Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik draai de Windows 8 Pro x64 RTM in dualboot met Windows 7 Pro x64 op een Crucial M4 SSD met laatste firmware. Moederbord van Asus van het type P6T-SE met daarop een Intel Core i7 920 CPU. Videokaart eveneens van Asus met type EN9400GT. RAM is van Corsair en is 6GB.

Sinds het installeren van Windows 8 heb ik last van BSOD's na resume from sleep en na het booten voor de 1e keer.
De BSOD melding is IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Oftwel een driver issue zoals ik begrijp.
Ik heb het tooltje BlueScreenView geinstalleerd waarmee ik de dump files kan uitlezen en daarin wordt bij elke BSOD die ik heb gehad de NTOSKRNL.EXE als schuldige aangewezen.

BSOD Windows 8 Dumpfile

Het rare is, dat ik met Windows 7 geen problemen heb en ook niet heb gehad. Die draait super stabiel en zonder problemen. Windows 8 draait ook stabiel eenmaal gestart, maar als de computer in slaap valt, start deze weer op met de BSOD. Ook opstarten van de computer naar Windows 8 vanuit de uit-stand resulteert in een BSOD. Een herstart is dan onvermijdelijk. :(

Wat ik heb gedaan:
  • Videokaart drivers van de laatste versie voorzien - Nvidia Drivers v.302.82
  • De laatste Intel Chipset drivers geinstalleerd
  • De ATK0110 ACPI utility driver geupdate naar de laatste versie (10.43.6.0.0).
  • USB Hub "ontplugt".
Allemaal zonder resultaat :(

Enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Meedenken wordt zeer gewaardeerd! :)

[ Voor 7% gewijzigd door LCP op 10-09-2012 15:25 . Reden: Kleine toevoegingen, product gekoppeld ]

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zijn alle drivers ook gecertificeerd voor Windows 8? Het ziet er naar uit dat een driver 't niet leuk vind om standby dienst te draaien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:27:
Zijn alle drivers ook gecertificeerd voor Windows 8? Het ziet er naar uit dat een driver 't niet leuk vind om standby dienst te draaien.
Helaas niet. Ik heb een MIDI interface en een PCI Audio interface die draaien op Windows 7 drivers. Echter lijkt het mij onwaarschijnlijk dat deze de problemen veroorzaken omdat in Windows 7 deze drivers uitstekend werken. Het drivermodel van Windows 7 en 8 is hetzelfde... Of is dit te optimistisch?

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ik zie in je lijst met BSOD's ook dxgkrnl.sys staan. Dat duidt op iets met je videokaart, al blijft het een beetje gissen. Je zou eens kunnen proberen om een nieuwere driver van Nvidia te installeren. Versie 302.82 is alleen de recentste WHQL-driver voor Windows 8, maar niet de recentste bètadriver.

meuk: Nvidia GeForce/Ion 306.02 bèta

[ Voor 0% gewijzigd door Bee.nl op 10-09-2012 15:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LCP schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:33:
Helaas niet. Ik heb een MIDI interface en een PCI Audio interface die draaien op Windows 7 drivers. Echter lijkt het mij onwaarschijnlijk dat deze de problemen veroorzaken omdat in Windows 7 deze drivers uitstekend werken.
Assumption is the mother of all fuck-ups. Meten is weten, maar ook vergeten, wat heb je te verliezen? ;)
Het drivermodel van Windows 7 en 8 is hetzelfde... Of is dit te optimistisch?
Wat niet wegneemt dat er in Windows 8 geen verbeteringen zijn aangebracht, performance winsten (die er zouden zijn) moeten ergens vandaan komen. ;)

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 16:09
Misschien heb je hier iets aan....

Ik heb ook veel last van BSOD's en ik ben ook een NVIDIA gebruiker.
Heb even het programmatje BlueScreenViewer geinstalleerd en onderstaande screenshot gemaakt:

http://i.imgur.com/9BOqN.png

Bij mij komt alleen voor als ik in IE10 aan het werk ben.

EDIT:

Laat maar. Ben al teruggegaan naar Windows 7. Werd er knettergek van 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door MarkieNL op 17-09-2012 20:05 ]

Pagina: 1