Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Appche blokkeert "do Not Track Functie'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet juist
terwijl die optie bij Internet Explorer standaard is ingeschakeld.
Op Windows 8 moet je bij de installatie kiezen voor express settings met "Do Not Track" of een custom installatie waarbij je die setting kan overrulen.
http://cdn.arstechnica.ne...creen-default-install.png

Express setting zijn wel de gemakkelijke keuze maar het is wel een expliciete keuze die gemaakt moet worden en het is dus niet standaard ingeschakeld zoals het artikel nu zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 16:46 ]

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Iets anders verwoord.
Volgens Fielding, die medeopsteller van de do not track-standaard bij het W3C was, is de standaard bedoeld voor handmatige activering, terwijl die optie bij Internet Explorer standaard is geselecteerd bij installatie

Ik ben helemaal geen stagiair

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste laat dat onverlet dat het artikel onjuist is. Ook de keuze voor de express setting moeten expliciet door de gebruiker geslecteerd worden

Ten tweede is de interpretatie van meneer Fielding gewoon flauwekul.
De standard zegt niks over ' handmatige activering'

De standaard draft tekst zegt:
We do not specify how tracking preference choices are offered to the user or how the preference is enabled: each implementation is responsible for determining the user experience by which a tracking preference is enabled. For example, a user might select a check-box in their user agent's configuration, install an extension or add-on that is specifically designed to add a tracking preference expression, or make a choice for privacy that then implicitly includes a tracking preference (e.g., “Privacy settings: high”). The user-agent might ask the user for their preference during startup, perhaps on first use or after an update adds the tracking protection feature. Likewise, a user might install or configure a proxy to add the expression to their own outgoing requests
http://www.w3.org/2011/tr.../drafts/tracking-dnt.html

• Joost
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:04:
[...]

Ten eerste laat dat onverlet dat het artikel onjuist is. Ook de keuze voor de express setting moeten expliciet door de gebruiker geslecteerd worden

Ten tweede is de interpretatie van meneer Fielding gewoon flauwekul.
De standard zegt niks over ' handmatige activering'

De standaard draft tekst zegt:

[...]

http://www.w3.org/2011/tr.../drafts/tracking-dnt.html
Wat is nu precies je verwijt? Ik volg je niet helemaal. Verwijt je ons iets, of meneer Fielding?

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 06:38
(jarig!)
Joost schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:16:
[...]

Wat is nu precies je verwijt? Ik volg je niet helemaal. Verwijt je ons iets, of meneer Fielding?
Ik zie het probleem ook niet. Het is evident dat het artikel de interpretatie van dhr. Fielding citeert. Het verwijt dat Fielding mogelijk de standaard mis-interpreteert heeft niets met de feitelijke juistheid van het artikel te maken.

offtopic:
Overigens vond ik het niveau van de discussie in de reacties erg hoog! Erg vermakelijk om te lezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Joost schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:16:
[...]

Deze setting zijn niet standaard ingeschakeld.
De settings worden door de gebruikers in geschakeld
Weliswaar door het kiezen van een lijstje met 'express setting' maar de de DoNotTrack setting wordt dus niet standaard in geschakeld.
Dat is een elementair verschil.
De gebruikers is geconfronteerd met de 'DoNotTrack'setting en heeft deze via een keuze bevestigd.

Daarmee voldoet Microsoft namelijk keurig aan de eisen van de DoNotTrack standaard.

• Joost
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:17:
[...]

Deze setting zijn niet standaard ingeschakeld.
De settings worden door de gebruikers in geschakeld
Weliswaar door het kiezen van een lijstje met 'express setting' maar de de DoNotTrack setting wordt dus niet standaard in geschakeld.
Dat is een elementair verschil.
De gebruikers is geconfronteerd met de 'DoNotTrack'setting en heeft deze via een keuze bevestigd.

Daarmee voldoet Microsoft namelijk keurig aan de eisen van de DoNotTrack standaard.
Dat laatste is jouw interpretatie, dat is niet aan ons om te beoordelen :) Voor de rest: die express-setting staat standaard geselecteerd, dus ik zie het probleemin het stuk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Joost schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:35:
[...]
Voor de rest: die express-setting staat standaard geselecteerd, dus ik zie het probleemin het stuk niet.
De express settings worden bij de installatie getoond en je moet dan wel expliciet kiezen voor die express settings. Daarmee bevestig je dus je keuze.

Als een een standaarde geslecteerd was was dan hadden ze het juist niet bij express setting hoeven zetten maar gewoon ongezien voor de gebruiker aan kunnen zetten. Een standaard setting van IE is bijvoorbeeld dat 'Courier new' het default lettertype is. Dat wordt niet tijdens de installatie getoond en kun je daar dus ook niet aan of uit zetten.
Pagina: 1