snarfl schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:16:
Almere is best wel een grote stad, met veel openbaar vervoer. Maar als je een ov-fiets wil huren kom je van een koude kermis thuis. Een betonnen hok van amper 50 m2 dat dienst doet als automatische stalling annex ovfiets uitgiftepunt. Er stonden welgeteld 5 fietsen waarvan we er één van de computer mochten meenemen. Oss west is beter geoutilleerd.

Dit probleem loop ik helaas zelf ook steeds vaker tegenaan. De organisatie van OV-fiets staat los van de NS en is een eigen bedrijf. Op veel toeristische stations zijn OV-fietsen in de zomer snel op, ik kom geregeld op station Dieren. Hier zijn vijf fietsen beschikbaar maar de afgelopen vier keer heb ik geen fiets kunnen krijgen (uitgeleend of defect).
De belangrijkste voordelen:
- Behalve in de zomerperiode kan je haast op ieder station wel een fiets krijgen.
- Fietsen zijn degelijk en geschikt om zeker een goed stuk op te fietsen.
- De prijs is erg concurerend met busvervoer en de flexibiliteit is erg fijn.
Nadelen:
- Geen informatie over beschikbaarheid van OV-fietsen op station. De kluizen hangen aan het internet dus waarom is het zo moeilijk om de beschikbaarheid op een webpagina weer te geven.
- Geen regeling als OV-fiets niet beschikbaar is; dus geen gratis rit tegoed of 50 % korting op een volgende rit.
- Slechte servicedesk, wel redelijk bereikbaar maar de gemiddelde klacht afhandeling duurt twee weken.
- Als iemand een fiets defect keurt (bijvoorbeeld achterlicht defect) dan is de fiets niet meer beschikbaar tot dat de fietsenmaker dat ding fixt.
[
Voor 4% gewijzigd door
Termi op 15-06-2014 13:52
]