Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers!

Ik heb op dit moment een E4600 lopen op 3.6Ghz, het draait allemaal heerlijk maar af en toe vind ik de temperaturen een beetje aan de hoge kant, is het slim om een alluminium blokje vast te maken op de heatpipes? Zou dat enig effect hebben?

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg194/scaled.php?server=194&filename=a9500atbp.jpg&res=landing

Groetjes!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

1) op zo'n kromming ga je maar weinig contactoppervlakte hebben met een recht aluminium plaatje
2) Hoe ga je die vastmaken? Lijm werkt isolerend en als je het gaat lassen moet je zien dat je je heatpipes niet beschadigd.

Moest ik jou zijn, ik zou naar een betere koeler zoeken, eventueel waterkoeling. Of een ventilator plaatsen met een groter debiet.

[ Voor 7% gewijzigd door Big Womly op 10-09-2012 13:53 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36

India Sierra

Learn by failure

Je hebt eigenlijk 2 opties als je je huidige CPU niet wilt vervangen:
1) Overclock iets lager gooien (en dus voltage lager waardoor er minder warmte ontstaat)
2) Ander koelblok, want dat met die aluminium blokjes gaat niet lukken, er zijn genoeg goedkope koelblokken op de markt (scyte mugen bijvoorbeeld, goedkoop en beter dan die zalman wat je nu hebt).

Waterkoeling lijkt me een beetje overbodig aangezien dit een oudere CPU is, lijkt me een beetje geld weggooien, maarja, als jij dat wilt, het is immers jouw geld.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Soortgelijke warmte van koper is ongeveer 3.3x lager dan dat van aluminium.
Als je je dan bedenkt dat het contactoppervlak beroerd is gezien de kromming van de heatpipes, en de lage soortgelijke warmte van aluminium, lijkt het me de moeite niet waard.

Beter een andere koeler monteren, of wat Big Womly zegt, een krachtigere fan monteren.