Toon posts:

Moederbord schijn te werken? Maar cpu fan draait niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb vandaag mijn moederbord voorzien van cpu,werkgeheugen en voeding.

Toen ik het moederbord de eerste keren wou laten opstarten deed ie niks(behalve de psu). geen geluid en geen power van de usb poorten, de cpu fan draaide ook niet. na een aantal keer gaf de moederbord bij het opstarten een piep (1x) en daar was ook alles mee gezegd. :/ (nog steeds geen beeld)

toen ik thuiskwam van het boodschappen doen probeerde ik het nog eens. En ja hoor, toetsenbord lichte op en ik had beeld. Alleen... De cpu fan draaide niet. Hij piepte wel tijdens het opstarten. 1x.

Dus ik in het bios de auto functie van de fan op 100% gezet. Maar dat had geen effect.

Er hoort toch een ledje op het moederbord te zitten? ik heb er geen 1 kunnen vinden. en als er 1 zit dan brand ie niet.

Wat moet ik nou doen? Moederbord als DOA opsturen?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 22:09 ]

Verwijderd

Kan je de cpufan niet op een andere aansluiting aansluiten? Dan weet je al wat meer, of het de cpufan is, of het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:04:
Kan je de cpufan niet op een andere aansluiting aansluiten? Dan weet je al wat meer, of het de cpufan is, of het mobo.
Nee, helaas heb ik die mogelijkheid niet. Maar toen ik het systeem starte, gaf de cpu fan wel een kickje. maar hij bleef daarna stil.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 20:08 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

de 1x biep komt doordat het systeem post. dat is goed.
maar nu gaf hij dus geen beeld en draaien de fans niet, dat is dan weer wel raar.

welke temperaturen heb je nu? (dus is de ventilator wel nodig?)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-02 15:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Fordox schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:54:
welke temperaturen heb je nu? (dus is de ventilator wel nodig?)
Beetje vreemde redenering, tuurlijk wil je dat je fan draait. Met het feit dat hij koel blijft is het probleem natuurlijk niet opgelost :+
@OP, ik denk dat je toch best even test of een andere fan het wil doen op die aansluiting en/of je een andere aansluiting kan proberen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Ok, een maat van mij heeft aan de cpu fan gezeten terwijl de pc draaide. Hij draaide wat met de fan en toen ging hij draaien. Maar de koeler kwam tegen de draden van de stock intel cooler aan dus hij maakte flink wat lawaai. Ik heb de pc uitgezet en de fan draadjes wat losser gemaakt. Nu start hij op MET draaiende fan.

Maar dit is toch niet normaal? zometeen zit ik te internetten en stopt de fan ermee! onbetrouwbaar als dat ding is.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

tja fans draaien niet echt als er iets in de weg zit :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En over wat voor hardware hebben we het eigenlijk? Dat is wel iets dat je in de TS mag vermelden.

En wat Fordox zegt, een fannetje wordt vrij gemakkelijk tegengehouden, dat is niet echt wereldschokkend.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:33:
En over wat voor hardware hebben we het eigenlijk? Dat is wel iets dat je in de TS mag vermelden.

En wat Fordox zegt, een fannetje wordt vrij gemakkelijk tegengehouden, dat is niet echt wereldschokkend.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G860 Boxed€ 58,19€ 58,19
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 71,45€ 71,45
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Fractal Design Core 1000€ 29,99€ 29,99
1Antec VP350P€ 34,19€ 34,19
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 34,-€ 34,-
1MSI H61MA-E35 (B3)€ 52,84€ 52,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 295,23

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:49
Dat de draden die om de cpu zijn gewikkeld tegen de fan aankomen gebeurt mij ook wel eens bij het monteren van een stock koeler. Of het niet normaal is... tja, bij zelf assamblage dien je dit gewoon te controleren ;)
Pagina: 1