Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Unattend.xml aan pc toewijzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit even vast.. Ik heb een unattend.xml gemaakt via Windows System Image Manager (Windows AIK), deze maakt het mogelijk dat er vrijwel niks hoeft ingegeven te worden bij de installatie van Windows 7.

Deze stappen doe ik nu:
Ik heb een testcomputer, deze start ik op en via de PXE-boot kies ik Windows 7 Professional om te installeren. Na de installatie komt natuurlijk dat scherm om computernaam en tijdzone en zo te kiezen. Maar dat heb ik al verwerkt in die unattend.xml

Hoe laat ik de computer waarop nu weten waar deze unattend.xml staat?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Dat moet je in je Image verwerken.
Image unattend file. This file uses either the Unattend.xml or Sysprep.inf format, depending upon the version of the operating system of the image. It is used to configure unattended installation options during Windows Setup and to automate the remaining phases of Setup (for example, offline servicing, Sysprep specialize, and mini-setup). It is stored in a subfolder (either $OEM$ structure or \Unattend) of the per-image folder.

Gebruik je trouwens WDS voor deployment?

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het XML bestandje nu staan in de data/images map. In de "images" map staan alle images, dan zou hij normaliter toch moeten werken? Heb wel nog een WdsClientUnattend-map (verborgen) staan in de "images" map. En in de map 'Templates' staat een raar bestandje waarin dit staat:

====================
[UserData]
OrgName = "%ORGNAME%"
ComputerName = %MACHINENAME%

[GuiUnattended]
TimeZone = %TIMEZONE%

[Networking]

[Identification]
JoinDomain = %MACHINEDOMAIN%
DoOldStyleDomainJoin = Yes
====================

Ja, ik gebruik WDS.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je unattend.xml moet op de schijf komen te staan van de PC die je van de image voorziet. Dwz. capture de unattend.xml in je WIM file. Anders moet je een USB stick in de PC doen met in de root je unattend.xml.

Als je over een netwerk wil deployen, kijk eens naar MDT 2012. Deze maakt het bouwen van images veel makkelijker. Met behulp van tasksequences kan je de hele installatie automatiseren. Veel makkelijker en handig om meerdere images tegelijk te onderhouden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al eens gekeken naar MDT, maar het aanmaken van de task sequences vind ik een beetje vaag en daarbij moet je toch ook SCCM kopen als je alles ZeroTouch wilt hebben?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:20:
Heb al eens gekeken naar MDT, maar het aanmaken van de task sequences vind ik een beetje vaag en daarbij moet je toch ook SCCM kopen als je alles ZeroTouch wilt hebben?
nope

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:20:
Tasksequences zijn heel krachtig. En niet moeilijk te maken. MDT biedt een aantal standaard templates die je zelf kan aanpassen. Het is niet moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb nu een "Standard Client Task Sequence" aangemaakt. De benodigde gegevens ingevuld; alleen maar gebruikersnaam wachtwoord, startpagina (tijdzone, toetsenbordinstellingen etc. wat je in AIK wel moet ingeven zie je hier niet terug staan) en heb hem toegewezen aan een image (een van te voren gecaptured image is geen probleem, of moet het gewoon een "leeg" image met bv. Windows 7 Professional zijn?) Nog geen serienummer ingevoerd, omdat het naar meerdere pc's moet worden uitgerold. De task sequence staat klaar nu.. en toen?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
en toen, googlen. http://lmgtfy.com/?q=mdt+2012+tutorial

[ Voor 3% gewijzigd door Razwer op 10-09-2012 16:35 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1