Toon posts:

hd 7970 stuk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb nog geen twee maanden geleden de videokaart hd 7970 oc dual-x 3b gekocht. Het werkt alles naar behoren tot dat ik gisteren tijdens spelen, het beeldscherm vastliep en ik kreeg gelijk hele rare tekens en blokjes die gedeeltelijk knipperde op het hele scherm.
Zelfs als ik mijn pc herstart krijg ik gelijk (voor dat mijn bios informatie verschijnt) over de hele scherm gekke tekens en blokjes (zie onderstaande url screenshot van het probleem).
Ik ben zelfs niet in staat om in de veilige modes te starten omdat ik niet verder kom dan eerst 5 seconden na herstart van mijn pc.

http://imageshack.us/photo/my-images/341/20120909230329.jpg/

Is mijn videokaart defect? want als ik de power kabels van de videokaart eruit trek en mijn onboard videokaart gebruik, werkt mijn pc wel.

Graag jullie reacties, want ik word er moedeloos hiervan, dat ding kostte mij 450 euro en is nu al gek aan het doen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je plaatje doet het niet, maar als ik zo naar je omschrijving kijk zijn dit artefacts, en die komen inderdaad door een videokaart die niet goed meer is. En gezien je het probleem niet hebt als je je IGP gebruikt, zou ik gewoond ie videokaart RMAen.

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11-2025
TERW_DAN schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:13:
Je plaatje doet het niet, maar als ik zo naar je omschrijving kijk zijn dit artefacts, en die komen inderdaad door een videokaart die niet goed meer is. En gezien je het probleem niet hebt als je je IGP gebruikt, zou ik gewoond ie videokaart RMAen.
Wat hij zegt! :) artifacts = kapot! Helaas maar gelukkig heb je nog garantie dus meteen opsturen!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 11:47
Klinkt inderdaad alsof de videokaart de geest heeft gegeven. Ik zou hem terugsturen / brengen met het verhaal wat je net verteld : met IGP doet de computer het wel goed

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties.

Ik heb trouwens nu de URL naar de foutmelding screenshot aangepast. :)

Verwijderd

die ziet er idd aardig dood uit
wat voor voeding heb je?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Waar bestaat de rest van je systeem (Voeding voornamelijk) uit, en hoe warm word je kaart voordat dit gebeurd?

Als je een degelijke voeding hebt, en de temps niet idioot hoog uit vallen (100C+) dan zou ik gewoon garantie aanvragen (Via de -web- winkel waar je hem hebt gekocht! Deze zijn verantwoordelijk, en niet de fabrikant!).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Of de voeding nu sterk genoeg is of niet, die videokaart is toch gewoon kapot? Dus sowieso terug naar de winkel!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:14

India Sierra

Learn by failure

Gewoon RMA aanvragen, overduidelijk kapot

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Verwijderd

Topicstarter
De temps waren helemaal niet hoog, temps waren in idle rond 40 graden, en als je deze belast haalt max. 73 graden.
Ik heb corsair HX850 voeding. Verder 16 gig geheugen, antec 1200 v3 kast.
Alle onderdelen zijn net nieuw (ook twee maanden oud).

Ik zal proberen om de vidoekaart te RMA'en.

Stel, als deze kaart echt kapot is en ik mag dan een nieuwe uitkiezen. Zal ik weer voor 7970 gaan of gewoon gtx680 doen?

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12-2025
Je krijgt waarschijnlijk gewoon een ander exemplaar dus doe geen moeite voor die keuze

Verwijderd

Topicstarter
ikheetkoen schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 00:13:
Je krijgt waarschijnlijk gewoon een ander exemplaar dus doe geen moeite voor die keuze
Hoezo geen moeite doen? Als een merk binnen een maand al kapot gaat, dan heb je toch geen vertrouwen meer in zo'n merk...ja toch, of denk je dat ik gewoon pech had met dit exemplaar.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 01:10:
[...]

Hoezo geen moeite doen? Als een merk binnen een maand al kapot gaat, dan heb je toch geen vertrouwen meer in zo'n merk...ja toch, of denk je dat ik gewoon pech had met dit exemplaar.
Het is pech hebben, je kan garantie aanvragen en de (web)winkel moet een vervangend exemplaar kunnen leveren. Als ze dit niet kunnen doen, DAN pas krijg je de kans om een ander merk te kiezen. Of je geld terug te krijgen.

En hoezo geen vertrouwen? Omdat je 1x pech hebt vertrouw je de boel maar direct niet meer 8)7.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 01:10:
[...]

Zo zit de wereld van elektronica in elkaar: het kan nou wel eens dat iets snel kapot gaat. Hell, soms komt het kapot bij je huis aan, of gaat het na een uur gebruik kapot. Een andere kaart vragen is imho onredelijk, maar als jij misschien een gtx580 wil, kan je het altijd proberen...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:53:
[...]

Het is pech hebben, je kan garantie aanvragen en de (web)winkel moet een vervangend exemplaar kunnen leveren. Als ze dit niet kunnen doen, DAN pas krijg je de kans om een ander merk te kiezen. Of je geld terug te krijgen.

En hoezo geen vertrouwen? Omdat je 1x pech hebt vertrouw je de boel maar direct niet meer 8)7.
Ja dat snap ik, klopt, alleen ik hoor zoveel verhalen over de 7xxx series van ATI die vroegtijdig overlijden, vandaar.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik ik merk weinig bijzonders aan de failrate van de HD7x serie t.o.v voortgaande series, en dat terwijl ik een AMD fan ben qua videokaarten.

Pagina: 1