Hij is op alle resoluties scherp, en de beeldbuis is net zo diep als die van een 17".
Frequenties die mij gelukt zijn:
1024*768 100Hz
1280*1024 85Hz
1600*1200 75Hz
Op alle resoluties gewoon scherp!
Ik vind hem echt vergelijkbaar met een dure monitor van 1400 piek.
Verwijderd
Zet er eerst maar eens een 19" IIyama naast, dan praat je wel andersOp donderdag 29 maart 2001 01:12 schreef Mastermind het volgende:
Ik heb de Aldi 19" monitor gekocht.
Hij is op alle resoluties scherp, en de beeldbuis is net zo diep als die van een 17".
1024*768 100Hz
1280*1024 85Hz
1600*1200 75Hz
Dat haalt mijn IIyama Pro400 (2 1/2 jaar oud) ook en dat is een 17", dus dat valt wel mee.Op donderdag 29 maart 2001 01:12 schreef Mastermind het volgende:
Ik heb de Aldi 19" monitor gekocht.
1024*768 100Hz
1280*1024 85Hz
1600*1200 75Hz
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Mijn buurman heeft een 17" iiyama die heeft niet beduidend beter beeld hoor, iets minder fel misschien maar dat kan door zijn contrastinstelling komen.Op donderdag 29 maart 2001 01:16 schreef oppertweaker het volgende:
[..]
Zet er eerst maar eens een 19" IIyama naast, dan praat je wel anders
Verwijderd
Op donderdag 29 maart 2001 01:41 schreef Mastermind het volgende:
[..]
Mijn buurman heeft een 17" iiyama die heeft niet beduidend beter beeld hoor, iets minder fel misschien maar dat kan door zijn contrastinstelling komen.
Verwijderd
Er zijn 17" Iiyama's en er zijn 17" Iiyama's, vertel er eerst es bij om welk type dat gaat.Op donderdag 29 maart 2001 01:41 schreef Mastermind het volgende:
[..]
Mijn buurman heeft een 17" iiyama die heeft niet beduidend beter beeld hoor, iets minder fel misschien maar dat kan door zijn contrastinstelling komen.
De IIyama S700JT bv. is niet meer dan een low-budget monitor, en is niks beter dan bv. een LG 775N oid.
Enige nadeel is; e zijn reteduur, koop daarom ook een 2e hands of kijk op PC Beursen.
Verwijderd
Verwijderd
Zonder de 19" Aldi monitor te hebben gezien, hebben ze er al een mening over. Nou ja, wel typerend voor dit forum soms.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Verwijderd
Die Aldi monitoren zijn TCO99 certified (zie www.lifetec.de (is medion) en zoek maar eens naar de specs.Op donderdag 29 maart 2001 08:58 schreef Teqno het volgende:
Hahaha, mooi beeld? Nog wel maar wacht maar tot je die brandlucht ruikt <:) Vorige lichting Aldi-monitors had een uitval van 50% maar dat zal Aldi een reet roesten want de garantie hebben ze uitbesteed.... Als je een Iiyama Diamondtron naast die bak zet (plat tegen plat) dan zie je dat vesrchil zo, wat is btw de dotpitch en de horizontale freq? En is ie TCO95 of 99 certified....Verder zullen de mogelijkheden qua instellingen minimaal zijn vermoed ik .....Maar ik moet toegeven, het heeft wat tweakerigs om die monitor te kopen....je zult vele malen de soldeerbout erbij moeten pakken
Verwijderd
Mensen wie o wie heeft de Aldi PC al ???????
post je ervaringen tot nu hier.
Op donderdag 29 maart 2001 09:03 schreef Wallie het volgende:
Lijkt wel of er een paar mensen jaloers zijn..
Zonder de 19" Aldi monitor te hebben gezien, hebben ze er al een mening over. Nou ja, wel typerend voor dit forum soms.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Plaatje:Monitor 19'
• professionele color monitor
met 19' flatscreen beeldbuis
• beeldresolutie: tot 1600 x 1200 pixels
• 0,26 mm. gaatjesmasker
• 19' Flatscreen beeldbuis
(zichtbare beeldschermdiagonaal
46 cm.)
• On Screen Display
• stralingsarm conform TCO 99
• powermanagement (VESA-DPMS)
voor laag stroomverbruik
• regelfrequentie: 30-98 kHz
• beeldfrequentie: 50-120 Hz
• maximale pixelfrequentie: 200 MHz
• 13 voorgeprogrammeerde displaymodi,
8 vrij te programmeren modi
• universele netvoeding:
100-240 V / 50/60 Hz
per stuk
699.-
Niets voor mij zie ik alweer!
Whatever.
Ik heb wel eens met een Lifetec notebook gewerkt en de kwaliteit daarvan was gewoon goed hoor.
Verwijderd
En die 19" monitor, die is super
Verwijderd
Al denk ik ook dat op langere duur ik liever een IIyama zou hebben
Verwijderd
Waarschuwing!: vannacht maar 4 uurtjes geslapen, morgen tentamen, midden in een depressie, blut en hongerig....
M'n ouders hebben de 17 inch versie van dit ding, kan best hoge resoluties redelijk scherp laten zien, maar, de kleur is niet mooi egaal waar dat wel zo hoort, en dat is op sommige momenten best lelijk en storend. Ik zou trouwens sowieso niet al te erg bezuiningen op het je monitor, gaat erg lang mee en je zit er de hele dag tegenaan te kijken.
Misschien is het wel leuk als eindelijk iemand verteld wat voor type (ASUS)Mobo er in zit, en wat de verdere specs zijn (plaatje van de binnenkant van de PC?)
Dan kunnen we misschien WEL concluderen of er goede spullen in de PC zitten, en hoeven we het niet te hebben over wazige monitoren. Tweakers hebben het volgens mij toch altijd over Mobo's Proc's Videokaarten ed? Een groot scherp scherm is leuk, maar wat valt daar nou aan te tweaken!
Verwijderd
das inderdaad rot voor je !!!!!!!!!!!!!!!!!!......Op donderdag 29 maart 2001 09:52 schreef Teqno het volgende:
De 1 koopt een seat, de andere een golf, de 1 koopt een Sagem, de ander een Motorola, de 1 koopt Herschi, de andere Coca Cola, de 1 koopt een Aldi-compu, de ander een Vobisbak (leek me door de eerdere vergelijkingen de beste keus), de 1 koopt een Lifetec, de ander een Trust, de 1 een Trust, de ander een Iiyama, de 1 koopt een Iiyama, de ander een NEc........ de 1 is een optimist, de ander een pessimist.
Waarschuwing!: vannacht maar 4 uurtjes geslapen, morgen tentamen, midden in een depressie, blut en hongerig....
Verwijderd
En over de aldiPC: de onderdelen zijn wel aardig, mar het geheel is bagger. Je moet sowieso een beetje een goed mobo erin zetten. 3PCI-soten is echt te weinig. BTW: wanneer valt aldi van z'n geloof af en gaan ze over op AMD, dan heb je nog meer het idee van een budget peecee.
Hahaha, ja hoor. En mijn trabant rijd ook net zo lekker als de mercedes van me vrouw.....:oOp donderdag 29 maart 2001 01:12 schreef Mastermind het volgende:
Vind je de specs niet goed? Nou ik wel!Op donderdag 29 maart 2001 09:35 schreef meendering het volgende:
Info:
[..]
Plaatje:
[afbeelding]
Niets voor mij zie ik alweer!
Beter dan de Relisys die ik had van Norrod!
Kom maar eens langs meendering dan kun je het beeld met eigen ogen zien!
(je bent de laatste tijd wel erg flamerig moet ik zeggen, eerst mij mietje noemen omdat ik voetbal kijk en nu dit weer
Ehhh, Dominator, dan doe je je naam ook geen eer aan? Zij in die Trammelant en jij in die Mercedes dan klopt het weer wel!!Op donderdag 29 maart 2001 10:19 schreef dominator het volgende:
[..]
Hahaha, ja hoor. En mijn trabant rijd ook net zo lekker als de mercedes van me vrouw.....:o
[/Way offtopic]
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Relisys was echt een drama jah, heb er ook 2 gehad.Op donderdag 29 maart 2001 10:29 schreef Mastermind het volgende:
[..]
Vind je de specs niet goed? Nou ik wel!
Beter dan de Relisys die ik had van Norrod!
Kom maar eens langs meendering dan kun je het beeld met eigen ogen zien!
(je bent de laatste tijd wel erg flamerig moet ik zeggen, eerst mij mietje noemen omdat ik voetbal kijk en nu dit weer)
Maaruh, ff over het flamen? Dat valt reuze mee, of ken je niet tegen grapjes?
Whatever.
oh oh, een ding maak ik hieruit op..
VOOROORDELEN!!!, mischien ook wel VEROORDELEN!
Jeetje man kijk eerst ff naar dat ding en trek den pas je bek open...
/edit,
en nee ik heb zelf niet zon ding ik heb die sony cpd g400P. Ja de beste 19"onder heel veel testen, en die is nu terug naar sony, want hij was niet goed, en ja ook sony maakt bagger!, al is het wel een uitzondering, maat goed, dus waarom kan een aldi momnitor niet goed zijn ?? omdat hij vvan die klote goedkope winkel komt ?.. wedden dat dat de hoofreden is, en lifetec niet een sony of erger pyama is ?.. Nee iiyama rule en de rest zuigt, ja ja allemaal gebasserd op vriendjes.. en dat soort spul, wedden dat 3/4 van die suck en rules kreten niet eens echt GECONTROLEERD zijn door DIE persoon die het zegt ??
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Maar verder zijn hier wel gezellige gesprekken
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Waarom is 3 PCI-sloten nu veel te weinig. 95 % van de gebruikers zal er nooit meer nodig hebben. Het enige wat mensen er nog bij zouden willen zetten is een netwerk-kaart. Daar is nog plaats genoeg voor.Op donderdag 29 maart 2001 10:05 schreef Bendertino het volgende:
Ik wacht wel op de volgende lichting aldi monitoren. Ik moet toch een keer van mijn 14" lite-on (ook aldi geloof ik) af. Dat ding is perfect en ik heb geen 14" gezien die deze kon evenaren en als je een beetje rommelt met de instellingen van je grafische kaart kun je het beeld ook aardig verbeteren. Mijn 14" is echt superstrak op 800*600@85Hz
En over de aldiPC: de onderdelen zijn wel aardig, mar het geheel is bagger. Je moet sowieso een beetje een goed mobo erin zetten. 3PCI-soten is echt te weinig. BTW: wanneer valt aldi van z'n geloof af en gaan ze over op AMD, dan heb je nog meer het idee van een budget peecee.
- 56K V.90 PCI Data-fax-modemOp donderdag 29 maart 2001 11:10 schreef rtw2001 het volgende:
[..]
Waarom is 3 PCI-sloten nu veel te weinig. 95 % van de gebruikers zal er nooit meer nodig hebben. Het enige wat mensen er nog bij zouden willen zetten is een netwerk-kaart. Daar is nog plaats genoeg voor.
- Soundblaster Audio PCI 128 on Board (die schakel je dus uit en koop je een GOEIE PCI voor)
- Netwerkkaartje,..
En het zit alweer vol! Ik vindt 3 ook BAR weinig..
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
En mensen die zeggen dat het een topding is... Zet die vissekom van de Aldi eens naast een LG915FT of een Iiyama VMP 451, en je zult zien dat het een brak beeld geeft... Maarja, als je er weinig geld hebt en houdt van miskopen die je na 2 jaar weer wegknikkert, moet je hem vooral gaan halen...
Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI
Verwijderd
Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van de eerste koper want 40 offtopics wordt wel veel ...
Verwijderd
Koop gerust de 19" ALDI monitor. MAAR VERGELIJK DAT GVD NIET MET EEN 19" IIYAMA DIAMONDTRON MONITOR VAN NLG 1500,-
Hij wil gewoon weten of die Aldi Monitor wat is. Zeg dan gewoon dat het een goede monitor is voor die prijs, en dat je er errug tevreden mee bent. Maar beweer a.u.b. niet dat een iiyama a f1400,- slechtere kwaliteit is.
Je hebt blijkbaar nog nooit achter een iiyama VMpro 450+ gezeten, of wel?
Voor het geld is het ook zeker niet erg slecht... Maar ik ben gewoon van mening dat je er een miskoop mee doet. Een monitor is het belangrijkste van je pc, dus moet je daar niet op bezuinigen... Je kunt beter een tijdje doorsparen en dan een echt goeie kopen... Heb je veel langer plezier van...Op donderdag 29 maart 2001 11:45 schreef ImaStar het volgende:
OMG !
Koop gerust de 19" ALDI monitor. MAAR VERGELIJK DAT GVD NIET MET EEN 19" IIYAMA DIAMONDTRON MONITOR VAN NLG 1500,-![]()
Hij wil gewoon weten of die Aldi Monitor wat is. Zeg dan gewoon dat het een goede monitor is voor die prijs, en dat je er errug tevreden mee bent. Maar beweer a.u.b. niet dat een iiyama a f1400,- slechtere kwaliteit is.
Je hebt blijkbaar nog nooit achter een iiyama VMpro 450+ gezeten, of wel?
Verwijderd
Eeh.., vorig bericht was een reactie op de vorige pagina waar iemand beweerde dat het beeld beter was dan monitor van 1400,- Het shoot me in het verkeerde keelgat (dat liegen
Verwijderd
Vervanging onderdelen:
Mainboard: Asus CUV4X HFl. 291,-
Behuizing: A-Open HQ45 HFl. 147,-
Uitbreiding:
Monitor: Philips 107E HFl. 549,-
Totaal HFl. 3686,- dus voor een hardware-matig behoorlijk goed uitgerust systeem. (OK OK, niet allemaal top-merken maar toch....)Ik denk niet dat er veel bedrijven zijn die voor deze prijs een aardig systeem op de markt kunnen zetten......
Alleen die van NorroD is beter, en wat moet je btw met al die software?
Whatever.
Verwijderd
Verwijderd
Ik krijg em op 1920x1440 @ 60hz (wel alleen onder win2k)
Hij koste toen 600mark dus bijna 700 piek.
En hij is NET ZO SCHERP EN STRAK als de Iyama Vision Master Pro 452 die me broertje heeft.
Het enigste verschil zit em in de platte beeldbuis die de Iyama heeft.
Maar echt bol kan ik deze medion ook niet noemen en je hebt geen 2 lijntjes.
Verder komen dit soort monitors gewoon van de "grote" bedrijven af en wordt er een ander merkje op geplakt. En dat is een FEIT.
Zou ik toch maar eens naar de oogarts gaan.....:)Op donderdag 29 maart 2001 15:02 schreef Paashaas het volgende:
En hij is NET ZO SCHERP EN STRAK als de Iyama Vision Master Pro 452 die me broertje heeft.
Verwijderd
Ik heb hem nog niet aangesloten maar een kijkje in de kast leverde de volgende puntjes op:
- HDD is Seagate 40GB 5400 RPM model
een 7200 RPM schijf is toch meer op zijn plaats in zo'n systeem.
- Geheugenmodule is van Mosel Vitalic pc133 CAS 3-3-3. Alhoewel CAS 2-2-2 sneller is heb ik goede ervaringen met Mosel Vitalic modules eerst eens testen if ie sneller wil lopen dan de specs.
- Voeding is maar 200W, terwijl er wel een 1000Mhz cpu in zit, burner en dvd.
-Asus bordje heeft maar 3pci slots.
Toch moet ik concluderen dat het geen slechte pc is, zeker in je achterhoofd houdend dat ie maar 2699 is.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
Beetje oud topic maar ja misschien kunnen we verder lullen hier over ik heb em namelijk.Op donderdag 29 maart 2001 16:45 schreef Lemmeb het volgende:
En hoeveel van die PCI slots zijn er dan al bezet? Of zit alles onboard en hebben ze dat modem in een CNR-slot gepropt ofzo? En zit die GF2 GTS wel gewoon in het AGP slot?
1 PCI slot bezet 2 vrij (modem)
CNR slot,.. N/A (zit er nie op)
1 AGP waar de Geforce in zit MAAR die zit dicht bij de PCI sloten dus kan je in dat ene PCI slot al geen SB LIVE ofzo doen omdat die GTS koeler er overheen hangt en dat is wel ff een KUTSTREEK want nu hebbik een probleem.
Ik