Keuze ultrabook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:49
Beste Tweakers,

Ik ben sinds een maand op zoek naar een Ultrabook. Na lang zoeken en daarna reviews lezen op Tweakers is mijn oog gevallen op een Asus Zenbook. Ik vond het zelf een mooi en goed toestel (bekeken bij media markt) en de review van Tweakers bevestigt dit alleen maar.

Aangezien er erg veel verschillende modellen zijn van de Asus zenbook vraag ik jullie hulp. Ik wil mijn Ultrabook voor photoshop, internetten met veel tabs en video's open, muziek, video converters en office doeleinden gebruiken. Ik wil graag dat alles echt heel soepel werkt. Raden jullie mij een i5 of i7 processor aan en waarom?

Ook blijkt het dat er rond de launch van Windows 8 een versie van de Ultrabook met touchscreen aan komt. Dit is dus rond Oktober/November. Is het de moeite waard om te wachten met de aanschaf van mijn Ultrabook qua dalende prijzen en specs?

Alvast bedankt,

TictaCNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Ik roep Vinand aan om je te overtuigen een Vaio Z aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Processorkeuze is niet heel lastig, over het algemeen, als het binnen het budget past is een I7 gewoon iets sneller. Keerzijde is dat dit vaak ten koste gaat van accuduur, het kan tot een uur op accu schelen. Dat is dus wat je in gedachten moet houden. De extra snelheid ga je merken als je grote bestanden gaat converteren, dat is dan gewoon sneller klaar. Het is maar wat je wilt.

Touchscreen i.c.m. Windows 8 is natuurlijk heel mooi, omdat Windows 8 gebouwd is voor touchscreens. Over het algemeen denk ik echter dat deze feature niet heel veel gebruikt gaat worden omdat het gewoonweg niet praktisch is (iig niet voor een groot deel van de Tweakers, tobo met shortcuts werkt al heel lang en zal dat ook nog heel lang blijven doen xD).

Verder is qua prijs een lichte daling te verwachten van de huidige generatie wanneer je wacht tot met Windows 8 straks de nieuwe modellen uit komen, je krijgt dan een soort uitverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Omni schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:17:
Ik roep Vinand aan om je te overtuigen een Vaio Z aan te schaffen.
De Lenovo y series is de beste/koning :9 ...

Ontopic:
De Asus Zenbook is uiteraard een top product (althans de versie zonder GPU wel). Maar als je echt meer performance wilt hebben, zoals ik jou zie vragen op basis van het feit dat je je wilt gaan bezighouden met "photoshoppen, video convertors en veel tabs en video's open houd". Dan is de Vaio Z inderdaad zoals eerder gesuggereerd is een betere keuze dan de Asus.

Dit komt voornamelijk doordat deze laptop gebruik maakt van 3 grote pluspunten:,

Allereerst, maakt de Vaio gebruik van flink sterkere processoren, (de normale voltage, in plaats van de energiezuinige versies waarvan de zenbook gebruik maakt).

Ten tweede, heeft de Vaio Z in geval van photoshoppen een veel beter scherm op het gebied van het tonen van kleuren. Dit komt voornamelijk doordat het scherm waar de Vaio Z gebruik van maakt een hogere AdobeRGB waarden heeft dan de Asus Zenbook.

Ten derde is het mogelijk om 8GB Ram te selecteren voor de Vaio. Dat wil je zeker hebben als je je wilt gaan bezighouden met photobewerking op wat hoger niveau en video's converteren. Hou er rekening mee dat deze upgrade allleen via Sony beschikbaar, en dat je daarvoor echt teveel voor de upgrade moet gaan betalen... Dat is wel een erg groot minpunt...

En processor keuze zou tevens niet veel moeten uitmaken op het accuduur. Dit omdat de i5/i7 bij de zenbooks tot 17watt max gaan... Dus het maakt in principe niet bepaald uit voor de accu.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:49
Vinand schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:02:
[...]

De Lenovo y series is de beste/koning :9 ...

Ontopic:
De Asus Zenbook is uiteraard een top product (althans de versie zonder GPU wel). Maar als je echt meer performance wilt hebben, zoals ik jou zie vragen op basis van het feit dat je je wilt gaan bezighouden met "photoshoppen, video convertors en veel tabs en video's open houd". Dan is de Vaio Z inderdaad zoals eerder gesuggereerd is een betere keuze dan de Asus.

Dit komt voornamelijk doordat deze laptop gebruik maakt van 3 grote pluspunten:,

Allereerst, maakt de Vaio gebruik van flink sterkere processoren, (de normale voltage, in plaats van de energiezuinige versies waarvan de zenbook gebruik maakt).

Ten tweede, heeft de Vaio Z in geval van photoshoppen een veel beter scherm op het gebied van het tonen van kleuren. Dit komt voornamelijk doordat het scherm waar de Vaio Z gebruik van maakt een hogere AdobeRGB waarden heeft dan de Asus Zenbook.

Ten derde is het mogelijk om 8GB Ram te selecteren voor de Vaio. Dat wil je zeker hebben als je je wilt gaan bezighouden met photobewerking op wat hoger niveau en video's converteren. Hou er rekening mee dat deze upgrade allleen via Sony beschikbaar, en dat je daarvoor echt teveel voor de upgrade moet gaan betalen... Dat is wel een erg groot minpunt...

En processor keuze zou tevens niet veel moeten uitmaken op het accuduur. Dit omdat de i5/i7 bij de zenbooks tot 17watt max gaan... Dus het maakt in principe niet bepaald uit voor de accu.
Bedankt voor jullie antwoorden.
In de reviews heb ik gezien dat een Asus Zenbook, voor mijn mate van gebruik in photoshop, geschikt is. Volgens de review op Tweakers is het gewoon echt een rap ding. Ik vind de Asus Zenbook zo mooi en lees er veel goede dingen over dat ik eigenlijk niet meer over te halen ben voor een andere laptop. Toch bedankt.

Ik wil eigenlijk voor de i7 gaan maar ik vind 1300 euro toch redelijk veel. Misschien nog even wachten.