Wat is wijsheid (uitbreiding netwerk)

Pagina: 1
Acties:

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:38
Ik heb in mijn meterkast een WNDR3700 hangen. Deze doet draadloos en bedraad mijn netwerk routeren. Nu wil ik graag achterin de tuin ook nog een fatsoenlijk draadloos signaal (wat er nog wel een bij inschiet). Ik heb in mijn garage tijdens de verbouwing reeds een draad weggelegd naar de meterkast om in de toekomst ooit eens iets op aan te kunnen sluiten (scheelt immers weer een aantal muren). Op zolder had ik heb ik nog een Sitecom Mimo XR (WL-153) liggen. Nu wil ik deze dus graag in de garage als extender laten dienen. Wat is nu wijsheid:
1: Stel hem in als extender via de draad. Volgens mij krijg ik dan alleen wel een ander SSID?
2: WDS. Voordeel is hetzelfde SSID, dus geen "gedoe" met reconnecten als ik de tuin inloop. Nadeel is dat ik een stukje snelheid inlever.
3: Koop een WN3000RP
Graag jullie mening.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-12 17:08

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het makkelijkste is inderdaad om ofwel de sitecom te laten dienen als wireless repeater, of er een aan te schaffen. Zo kun je de tuin inlopen zonder handmatig een ander netwerk te selecteren. Er is vast wel een beetje bereik in de garage/tuin van je huidige netwerk en zolang een apparaat dat oppikt schakelt hij niet vanzelf over.

Ik zou overigens gewoon proberen hoe het gaat met die sitecom, als het werkt scheelt het je vier tientjes en ik vraag me af hoeveel snelheid je daadwerkelijk inlevert.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust