Bootcamp 5.0 kan zonder CD niet partitioneren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Ik heb onlangs een MBP 13" 2e hands gekocht en wil daar met Bootcamp Windows 7 op draaien. Windows heb ik op een USB stick staan, dus moet ik de procedure volgen zoals wordt aangeraden voor MacBook Air's (zonder DVD drive).

In de procedure zoals o.a. hier beschreven laat Bootcamp je een partitie maken zonder direct Windows te installeren. Echter heb ik geen knop "partition" in die stap van Bootcamp, maar "install" Daarbij gaat hij dus direct op zoek naar een Windows installatie DVD, welke er niet is...
Hoe maak ik nou een Bootcamp partitie?

Daarna kan ik met rEFIt wel vanaf USB booten en Windows op de Bootcamp partitie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458955

Het doel van bootcamp is dat je rEFIt niet nodig hebt, maar goed.

Welke OS X draai je ? Er zit een groot verschil tussen (bijv.) snow leopard & mountain lion.

Heb je nu een Pro of een Air ?
Met een Pro kun je dus gewoon de DVD met Win7 er in stoppen en dan komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Ik heb een early 2011 MacBook Pro 13". Ik heb Windows niet op DVD, maar op USB. Ik heb de DVD drive vervangen door een HDD slot, dus kan er ook geen DVD in doen. Hij draait OSX 10.8.1

Om tijdens het booten een USB stick te kunnen lezen heb je volgens die manual juist rEFIt nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-07 10:42

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Toevallig zit ik vandaag met het zelfde probleem, zoals ik het begrijp is het alleen mogelijk om dit op een macbook air te doen, of een retina MBP, want die missen een dvd drive, en de bootcamp versie die hierop zit is dus anders dan die van een macbook met drive.....

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:02
Klopt, het is alleen op de air en de retina mogelijk, maar je kunt met een aantal aanpassingen in het systeem het wel voor elkaar krijgen, kijk is hier: http://www.codez4mac.com/...ewtopic.php?f=212&t=61921

staat het precies uitgelegd.

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-07 10:42

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Helaas werkt die truc alleen in lion, en niet meer in mountain lion. Ik vind het heel flauw van Apple dat ze dit doen, ik heb altijd best een hoge pet op gehad van ze, maar dit zijn wel echt min punten.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Pagina: 1