors- they kind of forgot to mention that I think.

Is hier nog iets aan te doen of moet ik deze gewoon terugsturen?

• JT888
Link :) en meteen duidenlijk voor je ;)

4pin atx is een 4pin atx heb nooit gemerkt dat er een probleem (verschil) mee zou moeten zijn. Heb verschillende Moederborden en voedingen gehad. Dus wat mij betreft gewoon inpluggen die handel en verder gaan.

[ Voor 79% gewijzigd door JT888 op 11-10-2012 16:00 ]

• JustStef
Bedankt, het is gelukt. Ik had nog niet in de gaten dat ik deze uit elkaar kon halen :)
Nu heb ik het dus in elkaar gezet (nog niet in de kast).
Hoe weet ik nu of deze het doet/niet doet?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

In de kast monteren, de frontpanel stekkertjes aansluiten aan drukken en kijken of het beeld geeft :).

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• JT888
Waarom sluit je eerst je voeding aan op het moederbord?
Dat kan je het beste op het laatst doen als alle onderdelen in de kast zitten gemonteerd...
Vergeet de afstand busjes voor het moederbord niet te monteren in de kast !

Overigens weet ik niet of de laatste posts over het in elkaar zetten van je RiG wel thuis hoort in dit topic :X

[ Voor 24% gewijzigd door JT888 op 11-10-2012 17:25 ]

Pagina: 1