Ik heb vorig jaar juli een Samsung Galaxy S2 aangeschaft, maar deze is helaas spontaan overleden op mijn vakantie. Na meermaals problemen met de usb aansluiting (telefoon herkende loskoppelen niet, bleef in oplaad modus staan of ging gewoon niet opladen) lag hij op vakantie in de lader en toen ik terug kwam was er geen leven meer in te krijgen. Ik had hem al naar de Samsun repair centre gebracht, daar is de connector vervangen maar zagen ze ook vochtschade (raar op vakantie in barcelona, maar volgens hen kan het heel makkelijk komen als je telefoon al in een vochtige ruimte als de badkamer is), en dus zijn ze bang dat mijn telefoon compleet overleden is. De garantie dekt ook geen vochtschade, maar natuurlijk wil ik het wel proberen.
Dat is het verhaal achter mijn vraag, want als ik hem opstuur en ze kunnen hem repareren dan is er een grote kans dat ik al mijn data kwijt ben. Ik heb wel een backup van een paar maanden oud, maar daardoor mis ik wel een groot gedeelte van mijn data. Weet een tweaker hier een data recovery adres, waar ze het flashgeheugen kunnen uitlezen? Gewoon een raw data dump zou genoeg zijn natuurlijk, het lijkt mij namelijk sterk dat het flashgeheugen op de telefoon beschadigt is. Ik heb zelf nog gezocht, maar kan alleen hdd recover adresjes vinden die vanwege de professionaliteit erg prijzig zijn, aangezien ik van mening ben dat het geheugen nog intact is denk ik dat het goedkoper kan. Heeft iemand hier er ervaring mee?
Dat is het verhaal achter mijn vraag, want als ik hem opstuur en ze kunnen hem repareren dan is er een grote kans dat ik al mijn data kwijt ben. Ik heb wel een backup van een paar maanden oud, maar daardoor mis ik wel een groot gedeelte van mijn data. Weet een tweaker hier een data recovery adres, waar ze het flashgeheugen kunnen uitlezen? Gewoon een raw data dump zou genoeg zijn natuurlijk, het lijkt mij namelijk sterk dat het flashgeheugen op de telefoon beschadigt is. Ik heb zelf nog gezocht, maar kan alleen hdd recover adresjes vinden die vanwege de professionaliteit erg prijzig zijn, aangezien ik van mening ben dat het geheugen nog intact is denk ik dat het goedkoper kan. Heeft iemand hier er ervaring mee?