Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkkaart verdwijnt uit device manager

Pagina: 1
Acties:

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 11:44
Beste forummers,

Volgend probleem heeft betrekking op een Desktop van Packard Bell met de originele Windows 7 installatie. De pc is ongeveer 10 maand oud.

Sinds een week is er geen verbinding meer met het netwerk. De netwerkkaart welke zit aangesloten op een linksys 3000 verdwijnt geheel uit de device manager en er worden geen verbindingen meer weer gegeven. De device manager geeft verder geen onbekende apparaten weer.

Eerst dacht ik aan een hardware defect, hoewel ik nog niet eerder een defecte lan kaart op een moederbord heb gezien. Ik heb de bios een keer gereset dmv het verwijderen van de batterij. Na een herstart bleef de kaart onvindbaar.

Om het besturingssysteem uit te sluiten de pc opgestart met een cd met Ubuntu. Tot mijn verbazing gaf deze de netwerkkaart gewoon weer en was er verbinding met het netwerk. Geen hardware defect dus. De pc weer herstart met Windows en door middel van systeemherstel het systeem herstelt naar 4 dagen in het verleden. Hierna werd de netwerkkaart weer gedetecteerd en de verbinding was herstelt.

Nu 3 dagen later is het probleem weer terug. Systeemherstel bied alleen een tijdelijk oplossing maar ik wil het probleem graag volledig verhelpen. Normaal kom ik aardig ver met google. Maar zowel zoekend op dit probleem in het Engels en Nederlands kom ik niet ver.

Het lijkt dus een software fout in Windows welke door misschien een update op de achtergrond wordt geactiveerd. Heeft iemand misschien tips waar te zoeken?

Bij voorbaat dank.

Update: Ik heb de pc zo niet bij de hand, maar uit mijn hoofd betreft het hier een Realtek PCIe GBE Family Controller

[ Voor 3% gewijzigd door glaerox op 10-09-2012 10:37 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Update de driver naar de laatste versie (in geval van laatste versie, een versie eerder) en schakel alle power savings uit op de kaart. Zie of dat werkt. Zie je ook iets in de event viewer System logs hierover?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• glaerox
Event viewer eerlijk gezegd nog niet bekeken.

Probleem met het updaten is dat wanneer de kaart niet meer zichtbaar is er ook geen driver aan te passen is. Ik zou hem echter opnieuw herstellen naar een eerdere datum en daarna de driver updaten.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
wellicht dat driver updates juist het probleem zijn.
Heb je ook driver updates via Windows Update aan staan?
Dat verklaar waarom het automagisch na een tijdje weer stuk is ;)

Computer says no

• glaerox
Driver update zou het probleem kunnen zijn.

Echter nadat ik de pc terug gezet naar een paar dagen eerder heb ik microsoft update gedraait. Op dat moment waren er geen beschikbare updates.

Alleen Java, Reader en flash geupdate. Pc uitgezet en weer opgestart. Op dat moment (vrijdag avond) werkte het nog steeds.

Het betreft hier een pc van een collega, welke vanochtend bij me kwam om te melden dat het probleem weer terug was gekomen.

Tot zo ver bedankt voor de input en ik ga er asap wat mee doen. Tot die tijd (ik ga even een weekje op vakantie probeer ik even een usb lan te vinden).

• glaerox
Update:

Ik heb het probleem afgelopen woensdag weer opgepakt. Tot nu lijkt het stabiel te werken.

Wat ik heb gedaan:

1. Weer teruggezet naar een eerder punt, waar de netwerkkaart nog zichtbaar was in de device manager. Er is geen andere mogelijkheid om de kaart anders weer zichtbaar te maken.

2. Laatste drivers gedownload en geinstalleerd.

3. Autmatische driver updates uitgeschakeld.

Hierna het systeem wederom volledig geupdate en herstart.

Mochten er geen problemen meer optreden zie ik dit als opgelost. Bedankt allemaal voor de input!

Verwijderd

soms zit er bij de windows updates een driver update.
Die doen soms dot soort dingen. Ik heb ok eens gehad dat mijn videokaart ineens een max resolutie had van 800 x 600
Pagina: 1