Ik probeer met Acronis bacup and recovery 10 en universal restore een image (windows XP) terug te zetten van de ene pc naar de andere.
De pc's hebben verschillende hardware vandaar ook de universal restore die erbij zit.
Elke keer krijg ik de volgende foutmelding als ik de image terug heb gezet en de pc reboot: "Fout tijdens laden van besturingsysteem"
De standaard dingen heb ik al gedaan:
Fixmbr fixboot
chkdsk /r /p
bootcfg
Ook in Acronis een paar verschillende opties geprobeerd:
NT signature meenemen of nieuwe maken.
MBR meekopieren
Ook een andere harde schijf geprobeerd en nog steeds dezelfde melding.
Zit nu een beetje vast, iemand nog een idee??
Ps vind ook dat het terugzetten van een image over het netwerk lang duurt. 3 uur voor 14 gb.
Edit:
Hmm nu net de schijf in de pc gedaan waar de kloon van gemaakt is en daar doet hij het wel.
Lijkt of er iets met LBA aan de hand is.
Helaas zie ik geen optie in de bios van de Dell optiplex 745 om dat te veranderen
De pc's hebben verschillende hardware vandaar ook de universal restore die erbij zit.
Elke keer krijg ik de volgende foutmelding als ik de image terug heb gezet en de pc reboot: "Fout tijdens laden van besturingsysteem"
De standaard dingen heb ik al gedaan:
Fixmbr fixboot
chkdsk /r /p
bootcfg
Ook in Acronis een paar verschillende opties geprobeerd:
NT signature meenemen of nieuwe maken.
MBR meekopieren
Ook een andere harde schijf geprobeerd en nog steeds dezelfde melding.
Zit nu een beetje vast, iemand nog een idee??
Ps vind ook dat het terugzetten van een image over het netwerk lang duurt. 3 uur voor 14 gb.
Edit:
Hmm nu net de schijf in de pc gedaan waar de kloon van gemaakt is en daar doet hij het wel.
Lijkt of er iets met LBA aan de hand is.
Helaas zie ik geen optie in de bios van de Dell optiplex 745 om dat te veranderen
[ Voor 13% gewijzigd door henkyyyyyyy op 10-09-2012 08:27 ]
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)