Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb vorig jaar juli een Samsung Galaxy S2 aangeschaft, maar deze is helaas spontaan overleden op mijn vakantie. Na meermaals problemen met de usb aansluiting (telefoon herkende loskoppelen niet, bleef in oplaad modus staan of ging gewoon niet opladen) lag hij op vakantie in de lader en toen ik terug kwam was er geen leven meer in te krijgen. Ik had hem al naar de Samsun repair centre gebracht, daar is de connector vervangen maar zagen ze ook vochtschade (raar op vakantie in barcelona, maar volgens hen kan het heel makkelijk komen als je telefoon al in een vochtige ruimte als de badkamer is), en dus zijn ze bang dat mijn telefoon compleet overleden is. De garantie dekt ook geen vochtschade, maar natuurlijk wil ik het wel proberen.

Dat is het verhaal achter mijn vraag, want als ik hem opstuur en ze kunnen hem repareren dan is er een grote kans dat ik al mijn data kwijt ben. Ik heb wel een backup van een paar maanden oud, maar daardoor mis ik wel een groot gedeelte van mijn data. Weet een tweaker hier een data recovery adres, waar ze het flashgeheugen kunnen uitlezen? Gewoon een raw data dump zou genoeg zijn natuurlijk, het lijkt mij namelijk sterk dat het flashgeheugen op de telefoon beschadigt is. Ik heb zelf nog gezocht, maar kan alleen hdd recover adresjes vinden die vanwege de professionaliteit erg prijzig zijn, aangezien ik van mening ben dat het geheugen nog intact is denk ik dat het goedkoper kan. Heeft iemand hier er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:08
ik zou het opgeven... het is niet voor niks dat de pro bedrijven hier veel geld voor vragen.. het is gewoon niet makkelijk te doen, hoe denk je dat ze een flash chip die vast gesoldeerd zit op een kapotte printplaat moeten uitlezen?

Volgende keer gewoon alles lekker auto uploaden naar de cloud en je hebt voorkomt deze problemen :)

(om wat voor data gaat het eigenlijk? foto's etc of ook app data?)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
Prulleman schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:03:
ik zou het opgeven... het is niet voor niks dat de pro bedrijven hier veel geld voor vragen.. het is gewoon niet makkelijk te doen, hoe denk je dat ze een flash chip die vast gesoldeerd zit op een kapotte printplaat moeten uitlezen?

Volgende keer gewoon alles lekker auto uploaden naar de cloud en je hebt voorkomt deze problemen :)

(om wat voor data gaat het eigenlijk? foto's etc of ook app data?)
Foto's van de vakantie, telefoonnummers van zowel zakelijke als privé contacten (die in privé sfeer kan ik nog wel via via aankomen maar zakelijk is gewoon jammer.) En notities over financieën, app data natuurlijk ook wel, werktijden logboeken etc. Ja flashchip zit misschien wel gesoldeerd, heb geen inzicht in de printplaat in de sgs2 maar vanwege zijn dikte zal die wel niet los liggen. Bij data recovery vervalt de garantie waarschijnlijk sowieso, maar liever mijn data terug en een nieuwe telefoon dan een nieuwe telefoon zonder kosten.

Ik snap ook wel dat het prijzig is, heb er op zich best wat geld voor over maar als het meer dan de kosten van een nieuwe top-end telefoon is wordt het wel heel erg. Mochten er geen suggesties zijn en mijn telefoon wordt bij samsung niet gerepareerd krijg ik hem als het goed is met kapot moederbord nog weer terug. Mocht dat het geval zijn zal ik zelf ermee aan de slag gaan maar misschien heeft iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:08
nee, als het al mogelijk is kost het gewoon veel geld (inderdaad meer dan een nieuw high end toestel).
Als je er zelf mee aan de slag gaat, hoe wil je dat in godsnaam gaan doen? je kan niet zomaar een paar draadjes aan een flashchip solderen en in een usb poort prikken, je hebt de juiste controller, stroom etc nodig. De kans is groter dat je het volledig sloopt dan dat je iets terughaalt. Als het echt belangrijk is moet je het lekker laten doen

maar nog wat tips voor je nieuwe toestel:
- contacts syncen met gmail of exchange
- notities maken in evernote
- documenten en andere files, dropbox
- foto's automatisch uploaden naar dropbox of picassa
- app data (alleen met root) periodiek backuppen en eventueel via pro versie van TB uploaden naar bv dropbox

[ Voor 29% gewijzigd door Prulleman op 10-09-2012 11:39 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
Prulleman schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:34:
nee, als het al mogelijk is kost het gewoon veel geld (inderdaad meer dan een nieuw high end toestel).
Als je er zelf mee aan de slag gaat, hoe wil je dat in godsnaam gaan doen? je kan niet zomaar een paar draadjes aan een flashchip solderen en in een usb poort prikken, je hebt de juiste controller, stroom etc nodig. De kans is groter dat je het volledig sloopt dan dat je iets terughaalt. Als het echt belangrijk is moet je het lekker laten doen

maar nog wat tips voor je nieuwe toestel:
- contacts syncen met gmail of exchange
- notities maken in evernote
- documenten en andere files, dropbox
- foto's automatisch uploaden naar dropbox of picassa
- app data (alleen met root) periodiek backuppen en eventueel via pro versie van TB uploaden naar bv dropbox
Ja rooten is zeker handig, want om mijn contacten uit die oude backup te halen van samsung kies was veel te lastig en allerlei third party tools voor nodig. Ik ben niet alleen zo'n fan van alles online opslaan op picasa / gmail etc. Misschien maar eens mijn eigen sync programma schrijven dat alles naar een eigen server synched.