OV-fiets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-05 19:58
Hoi,

Wat zijn jullie ervaringen met www.ov-fiets.nl? De prijzen zijn niet duur maar ik wil graag vragen of tweakers ervaring hebben met het huren van OV-fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:55

bonzz.netninja

Niente baffi

Prijzen zijn hoog, iets is duur

OV fiets is prima. 10 euro per jaar en daarna 3 euro per dag. Werkt prima maar ik merk wel dat de laatste tijd de fietsen soms op zijn of stuk in Utrecht CS. Maar dan pak je een andere of loop je iets verder naar de volgende depot.

Ideaal ook voor stedentripjes e.d

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:13
Ik heb er geen ervaring mee, maar zie ze hier in Groningen wel vaak rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

En met google kwam je niet hier? Wat is daar onvoldoende informatief aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49
Mijn ervaring is dat het perfecte stadsfietsen zijn om een dagje heen en weer te toeren!

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:55

bonzz.netninja

Niente baffi

Topic heeft op deze manier weinig bestaansrecht trouwens. Naar welke specifieke ervaringen zoek je eigenlijk? Kun je iets concreter zijn of iets meer vertellen,

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-05 19:58
Ik ben op zoek naar ervaringen die betrekking hebben op het gemakt van huren en de kwaliteit van fietsen. De opmerkingen van bonzz.netninja en LED-Maniak zijn erg nuttig. Bedankt daarvoor.

De link van KnetterGeK verwijst naar een klantenonderzoek van 2005. Dat is helaas niet meer actueel en de kwaliteit kan ondertussen kan (drastisch) veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-05 10:25
Almere is best wel een grote stad, met veel openbaar vervoer. Maar als je een ov-fiets wil huren kom je van een koude kermis thuis. Een betonnen hok van amper 50 m2 dat dienst doet als automatische stalling annex ovfiets uitgiftepunt. Er stonden welgeteld 5 fietsen waarvan we er één van de computer mochten meenemen. Oss west is beter geoutilleerd. :-(

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:36
snarfl schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:16:
Almere is best wel een grote stad, met veel openbaar vervoer. Maar als je een ov-fiets wil huren kom je van een koude kermis thuis. Een betonnen hok van amper 50 m2 dat dienst doet als automatische stalling annex ovfiets uitgiftepunt. Er stonden welgeteld 5 fietsen waarvan we er één van de computer mochten meenemen. Oss west is beter geoutilleerd. :-(
Dit probleem loop ik helaas zelf ook steeds vaker tegenaan. De organisatie van OV-fiets staat los van de NS en is een eigen bedrijf. Op veel toeristische stations zijn OV-fietsen in de zomer snel op, ik kom geregeld op station Dieren. Hier zijn vijf fietsen beschikbaar maar de afgelopen vier keer heb ik geen fiets kunnen krijgen (uitgeleend of defect).

De belangrijkste voordelen:
- Behalve in de zomerperiode kan je haast op ieder station wel een fiets krijgen.
- Fietsen zijn degelijk en geschikt om zeker een goed stuk op te fietsen.
- De prijs is erg concurerend met busvervoer en de flexibiliteit is erg fijn.

Nadelen:
- Geen informatie over beschikbaarheid van OV-fietsen op station. De kluizen hangen aan het internet dus waarom is het zo moeilijk om de beschikbaarheid op een webpagina weer te geven.
- Geen regeling als OV-fiets niet beschikbaar is; dus geen gratis rit tegoed of 50 % korting op een volgende rit.
- Slechte servicedesk, wel redelijk bereikbaar maar de gemiddelde klacht afhandeling duurt twee weken.
- Als iemand een fiets defect keurt (bijvoorbeeld achterlicht defect) dan is de fiets niet meer beschikbaar tot dat de fietsenmaker dat ding fixt.

[ Voor 4% gewijzigd door Termi op 15-06-2014 13:52 ]

Pagina: 1