Toon posts:

welke van de 4+4 Pin ATX/EPS moet ik in mijn mobo pluggen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb net nieuwe pc onderdelen binnengekregen en nu zit er bij de voeding een 4+4 Pin ATX/EPS.

Nu heeft de ene 4 pin 4 hoefijzer vormige pinnetjes en de andere 2 vierkantjes en 2 hoefijzer vormige pinnetjes.

Welke moet ik op mijn moederbord pluggen welke een 4 pin cpu aansluiting heeft?

Beide pluggen passen allebei op het mobo... :/

Vriendelijke groet,

Snowcake

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 10:10

Neus

www.zenaconsult.com

RTFM ? Staat toch wel in een handleiding van je MB / voeding ?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Topicstarter
Neus schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:22:
RTFM ? Staat toch wel in een handleiding van je MB / voeding ?
Staat nergens in. Alleen dat er een 4pin connector erop moet worden aangesloten. Maar ik zit met 2 verschillende! Bij de ene connector staat cpu 1 en de andere cpu 2.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:14
Zeg anders eens om welke voeding en mobo het gaat.
Sommige mobo's moeten 1 stekker hebben andere weer 2 . Op mijn mobo moet een 8 pins stekker voor CPU.

Dus in mijn geval zou ik beide stekkers moeten gebruiken.
En in jou geval denk ik dat er maar 1 stekker in zal passen.Je zegt het zelf al, beide stekkers zijn verschillend.

[ Voor 37% gewijzigd door SpiriTNL op 10-09-2012 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
SpiriTNL schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:32:
Zeg anders eens om welke voeding en mobo het gaat.
Sommige mobo's moeten 1 stekker hebben andere weer 2 . Op mijn mobo moet een 8 pins stekker voor CPU.

Dus in mijn geval zou ik beide stekkers moeten gebruiken.
Dit is mijn systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G860 Boxed€ 56,90€ 56,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 72,49€ 72,49
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Fractal Design Core 1000€ 29,99€ 29,99
1Antec VP350P€ 34,19€ 34,19
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 34,20€ 34,20
1MSI H61MA-E35 (B3)€ 52,84€ 52,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 295,18

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het goed is past er maar 1 van die 2 kabels, zo niet, dan hebben ze beide dezelfde pinout als het goed is, dus kan er niet echt iets fout gaan.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:14
Zo ik kan zien is die aansluiten 2 vierkantjes en 2 hoefijzetjes zoals jij het zegt.
Probeer voorzichtig welke stekker er in past. Geen geweld gebruiken.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik kan even niet zoeken naar een manual, maar geeft je manual geen voltages voor de afzonderlijke pinnen? Kan je niet gewoon zien welke er in moet, gezien de pluggen zelf wel verschillend zijn? Gewoon even goed kijken, dan zou er niets mis moeten gaan toch? Je

[ Voor 14% gewijzigd door LiquidT_NL op 10-09-2012 15:36 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 11:40
degen met de 2 hoefijzertjes en 2 vierkantjes moet wat die andere met 4 vierkantjes past niet op het moederbord :

If it aint broke, fix it till it is!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:04
als het goed is zit 1 van de 4 bij de andere 20 die bij het "normale" stroomaansluiting zit, de andere 4 zal bij de proc moeten.

nvm verkeerd gelezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nirrilith op 10-09-2012 15:38 ]

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Verwijderd

Het is heel simpel. CPU 1 en CPU 2 zijn precies dezelfde kabels, dus ze zullen ook allebei passen.

Dit is gemaakt omdat sommige moederborden een 4pins connector hebben ( in jouw geval ) maar andere, vaak de wat duurdere moederborden, hebben een 8 pins connector. Oftewel: Bij een 8 pins connector kunnen zowel cpu 1 als cpu 2 gebruikt worden en bij een 4 pins kan je een van de twee kiezen. Uiteraard ligt connector 1 voor de hand, maar in principe is er geen verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 15:40 ]

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 11:24
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:39:
Het is heel simpel. CPU 1 en CPU 2 zijn precies dezelfde kabels, dus ze zullen ook allebei passen.
En dat is dus niet zo. Vanochtend toevallig bij me eigen voeding nog gezien. Het kunnen 2 verschillende stekkers zijn. Waarvan de eerste stekker driehoek (soort van) vierkantje is aan de bovenkant en bij de tweede stekker zijn het allemaal driehoekjes.

Maar over het algemeen moet je als je maar 1 aansluiting nodig hebben CPU 1 stekker gebruiken (degene met het vierkantje)

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

En dat is dus wel zo. Ze zijn beiden voor hetzelfde doel ontworpen. Dat ze bij de een het stekkertje iets hebben aangepast om duidelijk te maken wat stekker 1 en wat stekker 2 is kan. Dat is waarschijnlijk de standaard van het moederbord. Maar het zijn en blijven dezelfde kabels met dezelfde functie.
Joenino schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:03:
[...]

En dat is dus niet zo. Vanochtend toevallig bij me eigen voeding nog gezien. Het kunnen 2 verschillende stekkers zijn. Waarvan de eerste stekker driehoek (soort van) vierkantje is aan de bovenkant en bij de tweede stekker zijn het allemaal driehoekjes.

Maar over het algemeen moet je als je maar 1 aansluiting nodig hebben CPU 1 stekker gebruiken (degene met het vierkantje)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, maar ze hebben een andere keying.

Verwijderd

Dan is het toch een no - brainer? .. gewoon degene die past in de aansluiting op het moederbord. Om daar nou een heel topic voor te openen.

Verwijderd

Het zijn dus gewoon twee ATX12V 4-pin connecties maak ik hieruit op. CPU2 gebruik je alleen als je een EPS12V aansluiting hebt.

Plaatje: http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=43456
One cable with two ATX12V connectors that together form an EPS12V connector, 16.1” (41 cm) long
bron: http://www.hardwaresecret...-Power-Supply-Review/1500
EPS12V
EPS12V is defined in SSI, and used primarily by SMP/multi-core systems such as Core 2, Core i7, Opteron and Xeon. It has a 24-pin main connector (same as ATX12V v2.x), an 8-pin secondary connector, and an optional 4-pin tertiary connector. Rather than include the extra cable, many power supply makers implement the 8-pin connector as two combinable 4-pin connectors to ensure backwards compatibility with ATX12V motherboards.
bron: Wikipedia: ATX
Pagina: 1