Overzetten in kleinere case te nadelig?

Pagina: 1
Acties:

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op dit moment gebruik ik een CM ACTS 840 (Fulltower) om de volgende hardware te huisvesten:

2x een Radeon HD 5870
12 GB RAM (4 reepjes)
I7 920
1x Intel X25
2x Samsung Spoinpoint F3

(+ meer)

Omdat de grootte van de kast me af en toe toch in de weg zit, overweeg ik de handel over te zetten naar een iets handzamer model. Ik denk hierbij aan de CM 690 II Advanced (midtowermodel). Ik heb ervaring met de CM 690 en vind de opvolger wel een waardige kandidaat.

Wat ik mij echter enigszins afvraag is of dat te nadelig gaat zijn voor mijn ruimtegebruik (inbouwbaarheid) en dan ook zeker de warmteontwikkeling. Vanzelfsprekend voorzie ik de andere case van de nodige casefans maar in de huidige kast is ruim voldoende ruimte voor flow en ook voor erin te werken. Ik vraag me af of dat in de 690 ook zo gaat zijn.

Aan de andere kant heeft het gros van de gebruikers een midtowermodel dus zou dat in principe geen probleem mogen zijn. Maar weer niet iedereen hangt er twee videokaarten in..

Kortom: wat is jullie mening hierover of zelfs ervaring ermee?

[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Creek op 10-09-2012 02:03 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zolang de flow er is "size does not matter". Sterker nog, een grote kast heeft meer lucht en aldus meer capaciteit nodig om die lucht te verplaatsen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 10 september 2012 @ 03:29:
Zolang de flow er is "size does not matter". Sterker nog, een grote kast heeft meer lucht en aldus meer capaciteit nodig om die lucht te verplaatsen.
Niet helemaal juist. Een grotere kast heeft meer volume en de lucht erin zal er dus langer over doen om warm te worden. Met een kleine kast moet je continu/meer airflow hebben, want bij een onderbreking of warmtebron loopt de temperatuur sneller op.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Ik heb juist de midtowers eruit gemikt om meer ruimte in de behuizing te hebben, niet dat dat absoluut noodzaak was, maar omdat dat zoveel handiger werkt.
Dat was ook mijn insteek toen ik hem kocht bijna twee jaar geleden. Maar als ik zie hoe vaak ik in de kast bezig ben, versus hoeveel ruimte deze inneemt op mijn vloer dan twijfel ik dus toch over wat kleiner te gaan 'wonen'.

Het enige waar ik me dus een beetje zorgen (groot woord) over maak is dat warmte die van de dubbele videokaarten gaat komen. Beide zijn overigens in Vapor-X uitvoering. In mijn huidige kast zit er nu één en ik heb er eentje bij op de kop getikt die er dus bijkomt. Ik heb nog geen ervaring met crossfire/sli set-ups dus vroeg me af of dat veelal gebruikt wordt in mid-towermodellen en hoe de ervaringen zijn onder de mede-tweakers :).

De fans die in mijn huidige ACTS zitten zijn vrij groot (goh..) en stil. Ik heb weinig zin om straks in een kleinere kast fans nodig te hebben die 5000 RPM moeten draaien om de flow op peil te houden.

Overigens heb ik onafhankelijke waterkoeling voor de CPU (Coolit Domino), dus die 'telt niet mee'.

Verwijderd

Eagle Creek schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:50:
[...]

Dat was ook mijn insteek toen ik hem kocht bijna twee jaar geleden. Maar als ik zie hoe vaak ik in de kast bezig ben, versus hoeveel ruimte deze inneemt op mijn vloer dan twijfel ik dus toch over wat kleiner te gaan 'wonen'.

Het enige waar ik me dus een beetje zorgen (groot woord) over maak is dat warmte die van de dubbele videokaarten gaat komen. Beide zijn overigens in Vapor-X uitvoering. In mijn huidige kast zit er nu één en ik heb er eentje bij op de kop getikt die er dus bijkomt. Ik heb nog geen ervaring met crossfire/sli set-ups dus vroeg me af of dat veelal gebruikt wordt in mid-towermodellen en hoe de ervaringen zijn onder de mede-tweakers :).

De fans die in mijn huidige ACTS zitten zijn vrij groot (goh..) en stil. Ik heb weinig zin om straks in een kleinere kast fans nodig te hebben die 5000 RPM moeten draaien om de flow op peil te houden.

Overigens heb ik onafhankelijke waterkoeling voor de CPU (Coolit Domino), dus die 'telt niet mee'.
Waarom staat je kast precies in de weg dan? Misschien je behuizing op wielen zetten zodat je die makkelijk kunt verplaatsen (binnen de lengte van de snoeren natuurlijk) als het moet?

Zoiets als dit: http://www.conrad.nl/ce/n...Mobiele-PC-towerstandaard Die schijnt alleen niet zo heel stabiel te zijn. Een andere: http://www.conrad.nl/ce/n...en-zwart/0402014&ref=list

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
De kast is wat hij is: groot. Dat is niet op te lossen door hem te verplaatsen of te verrijden binnen de beschikbare ruimte. (overigens als je zoiets zoekt kun je qua omvang en gewicht beter een platformpje kopen bij het tuincentrum doe voor planten zijn, dan een standaard pcplatform).

Begrijp me niet verkeerd: het is een prachtig mooi ding en hij komt zeker ooit wel weer van pas maar ik zoek op dit moment toch echt iets kleiners :) .

[ Voor 23% gewijzigd door Eagle Creek op 10-09-2012 17:54 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je een goede tussenmaat wilt die wat handzamer is als de CM ACTS zou je ook eens je oog kunnen werpen op de Corsair 550D. Ik zelf was ook een beetje in tweestrijd omdat ik enerzijds ruimte binnenin wilde maar anderzijds niet weer zo'n groot bakbeest. Voorheen had ik de CM Haf 932 die wel vergelijkbaar is met de ACTS maar ik ergerde mij toch wel aan de buitenmaten.

De 550D heeft aan de binnenkant echt veel ruimte want ik heb er zelf nu een Asus Radeon HD7970 Direct CUII Top in zitten en die past er ruim in. Bovenin pas ook met gemak een H100 bijvoorbeeld en dan is er nog genoeg speling tussen de bovenkant van het moederboard en de fans met rad. Qua koeling kan je het ook volledig naar je hand zetten en er b.v. 14 cm fans in zetten, of zoals mij, alles Noctua fans.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Grappig dat je die aanhaalt. Tijdens het samenstellen van mijn pc, eind 2009, is ook de obsidian de revue gepasseerd. Ik heb er zelfs erg lang over getwijfeld.

De doorslaggevende reden waarom ik er niet voor gegaan ben, is omdat destijds deze in reviews naar voren kwam als: te warm! Hij zou z'n warmte te slecht kwijt kunnen vergeleken met alternatieven.

Edit.
Na het plaatsen van mijn reactie gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat terwijl ik dit typ ik twijfel of dat ging om de 550D of de 888D.

Ik heb daarom de review hier op Tweakers erbij gepakt voor de 800D, uit oktober 2009.
De koeling is meer dan voldoende voor een flink overgeklokte cpu en een videokaart die 200W aan warmte in de kast uitspuugt.
Ik zie ook dat de 550D pas sinds juni dit jaar op de markt is, dus dan moet ik in de war zijn met een andere kast.

Ik lees in de review van Tweakers wel:
De nieuwste Obsidian-behuizing uit Corsairs stal is de 550D. Deze is iets kleiner bemeten dan de 650D; de diepte is wat minder, net als de hoogte, maar vooral de breedte is fors afgenomen, tot 206mm. Dat beperkt het gebruik van zeer grote cpu-koelers wellicht wat, zeker gezien de dikkere panelen van de 550D. Die extra dikte van de panelen wordt veroorzaakt door het geluiddempende materiaal waarmee ze zijn uitgerust.
En daar zal ik mijn CPU-koeler dus even bij op moeten gaan meten. Ik weet overigens niet wat hier als "zeer grote koeler" wordt gezien. Een Scyte Mugen 2 (heb ik ook nog liggen) is 15.6 CM. Dat zou met de 550D nog bijna 5 CM speling geven en dat klinkt me als ruim.
reviews: Corsairs Obsidian 550D: stille nacht

Kortom: er was destijds een kast van Corsair die niet goed uit de review kwam qua warmte, maar deze 550D die je adviseert komt dat zeker wel.

Eigenlijk ging mijn vraag niet zozeer over "wat is de beste kast" of iets in die trant. Meer in z'n algemeenheid over of de koeling naar jullie mening een probleem zou gaan zijn in een midtower (wat ik vermoedde van niet maar toch graag wilde checken). Ik moet zeggen dat ik de CM 690 II Advanced een mooi ding blijf vinden, die volgens mij capabel is, maar ik ga me zeker even verdiepen in de 550D en nog wat reviews lezen. Wat ik bijvoorbeeld al zag was dat de CM beschikt over een SATA-bay om direct schijven in te schuiven, iets wat bij de Corsair niet kan. Ik moet dus even overwegen welke pro's en cons beide behuizingen hebben.

Bedankt voor de reacties :).

[ Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 10-09-2012 22:26 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Roel,

Als je de 550D met de 650D vergelijkt, zou je dan nog steeds de 550 adviseren?

Volgens http://hexus.net/tech/rev...idian-series-550d/?page=4 http://hexus.net/tech/rev...idian-series-550d/?page=5 scheelt het toch tot 6 graden maar weer ten koste van geluid. Tevens zie ik dat de 650 bijvoorbeeld wel een bay heeft voor een externe HDD.
The 'quiet' Obsidian doesn't cool quite as well as previous Corsair chassis, but in its out-the-box configuration it manages to keep a high-end Core i7-980X processor running at below 65ºC under load. The temperatures are well within the limits of the chip, even with fan speeds set to low through the system BIOS.
Perhaps unsurprisingly, the three sound-proofed chassis also trail the pack in the GPU temperature benchmark. Once again, Corsair's 550D is a reasonable performer with the three default fans; the average temps are some way off the 650D, but they're better than the Silencio 550 and SOLO II.

And, of course, the 550D offers plenty of room for expansion. Just removing the side and top vent covers will aid cooling in extreme GPU-intensive scenarios, and if you are planning on running multiple GPUs, we'd recommend adding another front or side intake
.

[ Voor 71% gewijzigd door Eagle Creek op 11-09-2012 01:44 ]

• Roel1966
  • Niet online
Eagle Creek schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 00:26:
Roel,

Als je de 550D met de 650D vergelijkt, zou je dan nog steeds de 550 adviseren?

Volgens http://hexus.net/tech/rev...idian-series-550d/?page=4 http://hexus.net/tech/rev...idian-series-550d/?page=5 scheelt het toch tot 6 graden maar weer ten koste van geluid. Tevens zie ik dat de 650 bijvoorbeeld wel een bay heeft voor een externe HDD.
Persoonlijk zou ik je toch de 550D adviseren omdat die zo'n handig formaat heeft en in het echt ook niet zo kollosaal oogt als bijvoorbeeld de 650D wat voor mij wel een belangrijk punt was. Ander punt waarvoor mijn keuze op de 550D is gevallen is vooral de stilte van de kast doordat er al standaard dempingsmateriaal in zit.

Voor mijzelf was een stille kast ook al een belangrijk punt maar ook nog eens een ander punt namelijk stof, en daar heeft die 550D een echt handig systeem voor. Er zitten metalen stoffilters in die met magneetjes vast zitten en je dus heel eenvoudig eventjes eraf haalt, afvegen en hup je plakt ze weer terug.

Dan nog een punt namelijk het universele van de kast doordat er afdekplaten zitten en je de keuze hebt of je een stille kast wilt of toch veel fans erin wil zetten. Gebruik je dus b.v.geen fans in het zijpaneel dan zit er netjes een afdekplaat en niet zoals vele kasten een open stofvangend rooster.

Qua breedte vind ik het vaag dat ze in het review opperen dat de kast minder breed is en dit problemen met grote cpu koelers zou kunnen opleveren. Ik denk dat ik wel een van de meest kollosale koelers erop heb zitten namelijk de Noctua NH-D14 en nog is er zeker 2 cm speling met de zijwand.

Ander punt t.o.v. de 650D is dat de 550D een deurtje heeft wat je naar 2 kanten kan open klappen en alles daardoor strak en netjes afgewerkt uit ziet. Voor mijzelf hoefden er geen toeters en bellen aan de kast en bij die 650D blijf je toch die afdekplaatjes zien.

Enfin persoonlijk en uit eigen ervaring kan ik je de 550D absoluut aanraden en ik voorheen zelfs Lian-Li kasten gehad heb die ik eerlijk gezegd een stuk minder vond dat de 550D.

X79 systeen

Hier nog een foto erbij van mijn eigen systeem met de Noctua NH-D14 en een Asus Radeon HD7970 DirectCUII Top, hetgeen niet bepaald een klein videokaartje is qua afmetingen. Die harddisktray heb ik er niet uitgepakt vanwege de breedte van de videokaart, maar omdat ik die toch niet gebruikte. De harddisk heb ik in een Scythe silenzer gezet in een 5,25 inch slot en onderin in de harddisktray zitten 2 Samsung ssd's.

[ Voor 11% gewijzigd door Roel1966 op 11-09-2012 02:20 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Bedankt voor je zeer uitgebreide en zinvolle reacties.

Je hebt zeker een aardige koeler en dat lijkt me prima te passen. Wel vraag ik me af of je nu, als je dat zou willen, ook nog ruimte hebt voor een fan op het sidepanel?

Ik was van plan om de achterste fan bovenin te monteren (mijn CPU-koeler heeft immers een radiatorfan die achterin moet), en dan onderin en bovenin een extra fan erbij. Ik had hiervoor ook Noctua's op het oog! Welke heb jij gemonteerd: zowel onderin als voor/achter?

Ik zie overigens dat jij zelfs de default fans hebt vervangen. Wat is daar de reden voor; geluidsproductie of prestatie?

Heb inmiddels de 550D besteld. Hij is vanuit stock misschien minder goed qua koeling maar ik hoop dat het toevoegen van twee extra fans dat alweer kan opvangen. Ik kan niet onderdrukken dat die 6 graden verschil me een beetje een onderbuikgevoel geeft. Wellicht als je iets van het dempingsmateriaal van de voorkant weghaalt, dat dit de flow ten goede komt en de geluidsproductie acceptabel blijft. Als dat zo is is dat voor de zomermaanden toch wel een oplossing.

Hoe zijn jouw temperaturen eigenlijk? We hebben wel een wat andere configuratie, maar 'generally speaking'?

Daar komt bij dat het gewoon een mooi kastje is. Toch jammer dan het ontbreken van de externe drivebay. Wellicht als ik hem naast de CM 690 II A zie staan ik toch nog voor die ga, maar dat zien we dan wel weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Eagle Creek op 11-09-2012 11:47 ]

• Roel1966
  • Niet online
Eagle Creek schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:44:
Bedankt voor je zeer uitgebreide en zinvolle reacties.

Je hebt zeker een aardige koeler en dat lijkt me prima te passen. Wel vraag ik me af of je nu, als je dat zou willen, ook nog ruimte hebt voor een fan op het sidepanel?

Ik was van plan om de achterste fan bovenin te monteren (mijn CPU-koeler heeft immers een radiatorfan die achterin moet), en dan onderin en bovenin een extra fan erbij. Ik had hiervoor ook Noctua's op het oog! Welke heb jij gemonteerd: zowel onderin als voor/achter?

Ik zie overigens dat jij zelfs de default fans hebt vervangen. Wat is daar de reden voor; geluidsproductie of prestatie?

Heb inmiddels de 550D besteld. Hij is vanuit stock misschien minder goed qua koeling maar ik hoop dat het toevoegen van twee extra fans dat alweer kan opvangen. Ik kan niet onderdrukken dat die 6 graden verschil me een beetje een onderbuikgevoel geeft. Wellicht als je iets van het dempingsmateriaal van de voorkant weghaalt, dat dit de flow ten goede komt en de geluidsproductie acceptabel blijft. Als dat zo is is dat voor de zomermaanden toch wel een oplossing.

Hoe zijn jouw temperaturen eigenlijk? We hebben wel een wat andere configuratie, maar 'generally speaking'?

Daar komt bij dat het gewoon een mooi kastje is. Toch jammer dan het ontbreken van de externe drivebay. Wellicht als ik hem naast de CM 690 II A zie staan ik toch nog voor die ga, maar dat zien we dan wel weer.
In principe zou er nog ruimte zijn voor een fan in het sidepanel maar ik denk dat deze dan alleen in het onderste gedeelte zal passen, maar eerlijk gezegd durf ik dat niet zeker te zeggen. Nu zie ik zelf ook niet zo direct het nut ervan in om in het sidepanel er nog een te zetten omdat ik onderin ook al een extra fan heb.

Wat betreft je cpukoeler neem ik aan dat het een waterkoelingsetje is en die zou je ook prima bovenin kunnen monteren want een Corsair H100 met fans past ook prima bovenin. Er is dan evenzogoed nog genoeg speling tussen het moederboard en de bovenste fan met rad dus dat zou ook nog een optie zijn

Bovenin heb en onderin heb ik de Noctua NF-P14 FLX en voorin en achter heb ik de Noctua NF-P12 gemonteerd.

De rede dat ik ook de standaard fans vervangen heb is niet zozeer de geluidsproductie maar meer de combinatie van geluidsproductie en airflow. De Noctua's hebben bij een lager rpm een veel grotere airflow dan de standaard Corsairfans die erin zitten ondanks dat ie ook best prima waren.

Wat betreft het dempingsmateriaal verwijderen hoef je helemaal niet aan de voorkant want ook aan de voorkant zit achter het deurtje een paneel wat je eruit kan pakken. Op die manier krijgen de fans aan de voorkant weer meer lucht en je zou zelfs het deurtje er gewoon uit kunnen laten. Dit heb ik laatst ook gedaan toen het die paar dagen zo extreem warm was en gewoon alle panelen eruit gepakt, deurtje eruit en koelen laten.

Dan wat betreft de temperaturen heb ik je even een lijstje vanuit Aida gekopieerd en zijn de temperaturen met wat dingen die op de achtergrond mee lopen dus gewoon in bedrijf zeg maar.

Temperaturen:
Moederbord 40 °C (104 °F)
CPU 33 °C (91 °F)
CPU Package 34 °C (93 °F)
CPU #1 / Kern #1 34 °C (93 °F)
CPU #1 / Kern #2 34 °C (93 °F)
CPU #1 / Kern #3 34 °C (93 °F)
CPU #1 / Kern #4 29 °C (84 °F)
South Bridge 37 °C (99 °F)
VCCSA 38 °C (100 °F)
DIMM 36 °C (97 °F)
PCI-E #1 33 °C (91 °F)
PCI-E #2 31 °C (88 °F)
USB 3.0 #1 43 °C (109 °F)
USB 3.0 #2 37 °C (99 °F)
GPU diode 38 °C (100 °F)
GPU VRM 46 °C (115 °F)
Temperatuur 1 38 °C (100 °F)
Temperatuur 2 37 °C (99 °F)
Temperatuur 3 37 °C (99 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 850 RPM
CPU2 827 RPM
Systeem 4770 RPM
South Bridge 3610 RPM
Chassis nr1 1035 RPM
Chassis nr2 785 RPM
Chassis nr3 699 RPM
Chassis nr4 815 RPM
GPU 957 RPM (10%)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 02:33:
Je hebt er wel een rommeltje van gemaakt. _/-\o_
Nee hoor, het ziet er superstrak uit, kudos!!
Thxx ! >:)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Wat betreft het dempingsmateriaal verwijderen hoef je helemaal niet aan de voorkant want ook aan de voorkant zit achter het deurtje een paneel wat je eruit kan pakken. Op die manier krijgen de fans aan de voorkant weer meer lucht en je zou zelfs het deurtje er gewoon uit kunnen laten.
Deurtje -> Demping -> Klepje -> Rooster

Ik verbaas me er bijna over dat er überhaupt nog lucht binnen durft te komen O-).

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Roel (ea),

Ik vind de keuze moeilijk.

Ik heb nu beide kasten (de 550D en de 690IIA) naast mij staan en zie van beide even zwaarwegende voor- als nadelen. Op een rijtje gezet:

Pro voor beide kasten:

+ Nagenoeg gelijke omvang.
+ Straks uiterlijk.
+ Degelijke kwaliteit.

Maar dan wordt het lastig voor mij..
Corsair 550D:

- Mindere koeling door vele demping.
- Zonder side window.
- Na verwijderen klepjes "out of design".
- Geen ingebouwde HDD dock.

+ Minder kans op stof door vele stoffilters en klepjes.
+ Stoffilter aan de onderkant bedekt zowel koelers als voeding en is gemakkelijk te verwijderen.
+ Uiterst stil.
CM 690 II A:

+ Betere airflow door ongelimiteerde in- en output.
+ Met side window voor mooie inkijk.
+ Standaard al goed design, geen onderdelen verwijderen.
+ Ingebouwde HDD dock.

- Meer kans op stof vanwege moeilijk-verwijderbare stoffilters (wel uit te zuigen) en mesh design.
- Stoffilter aan de onderkant is horror om te verwijderen (wel af te zuigen) en beschermt niet de voeding (wel los filter erbij geleverd).
- Minder stil.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel neig naar de CM. Waarom: primair koeling. Er gaan twee videokaarten in + nog wat uitbreidingskaarten (zoals USB3 en geluidskaart). Als jij aangeeft als het 's zomers warm is de klepjes openzet, dan doet dit voor mij eigenlijk wat afbreuk aan de kast omdat dit het design 'breekt' (als je begrijpt wat ik bedoel). Tevens komt uit reviews dat het temperatuurverschil met de 650 bijvoorbeeld al zeker 6 graden is. Nu weet ik niet de specificaties van de CM, maar het lijdt denk ik geen twijfel dat de CM beter is in koelen i.v.m. de minder belemmerende behuizing. Toch ben ik nog zeker niet om, getuige bovenstaande punten.

Wat ik me afvraag: op de bovenkant van de Corsair zit ook een stoffilter. Maar fans bovenin zijn toch bestemd voor output? Waarom daar dan een filter?

(Review voor zij die de 690II niet kennen: http://lanoc.org/review/h...er-master-690-ii-advanced)

• Roel1966
  • Niet online
Eagle Creek schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:08:
Roel (ea),
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel neig naar de CM. Waarom: primair koeling. Er gaan twee videokaarten in + nog wat uitbreidingskaarten (zoals USB3 en geluidskaart). Als jij aangeeft als het 's zomers warm is de klepjes openzet, dan doet dit voor mij eigenlijk wat afbreuk aan de kast omdat dit het design 'breekt' (als je begrijpt wat ik bedoel). Tevens komt uit reviews dat het temperatuurverschil met de 650 bijvoorbeeld al zeker 6 graden is. Nu weet ik niet de specificaties van de CM, maar het lijdt denk ik geen twijfel dat de CM beter is in koelen i.v.m. de minder belemmerende behuizing. Toch ben ik nog zeker niet om, getuige bovenstaande punten.

Wat ik me afvraag: op de bovenkant van de Corsair zit ook een stoffilter. Maar fans bovenin zijn toch bestemd voor output? Waarom daar dan een filter?
Ik heb alleen toen het zo extreem warm was voor 2 weken terug tijdens het gamen toen voor de zekerheid wat klepjes weggepakt hetgene niet nodig was bij normaal gebruik. Daarbij was het toen ook bijna tegen de 30 graden op mijn kamer waar de pc staat wat echt uitzonderlijk was.

De stoffilter aan de bovenkant is puur bedoeld voor stof wat van bovenaf neer dwarrelt en dat dit niet door het rooster in de kast kan komen. Je kan trouwens dat stoffilter ook gewoon eraf pakken en dan heb je een normaal rooster zoals bij alle andere kasten.

Dat het design verstoord zou worden wanneer de afdekplaten weg zijn vind ik persoonlijk een beetje onzin want bij elke andere kast met roosters aan de zijkant ziet dit precies hetzelfde uit. Dus daarin ben ik het niet eens met reviews en is denk ik puur een persoonlijke smaak.
Eagle Creek schreef op woensdag 12 september 2012 @ 01:44:
Deurtje -> Demping -> Klepje -> Rooster

Ik verbaas me er bijna over dat er überhaupt nog lucht binnen durft te komen O-).
Zo zit het toch echt niet in elkaar want er zitten aan de zijkant echt wel 2 grote roosters en het is dusdanig gemaakt dat de lucht er heel goed in gezogen kan worden. Daarbij als je de klep wegpakt en toch het deurtje er voor laat is die luchtaanzuiing hetzelfde als zonder deurtje. Het deurtje sliut namelijk niet af aan de zijkant waar het schuin loopt maar daar zit ongeveer 1 cm opening van boven tot onder waar lucht aangezogen word.

Daarbij is dit systeem helemaal niet zo vreemd want kijk eens naar de populaire Fractal Designs die allemaal met roosters aan de zijkant werken, wel met het verschil bij de 550D dat het daar door het deurtje netter afgewerkt is en de roosters zijn te zien zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Roel1966 op 12-09-2012 19:11 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Dat het design verstoord zou worden wanneer de afdekplaten weg zijn vind ik persoonlijk een beetje onzin want bij elke andere kast met roosters aan de zijkant ziet dit precies hetzelfde uit. Dus daarin ben ik het niet eens met reviews en is denk ik puur een persoonlijke smaak.
Ik snap wat je bedoelt maar daar ben ik het echt niet mee eens :). Ik heb foto's bijgevoegd. Niet zozeer op mijn punt af te dwingen, maar je ziet wel duidelijk dat de CM is "zoals hij hoort" en de Corsair "afwijkt". Begrijp me niet verkeerd: het is niet dat je nu vol afschuw naar de kast kijkt maar ik vind het persoonlijk wel jammer. Ik snap echter ook wel dat niet iedereen zich hieraan zou storen.

http://www.imgdumper.nl/u...050cb40c214d-DSC00178.JPG
http://www.imgdumper.nl/u...050cb4cdfb79-DSC00176.JPG
http://www.imgdumper.nl/u...050cb584f0c2-DSC00177.JPG
http://www.imgdumper.nl/u...050cb607c5c1-DSC00175.JPG
http://www.imgdumper.nl/u...050cb685eb92-DSC00174.JPG
Zo zit het toch echt niet in elkaar want er zitten aan de zijkant echt wel 2 grote roosters en het is dusdanig gemaakt dat de lucht er heel goed in gezogen kan worden.
Die roosters had ik nog niet gezien. Aan de onderkant is zat invoer. Die opmerking mag je dan ook negeren :).

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Heb jij de low noise adapters op je Noctua's gezet of niet?

• Roel1966
  • Niet online
Eagle Creek schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:52:
Ik snap wat je bedoelt maar daar ben ik het echt niet mee eens :). Ik heb foto's bijgevoegd. Niet zozeer op mijn punt af te dwingen, maar je ziet wel duidelijk dat de CM is "zoals hij hoort" en de Corsair "afwijkt". Begrijp me niet verkeerd: het is niet dat je nu vol afschuw naar de kast kijkt maar ik vind het persoonlijk wel jammer. Ik snap echter ook wel dat niet iedereen zich hieraan zou storen.
Als je nu op die foto's kijkt dan mis ik wel iets namelijk de stoffilters op de roosters want wanneer je die erop zet dan vind ik persoonlijk de Corsair mooier afgewerkt uitzien dan de kale roosters van de CM. Maar zeker is het een persoonlijke smaak maar ik zou het vergelijk nog eens maken met stoffilters erop en zal je zien dat het weer anders oogt.
Eagle Creek schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:44:
Heb jij de low noise adapters op je Noctua's gezet of niet?
Ik neem aan dat je de rubbertjes bedoeld en niet de weerstandjes want weerstandjes in combinatie met de fanheaders op het moederboard wil niet altijd werken. En inderdaad heb ik alle fans met de bijgeleverde rubbertjes erin gezet omdat ik toch nog een lichte resonantie kon waarnemen. Tja en ik ben erg kritisch wat geluid betreft en elk brommertje of zoemetje moet ik weg hebben, vooral natuurlijk bij dit soort dure fans.

[ Voor 25% gewijzigd door Roel1966 op 15-09-2012 23:16 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Roel1966 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:13:
[...]
Ik neem aan dat je de rubbertjes bedoeld en niet de weerstandjes want weerstandjes in combinatie met de fanheaders op het moederboard wil niet altijd werken. En inderdaad heb ik alle fans met de bijgeleverde rubbertjes erin gezet omdat ik toch nog een lichte resonantie kon waarnemen. Tja en ik ben erg kritisch wat geluid betreft en elk brommertje of zoemetje moet ik weg hebben, vooral natuurlijk bij dit soort dure fans.
Ik doelde op de weerstandjes. Ik vroeg het me af omdat de fans PWM hebben en het weerstandje mij dan inderdaad minder logisch leek.

Rubbertjes wil ik er sowieso tussen doen.

Bedankt :).

(Over de stoffilters heb je gelijk, dat is een ander beeld dan de 'kalere' foto's)

• Roel1966
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:56:
Ik doelde op de weerstandjes. Ik vroeg het me af omdat de fans PWM hebben en het weerstandje mij dan inderdaad minder logisch leek.

Rubbertjes wil ik er sowieso tussen doen.

Bedankt :).

(Over de stoffilters heb je gelijk, dat is een ander beeld dan de 'kalere' foto's)
Ik moet er wel bij schrijven dat ik een Asus Sabertooth X79 moederboard heb waar best wel veel fanheaders op zitten en het koelmanagement behoorlijk uitgebreid is. Met behulp van Asus AI Suite kan ik alle fans mooi afregelen met een temperatuurcurve en aantal rpm.

Trouwens de type fans welke ik gebruikt heb hebben geen PWM verder op dan de 2 fans van de NH-D14 na, maar de andere casefans hebben gewoon maar 3 pins aansluitingen. Bewust heb ik dat gedaan omdat de Asusboarden op de een of andere manier niet fijn omspringen met PWM fans.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Wij zitten wel op één lijn zeg.. As we speak zit ik de Sabertooth Z77 te overwegen. Op dit moment heb ik nog de Gigabyte GA-EX58-UD5 die ook niet verkeerd is.

Bedankt voor al je hulp. Als e.e.a. allemaal draait laat ik het nog wel weten :).

Pagina: 1