Xms glasvezel vraag.

Pagina: 1
Acties:

• indravd
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-11 18:19
Beste Tweakers,

Ik heb zins een paar dagen een galsvezel aan sluiting van XMS.
We hebben een aantal jaar geleden een betraad netwerk aan laten leggen. Dat werkte altijd prima. Maar zins we glasvezel internet hebben werken de outlets niet meer.

We hebben dus in de kelder alle aansluitingen en op verschillende plekken in huis de utlets. Als ik meijn laptop via een outlet aansluit dan krijg ik een 169.. IP-adres. Dat betekend dus dat hij denk dat de kabel niet is aangesloten. Betekend dit dan dat de kabels geen cat-5 pf 6 zijn? Wat ik me haast niet kan geloven.

Graag zou ik jullie hulp hier over willen hebben.

Alvast bedankt.

Indra

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat betekent dat je geen DHCP-adres krijgt. De kabel is wel degelijk aangesloten.

Waarschijnlijk heb je geen router aangesloten maar heb je je netwerk direct aan de uitgang van de mediaconverter (ook wel foutief 'modem' genoemd) gehangen. Dat werkt in het geval van XMS niet.

sinds.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 09-09-2012 22:47 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• indravd
Ja maar het werkt wel als ik met de laptop of een draadloos modem rechtstreeks naar de laptop ga. Maar niet via de outlets.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-12 18:20
indravd schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:57:
Ja maar het werkt wel als ik met de laptop of een draadloos modem rechtstreeks naar de laptop ga. Maar niet via de outlets.
Dan zitten je outlets dus niet goed aangesloten. Controleer je kabels even :)

• indravd
Ik heb het nu getest met een router er tussen en dan werkt het inderdaad gewoon. Bedankt voor je hulp!

Ik heb net nog even getest om meteen vande moden naar de laptop te gaan maar dat werkt nu idd ook niet meer. Dus je hebt gelijk. Je bent genood zaakt om een router er tussen te hangen. Wel raar dat ik dan vorige wel raar dat ik dan vorige week wel gewoon een ip kreeg

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

indravd schreef op zondag 09 september 2012 @ 23:08:
Ik heb het nu getest met een router er tussen en dan werkt het inderdaad gewoon. Bedankt voor je hulp!

Ik heb net nog even getest om meteen vande moden naar de laptop te gaan maar dat werkt nu idd ook niet meer. Dus je hebt gelijk. Je bent genood zaakt om een router er tussen te hangen. Wel raar dat ik dan vorige wel raar dat ik dan vorige week wel gewoon een ip kreeg
Je krijgt er ééntje. Dat was toen je laptop. Nu je router.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• indravd
A vandaar! Dankje wel.
Pagina: 1