Hergebruik 4 jaar oude voeding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthjong
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb een 4 jaar oude 620W voeding van Cooler Master (Real Power M620). Ik was van plan een paar nieuwe onderdelen te kopen, te weten motherboard, processor, geheugen, systeemkast.
Echter, ik vraag me af of ik mijn voeding ook moet vervangen. Hij heeft altijd prima gefunctioneerd, maar ik heb ergens (ik vermoed hier op T.net) opgevangen dat een voeding van 4 jaar wel ongeveer op z'n eind is.

Wat zijn de consequenties van een 4 jaar oude voeding in een nieuw systeem opnemen? Of kan ik dat met een gerust hart doen?

EDIT: het totale verbruik van het nieuwe systeem zal ver onder de 620W liggen (ik vermoed ~350W-400W)

[ Voor 9% gewijzigd door stealthjong op 10-09-2012 21:25 . Reden: extra informatie over nieuwe systeem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan een explosie veroorzaken door slecht functionerende delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:18
dat zal wel meevallen, ik heb dezelfde voeding, ook ongeveer 4 jaar en naar mijn idee werkt hij nog prima, zou ik nu een nieuw systeem bouwen dan gaat hij gewoon opnieuw in gebruik.

zorg er gewoon voor dat de voeding schoon het nieuwe systeem in gaat en de kans dat er wat mis gaat is heel klein, ik neem aan dat je de HDD's e.d. gewoon overzet? die hebben een even grote kans om defect te gaan, voeding heeft misschien wel een iets hogere risico factor maar kom op... die dingen ontploffen niet zomaar.

edit:
zeker niet bij een verbruik als aangegeven door TS

[ Voor 6% gewijzigd door dragoncry op 10-09-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit vijf jaar garantie op dit product dus er lijkt me geen reden te zijn om hem in te wisselen.
http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=2573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:24:
Bangmakerij, daar heeft de TS wat aan. Zelfs een nieuwe voeding kan defect raken.

Cooler Master maakt prima voedingen die meerdere PC configuraties mee kunnen dus het hergebruiken van de voeding is geen enkel probleem.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is niet zo dat een voeding na 4 jaar ineens op is. Ik werk hier met voedingen die inmiddels al wel wat ouder zijn, en nog steeds prima werken. Natuurlijk zijn moderne voedingen wat efficienter, en naarmate een voeding ouder wordt slijt hij natuurlijk, maar zo lang het ding nog werkt zou ik 'm gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:39
Mijn voeding gaat al 7,5 jaar mee (380w die in de Antec Sonata kast wordt geleverd). Dus dat zal allemaal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Oude noname voeding heb ik hier laatst wel eens echt weten ploffen in een oude zelf gemaakte nas .
En er plakte zelfs deeltjes koper in het behangpapier dat vlak achter de voeding zat .
Voeding vervangen en alles deet het nog even slecht als voorheen . Geen probleem dus .
Was een jaar of 6 oud .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan die voeding prima gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
The Fox NL schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:23:
Mijn voeding gaat al 7,5 jaar mee (380w die in de Antec Sonata kast wordt geleverd). Dus dat zal allemaal wel loslopen.
En ons eerste computertje was 10 jaar oud toen we hem wegens toenemende beperkingen t.o.v. voortschrijdende technieken afdankten. Overigens al lang een nieuwere er naast, maar hij functioneerde nog prima. Alleen maar verkooppraatjes dat hij na 4 jaar versleten zou zijn! Wat betreft vermogen moet het in 9 van de 10 gevallen ook gemakkelijk kunnen. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je hem afdankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:24:
Wtf, dude.....

Ze moeten ook gelijk maar alle radio's ouder dan vier jaar verbieden want die kunnen dan ook wel eens zomaar ontploffen.

Iperf

Pagina: 1