• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Dag iedereen,

Ik ben vorig jaar door een erfenis in het bezit gekomen van een camera met een aantal lenzen. Nu vraag ik me af of het mogelijk zou zijn om ze te verkopen. Ik merk op dat, vooral de lenzen, echt een flink duitje waard zijn, maar ik weet niet of deze tweedehands uberhaubt verkoopbaar zijn.

Body: Panasonic Lumix DMC-GF1. ebay: 250 Euro.
Lens 1: 7-14. ebay: 800 Euro
lens 2: 45-200. ebay: 250 Euro
lens 3: 14-45. ebay. 250 Euro.

Totale waarde zou ergens rond de 1500 Euro liggen. Is 1000 Euro realistisch?

bedankt

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:30

polthemol

Moderator General Chat
geef even aan welke lenzen het precies zijn en in welke staat ;) (ik ga er vanuit dat het de standaard lenzen zijn voor op dat platform).

Daarbij zou ik proberen het los te verkopen. Mijn eigen ervaring is dat je er meer voor vangt dan (en de meeste fotoapparatuur is erg waardevast).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Links naar ebay:
De 7-14 lens : http://www.benl.ebay.be/i...enses&hash=item4607a35d81

De 45-200 lens: http://www.benl.ebay.be/i...enses&hash=item4d047d1afd

De 14-45 lens: http://www.benl.ebay.be/i...ktive&hash=item43b2f7f5db

Veel kan ik niet zeggen over de staat. Ze zien er perfect uit, maar ik weet ook niet waar ik naar moet kijken. De body ziet er iets minder goed uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Chromanin op 09-09-2012 21:57 ]

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:30

polthemol

Moderator General Chat
check op tweakers wat de prijzen zijn in een nl winkel en op marktplaats ermee :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

Chromanin schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:49:
Dag iedereen,

Ik ben vorig jaar door een erfenis in het bezit gekomen van een camera met een aantal lenzen. Nu vraag ik me af of het mogelijk zou zijn om ze te verkopen. Ik merk op dat, vooral de lenzen, echt een flink duitje waard zijn, maar ik weet niet of deze tweedehands uberhaubt verkoopbaar zijn.

Body: Panasonic Lumix DMC-GF1. ebay: 250 Euro.
Lens 1: 7-14. ebay: 800 Euro
lens 2: 45-200. ebay: 250 Euro
lens 3: 14-45. ebay. 250 Euro.

Totale waarde zou ergens rond de 1500 Euro liggen. Is 1000 Euro realistisch?

bedankt
De body is inmiddels vrij verouderd. Die levert vrijwel geen geld meer op.
De objectieven zijn echter vrij leuk. Vooral de 14-45 is vrij gewild (oude uitstekende kitlens die nu niet meer als kitlens geleverd wordt). De 7-14 is ook populair bij de groothoek doelgroep. De kwaliteit van dat objectief is prima.

Voor de objectieven kan je 2e hand denk ik wel zo'n 80% van de nieuwprijs vragen. De body is vrijwel niets meer waard.

Je zou er ook zelf een mee kunnen fotograferen. Het is best een heel leuk compleet setje.

Verwijderd

Alles individueel met goede titel / omschrijving voor 1 euro met een duur van 10 dagen op eBay zetten, zorgen dat je 'plus advertentie' aanvinkt dat ze bovenaan in de zoekresultaten verschijnen (kost 2 nogwat per item, worth it) en dan gaan ze voor het maximale weg.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 13:01
De lenzen zijn tweedehands prima te verkopen. Hou er wel rekening mee dat de NL markt niet zoveel op ebay zit en je dus veel buitenlandse biedingen kan krijgen (geen idee of je dat af kan schermen).
Daarnaast is eventuele bescherming bij problemen eigenlijk altijd aan de kant van de koper. Ik zou de lenzen in eerste instantie gewoon op marktplaats zetten met een vanaf-prijs van zo'm 75% van nieuw (en er niet onder laten bieden). Zelf een aantal productfoto's maken is eigenlijk wel een must.

Daarnaast in je advertenties vermelden dat je de andere opties ook verkoopt.

Als je daar zelf behoefte aan hebt is het altijd de moeite waard om eventuele kopers een korting te bieden als ze de hele set in één keer afnemen.

Verwijderd

Ik heb genoeg objectieven zonder ook maar 1 probleem verzonden naar het buitenland, zelf slechte ervaringen mee? Met een eerlijke omschrijving met duidelijke foto's en aangetekende verzending heb je perfecte verkopersbescherming hoor. Voordeel van eBay: een hele markt waar de lenzen niet zo goedkoop hoeven te zijn als hier. Binnen NL weet je zeker dat je enkel koopjesjagers gaat krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 23:11 ]

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 13:01
Ik heb geen slechte ervaringen met ebay uit de eigen hand, maar genoeg voorbij zien komen op internationale fora (fredmiranda, potn). Met marktplaats (en tweakers) heb ik enkel goeie ervaringen zowel koop als verkoop, maar ook daar zal wel genoeg mis gaan.

Als ik even terugreken heb ik via marktplaats denk ik 8 lenzen gekocht en ik schat ook rond de 7 verkocht. Qua flitsers iets minder, ongeveer de helft daarvan.

Voor lenzen met nieuwprijzen onder de 1000 euro kan je de gemiddelde tweedehandsprijs als "kenner" meestal wel tot op een tientje of twee à drie nauwkeurig bepalen. Daar heb ik ook altijd voor kunnen kopen en verkopen, dus met de koopjesjagers heb ik geen ervaring - behalve dat ik sommige bieders die idioot laag bieden dan gewoon negeer of ze een vriendelijk berichtje terug stuur dat het geplaatste minimumbedrag ook echt het geplaatste minimum bedrag is. Onderhandelen kan tot een bepaald niveau, maar bij mij beperkt zich dat meestal tot het wel of niet in rekening brengen van verzendkosten, of bijvoorbeeld korting geven bij twee items tegelijk.
Pagina: 1