• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 00:47

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een iMac (te koop) en deze heeft een C2D processor op LGA775 socket. Nu bedacht ik me om dan een upgrade uit te voeren naar een Core 2 Quad Q9650, maar ik kan daar maar heel weinig over vinden op het internet.

Ik weet dat de Late 2009 cpu's "los" op het moederbord zit, dus een upgrade zou mogelijk zijn, maar nu werd er beweerd dat een Core 2 Quad Q9650 niet gaat werken. terwijl het toch ook socket 775 is.

Iemand enig idee of een iMac op deze manier te upgraden is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke chipset heeft dat ding?

Als die het al niet support gaat het sowieso niet werken. Kan die er wel mee overweg, dan moet je hopen dat de EFI de support heeft ingebakken, dan zou het wel eens kunnen werken.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 10:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als ik je een tip mag geven: investeer liever in een SSD dan een Quad-Core voor dat beestje. Ik vermoed dat de C2Q niet gaat werken en een SSD gaat een veel grotere snelheidswinst leveren.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Kijk even welke processoren er door het moedeboard ondersteunt worden. Als je een quadcore erin kan prikken moet je eerst een biosupgrade doen.

Maar zoals hierboven gezegd, een groot verschil zal het niet worden. Investeer in een snelle harddisk of in een ssd,

Of anders meer geheugen of een andere videokaart..... Ik weet niet wat je nu hebt en waarvoor je je pc gebruikt of voor wil gaan gebruiken.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 10:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Psst: het gaat om een iMac, videokaart upgraden is er niet (altijd) bij. Geheugen wel, dat is een prima upgrade om te doen.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 00:47

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Bedankt voor de tip...dan ga ik idd maar voor een ssd :)
Pagina: 1