Toon posts:

Game PC Set-Up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het plannen om mijn bestaande PC te gaan upgraden tot Low-end Game PC. Wat ik zelf nog heb is een kast, voeding (die vervang ik eventueel), monitor en CD Drive. Het enige wat ik dus moet upgraden zijn motherboard, grafische kaart en processor.

Nu zat ik zelf te denken aan dit setje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G630 Boxed€ 51,90€ 51,90
1Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5€ 117,60€ 117,60
1MSI H61I-E35 (B3)€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 234,40

Zal ik hiermee games als Guild Wars 2 en Minecraft (geen zware zoals Battlefield 3 of AC3) op redelijke settings kunnen spelen of moet ik daarvoor toch echt een beter processor/videokaart?

Mijn budget ligt trouwens rond de 250 euro en ik zou graag een Micro-ATX bord willen en een processor met ingebouwde graphics.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Een beetje ram geheugen erbij kan vast ook geen kwaad. :+

Met zo'n klein budget zou ik toch eens kijken bij AMD. De Fusion processor bijvoorbeeld.
Let wel op of je voeding geschikt is voor deze upgrade inderdaad.
Mag ik vragen waarom je en een grafische chip en een videokaart wil ?

Verwijderd

Topicstarter
RAM Geheugen heeft mijn vader nog wel liggen (DDR3), dus dat is geen probleem. En is er een manier hoe ik zonder de PC te slopen kan zien welke voeding ik heb? En ik zou graag een grafische chip willen zodat ik eerst een tijdje zonder videokaart kan spelen

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Bij de meeste pc's kan je gewoon het linker zijpaneel loshalen, dus slopen is niet nodig hoor. Maar dat is(meestal) wel de enige manier om erachter te komen welke voeding je hebt.

En wat betreft het spelen zonder videokaart: Het is met sommige spellen best goed te doen, maar verwacht er niet teveel van. Bijvoorbeeld anti aliasing trekken de meeste igp's niet al te goed.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10-2025
Zonder dedicated videokaart kan je GW2 al op je buik schrijven. Het is toch wel een demanding spel zeker als je op "redelijke settings" wil spelen en dan ook nog wil genieten van het WvW geweld...

Als je die voeding niet goed kent kan je altijd een foto nemen van de voeding en die hier posten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik een beetje verkeerd gezegd in mijn vorige post, want het is niet de bedoeling om games te gaan spelen zonder die videokaart. Maar als ik bijvoorbeeld ga upgraden en ik verkoop mijn huidige kaart dan wil ik niet een week oid gelijk zonder computer zitten.

Hier nog wat (hele onscherpe) foto's van de huidige PC:
Afbeeldingslocatie: http://i1121.photobucket.com/albums/l501/TSjoerts/IMG_0680.jpg?t=1347369567

Dit is het label wat op de PSU zit. Ik kon er zelf niet echt een naam op ontdekken ofzo, behalve wat mij lijkt op een serienummer: 404471-001
Afbeeldingslocatie: http://i1121.photobucket.com/albums/l501/TSjoerts/IMG_0683-1.jpg?t=1347369522

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:48

D4NG3R

kiwi

:)

Standaard HP voeding dus. Nou is de HD7770 geen veeleisende kaart, maar ik verwacht niet dat die voeding dat leuk gaat vinden :X .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan zal ik ook maar eens kijken naar een andere voeding. Welke raden jullie aan met de huidige set-up (ik hoor trouwens ook nog graag andere suggesties qua processor of moederbord).

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Simpele voeding die ruim volstaat: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W

Qua moederbord: Ik weet niet of je nog iets bijzonders wil gaan doen met je systeem, maar in principe kan je af met de goedkoopste plank die LGA 1155 ondersteund.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 11-09-2012 15:42 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Maak even een foto van de achterkant van je kast. ik heb het hele flauwe vermoeden dat we hier tegen een dusdanig oud systeem aan het kijken zijnhp standaard aan het kijken zijn, dat het nog geen atx standaard is. De voedingsstekker heeft dat verraden. Wanneer blijkt dat je geen atx kast hebt,is het misschien ook verstandig om eens te kijken naar een andere kast of een goede dremel.

[ Voor 16% gewijzigd door muppet99 op 11-09-2012 15:50 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i1121.photobucket.com/albums/l501/TSjoerts/IMG_0684.jpg?t=1347371648
Afbeeldingslocatie: http://i1121.photobucket.com/albums/l501/TSjoerts/IMG_0685.jpg?t=1347371674

Ik weet zelf wel dat het geen ATX kast is, maar een Microtower. Daarom heb ik dus ook gekozen voor dat Micro-ATX moederbord.

• muppet99
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:55:
Ik weet zelf wel dat het geen ATX kast is, maar een Microtower. Daarom heb ik dus ook gekozen voor dat Micro-ATX moederbord.
Die redenatie klopt niet. Je kunt er wel een microatx bord in kwijt misschien, maar het moet ook nog goed uitkomen. Microtower is niet mirco atx.... Volgens mij zit namelijk je bord gedraaid... Daarom probeer ik je er ook op te wijzen :) Heb je toevallig nog een atx bord liggen? Probeer hem dan eens zo te draaien dat je aanlsuitingen op de juiste plek zitten en je uitbreidingssloten ook.

Afbeeldingslocatie: http://bucarotechelp.com/computers/anatomy/images/backpanel.jpg

Dus hou rekening met mijn dremel methode of een andere kast in je budget :)

Vor verduidelijking, Danger heeft het al textueel netjes uitgelegd hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2005/12/06/either_way_atx_or_btx_cases/atx-bax.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door muppet99 op 11-09-2012 16:09 ]

Carpe Diem

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het zou nog best wel eens een mBTX moederbord kunnen zijn wat daar in zit..

Is een mBTX moederbord, kan je zien aan het feit dat de uitbreidingssloten 'onder' zitten en de aansluitingen van de achterkant 'boven'.

[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 11-09-2012 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken en dit is het moederbord:
http://www.findlaptopdriver.com/hewlett-packard-0a60h-specs/

@muppet99: Ik heb hier zo een ander atx bord of kast liggen in huis, dus zou het niet kunnen testen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het is een mBTX plank. En deze kan ik zo niet vinden in de Pricewatch. Dus ik ben er bang voor dat je ook een nieuwe behuizing zal moeten kopen.

Je zult je budget iets moeten uitbreiden als je nog een redelijk systeem wilt hebben:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G630 Boxed€ 51,90€ 51,90
1Fractal Design Core 1000€ 29,99€ 29,99
1Club3D Radeon HD 7770 GHz Edition€ 110,-€ 110,-
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,95€ 37,95
1Asrock H61M-GS€ 39,95€ 39,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 269,79

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt de zaak wel gelijk een stuk ingewikkelder. Ik denk dat ik dan toch nog maar even doorspaar voor een compleet nieuw systeem. Wel heel erg bedankt allemaal, want anders had ik gewoon deze week de onderdelen voor niets gekocht.

Dit topic kan dus op slot.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nouwja ik vind 19 euro niet heel veel meer (jij misschien wel) en je hebt er een heel degelijk systeem voor terug.

• muppet99
Het is misschien wel verstandiger om even door te sparen. Kun je in de tussentijd ook kijken of je misschien een mid end game pc wil :)

Carpe Diem

Pagina: 1