Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sthij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-02 19:58
Hallo,

Ik heb nu een goedkoop netgear routertje waarvan het netwerk wel is wil wegvallen dan moet ik de stekker eruit trekken en weer opnieuw in doen en dan doet die het weer. Dit gebeurt de laatste tijd steeds vaker dus ik denk dat het tijd is voor een nieuwe.

Ik heb zelf rond zitten te kijken maar ik heb geen idee wat een goed merk is of een slecht merk. Mij leek bereik van wifi wel erg handig ivm met buiten zitten ofzo.

Hij zal gebruikt worden op 3 android mobieltjes en 1 laptop en een desktop. Hij zal dan aangesloten worden op een zyxel modem.

Verder game ik best veel dus als het verschil maakt een gaming router. Mijn budget is ongeveer 60 euro meer of minder mag als het echt beter word.

Ik zat te denken aan dit:

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Edit: ik heb erg sloom internet (download is ongeveer 500 kb/s) en via speedtest komt er ongeveer 5 mb uit.

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door sthij op 09-09-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 18:24

Koenvh

Hier tekenen: ______

pricewatch: TP-Link TL-WR2543ND
Is dit niet een betere keuze?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sthij
In een review lees ik dit : "The router's poor long distance performance also limits its usefulness, especially if you’re using it in a house"

( http://www.expertreviews....92449/tp-link-tl-wr2543nd )

Ik denk dat ik mijn budget moet verhogen. nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 00:08
Jazeker, kijk bijvoorbeeld ook even naar deze: http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-WDR4300 :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 18:24

Koenvh

Hier tekenen: ______

E4200 als je er het geld voor over hebt.
Ik heb hem ook, geweldige snelheid over het lokale netwerk, daarbuiten is het minder (Dank u KPN...)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sthij
Bedoel je de : linksys e4200 ?

Maar ik lees allemaal dingen over usb poorten op een router wat kan ik daar mee?

En puch maxi ik zat ook net te kijken naar die router. Wat zou de betere keus zijn de tp link of de linksys want ze kosten hetzelfde.

Edit offtopic ik had ook ooit een puch maxi :P

[ Voor 9% gewijzigd door sthij op 09-09-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:21
Mag ik vragen waarom niemand deze adviseert: pricewatch: TP-Link TL-WDR3600 . Ik wilde die zelf gaan kopen en zit net tussen de WDR4300 en de 1043ND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sthij
Ik kan over deze eigenlik geen review vinden. Heb je hem al? dan is het nu dus:

tp link tl wdr4300 vs linksys e4200 vs tp link tl wdr3600

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:40
Heeft iemand van jullie de router al gekocht?
Want ik moet zelf ook op zoek naar een router, maar ben nog aan het twijfelen welke. Al lijkt mij de TP Link 3600 beste prijs/kwaliteit verhouding hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repeat123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 20:31
Ik heb de TP-Link TL-WDR4300 ook op het oog. Beste review staat hier: http://www.legitreviews.com/article/1983/1/
Verder is dit een interessant topic over de router:
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1907945

Dingen die ik al tegen ben gekomen:
- USB functies werken (nog) niet.
- OpenWrt werkt er op, dus mogelijkheden tot het boosten van het wifi signaal.
- 5GHz heeft geen ver bereik (komt omdat 5GHz kortere golflengtes heeft dan 2.4GHz).
- Sommigen klagen over het uitvallen en rebooten, maar dit komt door de automatische channel functie. Als je die uitschakelt en zelf een vast kanaal kiest, heb je dit probleem niet.

Verder zijn ze positief over de snelheid en de mogelijkheden. Ook de 5GHz is een pluspunt voor bijvoorbeeld streamen in HD naar mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 12:13
Ik zit zelf ook te kijken naar de WDR4300 omdat dat kreng van de UPC het gewoon niet trekt. Maar heeft iemand een idee of dat IPv6 ondersteund gaat worden dmv een firmware upgrade oi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe router en kwam in dit topic terecht en heb aardig wat reviews gelezen. Toch nog een aantal vragen.

situatie thuis:
Glasvezel, NAS server (in de planning), ion 330 met xbmc als htpc, ipad, androids, laptop.
eisen: stabiliteit en snelheid (gieg netje)

Ik zit met dezelfde keuze als sthij (tp link tl wdr4300 vs linksys e4200 vs tp link tl wdr3600)

De keuze tussen de 4300 vs 3600 is al wel gemaakt. volgens http://uk.hardware.info/r...eview-two-shades-of-black wordt het dan de 3600 more bang for less bucks?

De linksys E4200 is qua design natuurlijk een beauty, maar is wel een stuk duurder. Is deze meerprijs de moeite waard?

Hoe staat het met de WR1043ND? Deze router is natuurlijk al wat op leeftijd, maar nog steeds de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 23:00
Over de TP Link 103ND heb ik tot nu toe alleen maar positieve dingen gehoord. Stabiel, snel, goed bereik en natuurlijk niet al te duur.
Pagina: 1