Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

In plaats van een laptop, heb ik besloten te gaan kijken voor een tablet voor mijn studie. Dit, omdat we hedendaags veel werken met e-books en de universiteit vol staat met computers die vrij zijn om gebruikt te worden. De combinatie van dit met een tablet leek in mijn ogen ideaal. (Als iemand daar anders over denkt hoor ik het graag).

In eerste instantie zat ik te kijken naar een Asus transformer, vanwege het dock toetsenbord. Nou ben ik echter niet bekend hoe de (bluetooth?) toetsenborden van andere tablets het doen.
Heeft iemand van jullie misschien enige suggesties/ ervaringen met tablets die het goed doen op dit gebied?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:16
Bekijk ook even of alles wat de uni je aanbied, ook op je tablet gebruikt kan worden. Zoals bijvoorbeeld een elektronische leeromgeving.
Nu zal dit tegenwoordig wel meevallen, maar het kan een probleem zijn.

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 11:01
Boeken op tablet zijn voor mij echt een uitkomst gebleken. Je hoeft niet meer te slepen met een stapel boeken. Wel moet ik nog altijd een laptop meenemen, maar het scheelt toch weer 1 a 2 vensters en verder leest een tablet naar mijn mening ook een stukje lekkerder...

Veel ervaring met de bluetooth-tobos heb ik niet, maar de ervaringen die ik ermee heb zijn prima te noemen, de ontvangst is prima en verder is er geen duidelijk merkbare vertraging... wat mij betreft dus een aanrader, maar welke opleiding ga je volgen?

Verwijderd

Topicstarter
De elektronische leeromgeving moet geen problemen geven op tablets.

Precies de reden voor mij om voor een tablet te kijken!
Ben begonnen met Biomedische Wetenschappen.

Ik ben zelf aardig te spreken over android, heb al een redelijke tijd android op mijn smartphone en het werkt heerlijk. Vandaar dat ik in eerste instantie voor een android tablet zocht. Hierbij kwam ik uit op de Asus tf300, in eerste instantie vanwege het dock, maar erna zeker ook voor de specs en prijs.

Nou ben ik niet alleen aan het twijfelen of dit de juiste keuze is qua android tablet, maar ook of het misschien de moeite waard is om te wachten op de microsoft surface tablets. Ze zien er zeer zeker veelbelovend uit. Maar dan vraag ik me af, al loopt de ontwikkeling al een tijd, is het verstandig de gok te nemen om met iets te beginnen wat nog in zijn kinderschoenen staat.

Benieuwd hoe jullie hierover denken!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 09:46
Hmm, alleen een tablet lijkt me niet heel verstandig. Ben je voro de rest afhankelijk van PC's op uni-complex. Zal je zien dat als jij iets moet inleveren, alle PC's bezet zijn. Ik zie een tablet als een extraatje niet als vervanger van een laptop/PC.

Ik heb zelf een Ipad 2 en een nexus 7. De nexus lijkt mij te klein om studieboeken op te lezen, al is het wel een lekker formaat. Ik denk dat het vooral belangrijk is om te ervaren hoe lang het prettig is om naar een scherm te kijken. Ik merk dat er tussen de verschillende tablet toch wel verschil in schermen zit.Het besturingssysteem is uiteraard ook een belangrijke, maar die keus moet je zelf maken. Lijkt mij een belangrijke overweging dat de software die je kan downloaden ondersteuning biedt aan je aangeboden studiemateriaal.

Maaruh, ik kom nog uit de tijd van de 'echte boeken', bieden HBO's en WO's tegenwoordig alle boeken aan in digitaal formaat? En scheelt dit ook in de aanschaf?

[ Voor 60% gewijzigd door Lumics op 16-09-2012 14:13 ]

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 12:54
Ik heb ook de transformer (TF101) gekocht om mijn boeken en aantekeningen op te maken. Heb heel lang getwijfeld of ik ook het dock zou nemen, uiteindelijk niet gedaan. Ik ben van mening dat het ook geen gemis is hoor. Ik heb een pennetje erbij gekocht en icm Freenote gaat aantekeningen maken super! Echt een aanrader.
Ook maak ik met RepliGo PDF Reader gewoon handgeschreven aantekeningen in de boeken zelf.
Nadeel is dan wel dat je handgeschreven tekst nog niet naar Nederlands kunt omzetten.

Succes met je keuze!

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Maak je ook aantekeningen (in die boeken) of wil je alleen maar lezen? Indien je ook aantekeningen wilt maken zou ik kijken naar een tablet met een digitizer laag. En als je een keer een paper moet schrijven is een volwaardig toetsenbord ook wel handig. ;) Misschien eens naar de Surface (RT/Pro) kijken? ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Voor mij werkt het prima. Gebruik een Samsung Galaxy Tab 10.1 (en zit op de Hogeschool Rotterdam). Kan eigenlijk alles wel doen op mijn tablet. Alleen soms als ik moet werken met Photoshop of Illustrator gebruik ik een pc op school of thuis. Vind het heerlijk dat ik niet hoef te sjouwen met een laptop en ik kan de hele dag zonder stroom terwijl de rest steeds gestrest op zoek moet naar een stopcontact.
Ik heb wel een toetsenbordje erbij gekocht voor als ik langere verslagen moet typen.

Maar goed het is wel heel persoonlijk, mijn moeder doet ook alles op haar Ipad terwijl mijn zus toch altijd liever haar laptop erbij pakt.

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
Ik heb nu een transformer prime, en ben er content van, maar ik zou sowieso wachten op Windows 8.

ik vind persoonlijk papier nog altijd makkelijker om te gebruiken dan een tablet. En na een tijd, krijg ik ook last van mijn ogen als ik veel pdf's moet lezen.
Pagina: 1