[win7] Wit scherm na aanmelden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 11:12
Ik heb sinds vrijdag een heel gek probleem waarvan ik niet weet hoe het gekomen is.

Na een herstart van windows 7 64 bit kan ik wel inloggen, maar binnen 1 seconden is het complete scherm wit met alleen de cursor erop.
De desktop zie ik 1 seconden voorbij flitsen en daarna kan ik niks meer.

CTRL ALT DEL doet wel dat blauwe scherm (met computer vergrendelen, afmelden, taakmanager, etc) oproepen, maar bijv. de taakmanager komt ook niet meer tevoorschijn. Die blijft 'verstopt' achter dat witte scherm

Enige wat ik dan nog kan doen is vanuit dat blauwe scherm is dus opnieuw opstarten of afsluiten.
Bij het afsluiten verdwijnt het witte scherm opeens weer en ik zie max. 1 seconde de desktop nog voordat het systeem zich herstart/afsluit.

Veilige modus doet -precies- hetzelfde.
Opstarten in lage video modus heeft ook hetzelfde witte scherm
Remote desktop vanaf een andere systeem doet ook het witte scherm tevoorschijn halen
Als ik kies voor "Laatste bekende juiste configuratie (geavanceerd)" dan krijg ik ook dat witte scherm
Modus Active Directory herstellen ook geprobeerd, maar geen effect.

Ik heb echt geen idee wat ik nou nog kan proberen. Zelf verwacht ik dat het wellicht komt door een nieuwe grafische kaart die erin zit, maar die heeft een week ofzo goed gedraaid zonder problemen.
Ik heb ook een andere grafische kaart erin gedaan om te kijken of dat hielp, maar helaas.

Kan misschien driver problemen zijn, maar dat is dan wel apart om dat de veilige modus ook niet oplost.
Ik kan nu in ieder geval niet nagaan of ongedaan maken.

Google heeft me ook weinig op geleverd. Mensen die dit probleem beschrijven kunnen wel in de task manager komen. Ik dus niet.
Ik heb nog geprobeerd snel wat programma's te starten in de 1e seconde na het aanmelden, in de hoop dat ik nog op 'annuleren' kan drukken, maar dat lukt echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Eerste wat mij te binnen schiet is een virus die het volledige scherm overneemt. Je zou kunnen overwegen om te kijken wat er met een linux distributie gebeurd, als die wel werkt kan je in ieder geval vrij zeker zeggen dat het geen hardware probleem is. Eventueel even je bestanden veilig stellen en gewoon Windows opnieuw installeren.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 11:12
ik denk ook zoiets.
Het is me inmiddels 2x gelukt om de 'annuleren' knop in te drukken voor het afsluiten.
Dus ik ben in windows geraakt.
Nu ga ik alles door scannen op verdachte zaken.