Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-11 10:39
Beste medetweakers!

Zou ik domme vraag mogen stellen?

Sinds een tijdje ben ik de gelukkige bezitter van een Asus TF300 tab. Mooi ding! Bevalt zeer goed.

Voor mijn vakantie heb ik een extra geheugenkaartje van 32 Gb gehaald om wat films op de tablet te zetten. Ik heb wat MKV bestanden van 4+ Gb. Het geheugenkaartje is FAT32 geformatteerd, wat geen bestanden van 4+Gb ondersteunt. Ik heb het kaartje daarom NTFS geformatteerd, maar wanneer ik de tablet aansluit op mijn Macbook Pro en ik een film naar de tablet sleep, gaat dit niet. Hij geeft dan aan dat de file te groot is (file is 8,7 Gb en kaartje is leeg...dat kan dus volgens mij makkelijk)

Nu kan ik misschien middels mircoSD-SD adapter in mijn Macbook Pro de films kopieren (nog niet geprobeerd!!!), maar dit moet toch ook kunnen wanneer je de tablet hebt aangesloten met een kabel?

Weet iemand wat ik fout doe? Of moet ik de geheugenkaart EXT4 formatteren o.i.d.?

Wie kan mij helpen?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie.

Groet,

PJOG.

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46
Mac kan standaard enkel lezen vanaf NTFS volgens http://www.appletips.nl/w...schrijven-onder-mac-os-x/

Zelf heb ik verder weinig Mac-ervaring, dus kan je niet meteen een goede oplossing toereiken.

• PJOG
Hoi BeArt,

Dank voor het meedenken. Ik heb een NTFS schrijf en lees app op mijn MBP geinstalleerd...dus dit zou niet het probleem moeten zijn. Ik schrijf vaak naar een NTFS geformatteerde USB stick vanaf mijn MBP.

Groet

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00

zAo

GPLv2 Fanboy

FAT32 ondersteund die 4GB+ niet, dus ook niet met een kabel.

Als de je SD kaart format als ext2, dan kun je hem met een kabel gewoon voorzien van 4GB+ files. Mac OSX schrijft standaard alleen geen ext2.

• PJOG
Beste zAo,

Hartelijk dank voor je reactie. Dat een FAT32 geen grote files ondersteunt weet ik, dat staat ook in mijn post. Ext2 formatteren lijkt een oplossing, maar ik zoek echter een oplossing welke ook met mijn MBP is te realiseren. Ik denk dus dat dit voor mij niet de oplossing is...

Groet

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De naam dekt niet echt de inhoud. Als topicnaam was "iOS + koppeling TF300" of "Schrijven vanaf iOS op 32GB NTFS kaartje" beter geweest (linksom of rechtsom had het trouwens ook in een bestaand topic gepast).

Van iOS weet ik niks, dus daar kan ik je niet mee helpen. Wellicht is het een optie om de map met bestanden op jouw McBook als share in te stellen en deze vanaf de TF300 over het netwerk te benaderen. Vervolgens de bestanden naar de SD kaart kopiëren. Dat wordt bv. hier ook gesuggereerd (alleen dan vice versa).
Pagina: 1