Toon posts:

Op kot in gent!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Binnen enkele weken verhuis ik officieel naar gent. Omdat ik graag mijn computer mee had genomen zit ik met enkele problemen. Mijn huidige behuizing is te groot en valt niet te verwerken op mijn kot. Daarnaast produceert hij heel wat onnodig lawaai. Daarom overweeg ik een zielsverhuizing die ik kan verwerken ineen IKEA bijzet tafeltje op mijn kot.

Heeft iemand ideeën hoe ik dit het best kan gaan aanpakken? En liefst op een zo goedkope manier mogelijk!

Alvast bedankt iedereen voor het brainstormen!

Mijn huidige kast is een corsair 650D , dus dat is wel een enorme kast om daar in te burgeren.

Ik heb een Bequiet cooler op de cpu zitten, produceert amper geluid.

De specs:
Asus Sabertooth p67
Asus Matrix GTX580
CM 1000W Gold
WD 1TB 7200 RPM (op kussentjes wegens vibratie)
i7 2600k
Corsair 8Gb LP RAM

Het grote probleem is de graphische kaart, die maakt heel wat lawaai wegens de speciale cooler. Is er iemand die een manier weet om de huidige kaart naast een andere te plaatsen. Deze enkel in te schakelen voor games en dergelijke? Iemand die daarrond iets kan bedenken?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En over wat voor hardware hebben we het nu? Je kunt een 19" kast pakken, nadeel is alleen dat je wel een 3U (of hoger zal moeten hebben) wil je gebruik maken van fullheight insteekkaarten, tenzij je dingen plat gaat leggen met risers.

Wat mag het kosten? en wat voor kast heb je nu dan dat hij echt te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Als je het ding open laat dan kun je met een paar stukjes hout en een IKEA bijzet tafeltje een heel eind komen. Ik zou een mooje plank MDF halen die netjes onder de tafel past tussen de pootjes. Een paar afstandsbusjes er in schroeven (lijmen zou ik ook doen gewoon voor de zekerheid) en dan je bord daar op schroeven.

Een paar stukjes hout om je voeding er naast te bevestigen en natuurlijk een ander stukje om je insteek kaarten (grafische kaart bijvoorbeeld) aan te bevestigen. Schijven kun je op een zelfde manier als de voeding vast zetten en je bent plaar. Ik zou persoonlijk niet voor een server kast gaan kost een stuk meer en is wat ruimte betreft lastig tenzij je een flink kast koopt en dat kost nog weer een stuk meer...
Zo lang je geen huisdieren kinderen of domme mensen hebt in huis die lichaamsdelen onder die tafel willen plaatsen dan is een behuizing echt niet nodig.

Ik zou zeggen dat je met tafel en de MDF plaat en alle losse stukjes hout inbegrepen waarschijnlijk voor onder de 50 euro klaar kan zijn. Daar kan geen kast tegen op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:15:
En over wat voor hardware hebben we het nu? Je kunt een 19" kast pakken, nadeel is alleen dat je wel een 3U (of hoger zal moeten hebben) wil je gebruik maken van fullheight insteekkaarten, tenzij je dingen plat gaat leggen met risers.

Wat mag het kosten? en wat voor kast heb je nu dan dat hij echt te groot is.
Mijn huidige kast is een corsair 650D , dus dat is wel een enorme kast om daar in te burgeren.

Ik heb een Bequiet cooler op de cpu zitten, produceert amper geluid.

De specs:
Asus Sabertooth p67
Asus Matrix GTX580
CM 1000W Gold
WD 1TB 7200 RPM (op kussentjes wegens vibratie)
i7 2600k
Corsair 8Gb LP RAM

Het grote probleem is de graphische kaart, die maakt heel wat lawaai wegens de speciale cooler. Is er iemand die een manier weet om de huidige kaart naast een andere te plaatsen. Deze enkel in te schakelen voor games en dergelijke? Iemand die daarrond iets kan bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Je kunt het fan profiel van de matrix afstellen om minder lawaai te maken met het programma MSI Afterburner. As for die kast, verpatsen en een kleinere kopen. P67 bordje omruilen voor een mATX plank. Ja 't kost wat, maar met de info die je geeft is dat het beste dat ik ervan kan maken... Hoeveel ruimte heb je?

Verwijderd

Een groter koelblok met stille ventilatoren erop? pricewatch: Prolimatech MK-13 Neemt alleen wel 5 sloten in beslag als je er ventilatoren op monteert :P. Bijv. met 120mm Nexus, Scythe of Noctua kun je een goed koelende maar wel stille videokaart koeling creëren :). Andere opties die ik tegen kom zijn de Thermalright Shaman beter getest dan de Prolimatech (http://extreme.pcgameshar...13-mit-der-gtx-570-a.html). Verder reviews: Vier gpu-koelers bekeken en vast nog meer reviews te vinden :).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 03:22 ]

• snelleeddie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 15:16
Wel raar dat je Matrix heel de tijd vele lawaai maakt. Op de kaart zelf is een rode fan knop. Je zou is moeten zien of deze aan staat of niet. Als deze aanstaat draait de koeler altijd op max toeren. Als je hem uit duwt word de koeler geregeld door de temperatuur sensor op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Met zo'n ikea bijzettafel kun je onderin een 19" lade bouwen, volgensmij is tie op het forum ook wel eens langs geweest, maar hier vind je wat voorbeeldjes:
klikklik

zoek maar eens op LackRack

[img]error.jpg[/img]

Pagina: 1